MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 26, 2008 12:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
panowie zakladam ten temat bo chcialbym skorzystac z waszej wiedzy podczas remontu silnika 240 D Mieczysław nie pali w zimie i ma duży przedmuch korkiem
1. po pierwsze zastanawiam sie czy robić tylko szlif i wymieniac tloki czy dac nowe tuleje gdzie kupić wymieniane czesci i jakiej firmy
2. zgrzyta przy wrzucaniu wstecznego juz sie dowiedzialem na forum ze to wina sprzęgła i tu też prośba jakiej firmy (docisk lub sprzęgło jeszcze nie wiem ) i gdzie nabyć


z gory dziekuje za kazda informacje i bede pisal na bieżąco co wyjdzie
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 1:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
taniej moze i tak ale czy lepiej kupie dobry 25 letni silnik no nie wiem

albo taki jak mam teraz tylko drogi i bede mial nie jeden a dwa problemy


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 4:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
sachaj pisze:
taniej moze i tak ale czy lepiej kupie dobry 25 letni silnik no nie wiem

albo taki jak mam teraz tylko drogi i bede mial nie jeden a dwa problemy



Jeżeli chcesz kupić nowy silnik to licz około czterdziesci tysięcy bez osprzetu, jeśli chcesz robić remont, a nie remąt to licz od pięciu tysięcy w górę.
Jeśli chcesz kupić używany silnik to zmierz kompresję i bedziesz miał jasnośc co do wartości kupowanego sprzętu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 4:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
wszystko sie zgadza ale używany silnik też może być zrobiony na sprzedaż motodoktory i inne sposoby wiec ryzyko istnieje po drugie wyjdzie szczepan a tego nie chcemy <br>Dodano po 46 sekundach.:<br> wszystko sie zgadza ale używany silnik też może być zrobiony na sprzedaż motodoktory i inne sposoby wiec ryzyko istnieje po drugie wyjdzie szczepan a tego nie chcemy
także według mnie ratuje mnie tylko remont


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 4:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No skoro masz wystarczające fundusze na remont (jak kolega wyzej napisał 5 tys w górę ... czyli licz 7 albo i wiecej :P )
To po rozebraniu silnika wyjdzie co trzeba robić. Wydaje mi się, że szlif, wymiana tłoków, pierścieni, łożysk itp wystarczy. Ale teraz co z głowicą, wałem itp?? Tu mogą być spore koszta ... za głowice to się weź podstawowo .. a co bedzie z wałem to wyjdzie po rozebraniu jednostki.
A co do drugiego punktu:
hmm a skad pewność, ze to sprawa docisku-tarczy ? inne rzeczy na to mogą też wpływać. (synchronizator, pompa, wysprzęglik, olej itd itp)
Co do samego sprzęgła to polecam (ktoś niedługo pomyśli, że to jakaś reklama) www.sklepmoto.pl .. do CE kupiłem nowiutkie sprzęgło sachsa 200-300zł taniej niż w innych sklepach :P

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 5:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
to co trzeba będzie zrobić wyjdzie najprawdopodobniej jutro silnik ma być rozebrany i będzie wiadomo co wymienić zastanawia mnie jednak różnica w zrobieniu szlifu nad wymiar i wymiana tłoków a wymiana tulei oba rozwiązania powinny załatwić problem ale nie wiem które wybrać i jak to sie będzie kształtować cenowo


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2008 9:52 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
sachaj pisze:
D Mieczysław nie pali w zimie i ma duży przedmuch korkiem

co z ciśnieniem oliwy po przegrzaniu?
Jaka kompra na zimnym?
jeśli tłoki są nie wypalone, to można je jeszcze użyć pamiętając o pierścieniu wyższym niż normalny i przetoczeniu rowka pod pierścień uszczelniający(ogniowy) szlifierz powinien wiedzieć o co biega, wtedy masz tulejowanie bloku i szlif pod tłoki(np.nominał jeśli takie są). Jeśli szlif, to musisz liczyć dodatkowo tłoki. Głowica też nie należy do tanich [szalone] przylgnie, docieranie weryfikacja części i luzów chyba najtańsze z tego wszystkiego są uszczelniacze [zlosnik] . No i za wał też pewnie zaśpiewają a po szlifie dobrze jest sprawdzić gościa, który to wykonał czy nie naje...ł stożków bo wtedy dupa blada a takie rzeczy się zdarzają [szalone] no i jak szaleć, to szaleć zapomniany wałek rozrządu.... wymontować szlifnąć, dać nowe łożyskowania ale pod warunkiem, że wysokości krzywek kwalifikują go do dalszej pracy...trochę tego jest [szalone] no i jakiegoś gościa z jajami co dobrze to poskłada i np obliczy grubość uszczelki pod głowicę [zlosnik] bo jak da za wysoką to tak jakby remont był prawie dobrze zrobiony [szalone]

ALPAq pisze:
synchronizator

wsteczny takowego nie posiada
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2008 11:38 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jeszcze regeneracja alternatora i rozrusznika , około 700zł moze do tysiąca [cool] [cool]

Nowy akumulator od 250zł
Oleje płyny, filtry 300zł
Można długo wyliczać, ale jak remont to remont nie ma sie co ograniczać 8) 8)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2008 12:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Z 5000 zl. za remont chyba przesadzacie oryginalny tlok uzbrojony kosztuje ok 400 zł(mozna sie jeszcze potargowac), jak by sie robilo samemu zlecajac warsztatom jedynie szlify i tp to mysle ze w 2500 spokojnie by sie wyrobilo.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 12:23 pm przez MAD_ADAS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2008 12:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
chm ~`THC co twoim zdaniem sie regeneruje w rozruszniku oprocz tulejek i szczotek i wymycia silnika i ma to kosztowac az tyle

chyba ze czegos nie wiem

aku mam nowe nie bede wymienial bez potrzeby rzeczy ktore sa dobre badz sprawne brakuje mi tylko cisnienia w zimie nie ma sensu robic idealu na wszystkich nowych czesciach bo to i tak nie wychodzi na dobre juz to przerabialem (renowacja trabanta 601)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2008 12:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kolego Sachaj, ja na prawdę wierzę w to, że chcesz zrobić ten remont dobrze i tanio.
Ale jedno wyklucza drugie, i jak robić to albo tanio , albo dobrze.

Albo remont albo naprawa, Tobie bardziej chodzi i naprawę kilku elementów silnika.

W Kobierzycach na Dolnym Śląsku jest firma, w której zostawiasz stary złom i odbierasz zrobiony silnik w takim stopniu o jakim mówisz, bez osprzętu.
Koszt dwa lata temu 2600zł za 4 cylindry.

Nie wiem jak teraz ,ale jeśli masz dostęp do Auto Giełdy Dolnoślaskiej to poszukaj ich ogłoszeń.

Ogólnie to do tego całego remontu dolicz sobie dziesiątki telefonów , litry paliwa i inne koszty , które genruje taka misja.

Pozdrawiam i powodzenia.


Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 12:41 pm przez THC, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2008 12:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
MAD_ADAS pisze:
Z 5000 zl. za remont chyba przesadzacie oryginalny tlok uzbrojony kosztuje ok 400 zł(mozna sie jeszcze potargowac), jak by sie robilo samemu zlecajac warsztatom jedynie szlify i tp to mysle ze w 2500 spokojnie by sie wyrobilo.



4x400 to juz jest 1600 dolicz szlify ,panewki,uszczelki,zimeringi,glowice porobic nierealne wymiescic się w 2500 raczej okolice 4000

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2008 12:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
MERCEDES 4 EVER pisze:
glowice porobic

Tu już będzie koszt rzędu 1500 zł albo i wiecej ;) zależy co z wałkiem i innymi bajerami...
Jeśli chodzi o sam szlif, wymiane tłoków i pierścieni to ok - zmieścisz się w 2500 .. ale to będzie głupiego robota... głowica ma tu dużo do gadania....
Takie życie ;) ja jak do mechanika pojechałem kiedyś z W123 to powiedział mi, że w 9 tys sie wyrobie ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2008 12:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
bede w sklepie to sie dokladnie dowiem ile kosztuja czesci
(szlif za cyl ok 50 zl szlif walu wiecej w glowicy wiekszosc mozna zrobic samemu jak docieranie zaworow, uszczelniacze zaworowe to koszt ok 100 zl uszczelka glowicy podobnie). Jezeli wiekszosc rzeczy robiloby sie samemu to do 3000 zl mysle ze da sie spokojnie wyrobic (ceny czesci oryginaly podrobki mozna kupic za polowe ceny).
Zostawiajac mechanikom do zrobienia to w 4 napewno sie nie zmiesci oni tez musza z czegos jesc chleb :) ale to nie sa skomplikowane silniki jak ktos ma mozliwosci to moze samemu probowac.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 12:54 pm przez MAD_ADAS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2008 12:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
nie wiem jak wyjdzie zobaczymy znalazlem w podkarpackim warsztat ktorego wlascicielem jest fanatyk merca w swoim zyciu nie jednego juz zrobil z tego co mowia ludzie i on sam

on terz powiedzial ze cala naprawa nie wie ile wyniesie dopoki nie rozkreci jednostki ale z doswiadczenia powiedzial ze mozemy dojsc do 3 tysi

takze narazie licze na jego doswiadczenie
jak wyjdzie zobaczymy bede pisal na biezaco

najwyzej go dopiszemy do czarnej listy warsztatow ale narazie nie zapeszam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl