MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Mietek w warsztacie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33957 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | sachaj [ pn maja 26, 2008 12:29 pm ] |
Tytuł: | Mietek w warsztacie |
panowie zakladam ten temat bo chcialbym skorzystac z waszej wiedzy podczas remontu silnika 240 D Mieczysław nie pali w zimie i ma duży przedmuch korkiem 1. po pierwsze zastanawiam sie czy robić tylko szlif i wymieniac tloki czy dac nowe tuleje gdzie kupić wymieniane czesci i jakiej firmy 2. zgrzyta przy wrzucaniu wstecznego juz sie dowiedzialem na forum ze to wina sprzęgła i tu też prośba jakiej firmy (docisk lub sprzęgło jeszcze nie wiem ) i gdzie nabyć z gory dziekuje za kazda informacje i bede pisal na bieżąco co wyjdzie pozdrawiam |
Autor: | sachaj [ pn maja 26, 2008 1:40 pm ] |
Tytuł: | |
taniej moze i tak ale czy lepiej kupie dobry 25 letni silnik no nie wiem albo taki jak mam teraz tylko drogi i bede mial nie jeden a dwa problemy |
Autor: | THC [ pn maja 26, 2008 4:34 pm ] |
Tytuł: | |
sachaj pisze: taniej moze i tak ale czy lepiej kupie dobry 25 letni silnik no nie wiem
albo taki jak mam teraz tylko drogi i bede mial nie jeden a dwa problemy Jeżeli chcesz kupić nowy silnik to licz około czterdziesci tysięcy bez osprzetu, jeśli chcesz robić remont, a nie remąt to licz od pięciu tysięcy w górę. Jeśli chcesz kupić używany silnik to zmierz kompresję i bedziesz miał jasnośc co do wartości kupowanego sprzętu. |
Autor: | sachaj [ pn maja 26, 2008 4:41 pm ] |
Tytuł: | |
wszystko sie zgadza ale używany silnik też może być zrobiony na sprzedaż motodoktory i inne sposoby wiec ryzyko istnieje po drugie wyjdzie szczepan a tego nie chcemy <br>Dodano po 46 sekundach.:<br> wszystko sie zgadza ale używany silnik też może być zrobiony na sprzedaż motodoktory i inne sposoby wiec ryzyko istnieje po drugie wyjdzie szczepan a tego nie chcemy także według mnie ratuje mnie tylko remont |
Autor: | BrunoGiamatti [ pn maja 26, 2008 4:54 pm ] |
Tytuł: | |
No skoro masz wystarczające fundusze na remont (jak kolega wyzej napisał 5 tys w górę ... czyli licz 7 albo i wiecej ![]() To po rozebraniu silnika wyjdzie co trzeba robić. Wydaje mi się, że szlif, wymiana tłoków, pierścieni, łożysk itp wystarczy. Ale teraz co z głowicą, wałem itp?? Tu mogą być spore koszta ... za głowice to się weź podstawowo .. a co bedzie z wałem to wyjdzie po rozebraniu jednostki. A co do drugiego punktu: hmm a skad pewność, ze to sprawa docisku-tarczy ? inne rzeczy na to mogą też wpływać. (synchronizator, pompa, wysprzęglik, olej itd itp) Co do samego sprzęgła to polecam (ktoś niedługo pomyśli, że to jakaś reklama) www.sklepmoto.pl .. do CE kupiłem nowiutkie sprzęgło sachsa 200-300zł taniej niż w innych sklepach ![]() |
Autor: | sachaj [ pn maja 26, 2008 5:26 pm ] |
Tytuł: | |
to co trzeba będzie zrobić wyjdzie najprawdopodobniej jutro silnik ma być rozebrany i będzie wiadomo co wymienić zastanawia mnie jednak różnica w zrobieniu szlifu nad wymiar i wymiana tłoków a wymiana tulei oba rozwiązania powinny załatwić problem ale nie wiem które wybrać i jak to sie będzie kształtować cenowo |
Autor: | Wojtyla [ wt maja 27, 2008 9:52 am ] |
Tytuł: | |
Witam sachaj pisze: D Mieczysław nie pali w zimie i ma duży przedmuch korkiem co z ciśnieniem oliwy po przegrzaniu? Jaka kompra na zimnym? jeśli tłoki są nie wypalone, to można je jeszcze użyć pamiętając o pierścieniu wyższym niż normalny i przetoczeniu rowka pod pierścień uszczelniający(ogniowy) szlifierz powinien wiedzieć o co biega, wtedy masz tulejowanie bloku i szlif pod tłoki(np.nominał jeśli takie są). Jeśli szlif, to musisz liczyć dodatkowo tłoki. Głowica też nie należy do tanich ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ALPAq pisze: synchronizator
wsteczny takowego nie posiada pozdro |
Autor: | THC [ wt maja 27, 2008 11:38 am ] |
Tytuł: | |
Jeszcze regeneracja alternatora i rozrusznika , około 700zł moze do tysiąca ![]() ![]() Nowy akumulator od 250zł Oleje płyny, filtry 300zł Można długo wyliczać, ale jak remont to remont nie ma sie co ograniczać ![]() ![]() |
Autor: | MAD_ADAS [ wt maja 27, 2008 12:18 pm ] |
Tytuł: | |
Z 5000 zl. za remont chyba przesadzacie oryginalny tlok uzbrojony kosztuje ok 400 zł(mozna sie jeszcze potargowac), jak by sie robilo samemu zlecajac warsztatom jedynie szlify i tp to mysle ze w 2500 spokojnie by sie wyrobilo. |
Autor: | sachaj [ wt maja 27, 2008 12:22 pm ] |
Tytuł: | |
chm ~`THC co twoim zdaniem sie regeneruje w rozruszniku oprocz tulejek i szczotek i wymycia silnika i ma to kosztowac az tyle chyba ze czegos nie wiem aku mam nowe nie bede wymienial bez potrzeby rzeczy ktore sa dobre badz sprawne brakuje mi tylko cisnienia w zimie nie ma sensu robic idealu na wszystkich nowych czesciach bo to i tak nie wychodzi na dobre juz to przerabialem (renowacja trabanta 601) |
Autor: | THC [ wt maja 27, 2008 12:35 pm ] |
Tytuł: | |
Kolego Sachaj, ja na prawdę wierzę w to, że chcesz zrobić ten remont dobrze i tanio. Ale jedno wyklucza drugie, i jak robić to albo tanio , albo dobrze. Albo remont albo naprawa, Tobie bardziej chodzi i naprawę kilku elementów silnika. W Kobierzycach na Dolnym Śląsku jest firma, w której zostawiasz stary złom i odbierasz zrobiony silnik w takim stopniu o jakim mówisz, bez osprzętu. Koszt dwa lata temu 2600zł za 4 cylindry. Nie wiem jak teraz ,ale jeśli masz dostęp do Auto Giełdy Dolnoślaskiej to poszukaj ich ogłoszeń. Ogólnie to do tego całego remontu dolicz sobie dziesiątki telefonów , litry paliwa i inne koszty , które genruje taka misja. Pozdrawiam i powodzenia. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt maja 27, 2008 12:35 pm ] |
Tytuł: | |
MAD_ADAS pisze: Z 5000 zl. za remont chyba przesadzacie oryginalny tlok uzbrojony kosztuje ok 400 zł(mozna sie jeszcze potargowac), jak by sie robilo samemu zlecajac warsztatom jedynie szlify i tp to mysle ze w 2500 spokojnie by sie wyrobilo.
4x400 to juz jest 1600 dolicz szlify ,panewki,uszczelki,zimeringi,glowice porobic nierealne wymiescic się w 2500 raczej okolice 4000 |
Autor: | BrunoGiamatti [ wt maja 27, 2008 12:49 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: glowice porobic
Tu już będzie koszt rzędu 1500 zł albo i wiecej ![]() Jeśli chodzi o sam szlif, wymiane tłoków i pierścieni to ok - zmieścisz się w 2500 .. ale to będzie głupiego robota... głowica ma tu dużo do gadania.... Takie życie ![]() ![]() |
Autor: | MAD_ADAS [ wt maja 27, 2008 12:50 pm ] |
Tytuł: | |
bede w sklepie to sie dokladnie dowiem ile kosztuja czesci (szlif za cyl ok 50 zl szlif walu wiecej w glowicy wiekszosc mozna zrobic samemu jak docieranie zaworow, uszczelniacze zaworowe to koszt ok 100 zl uszczelka glowicy podobnie). Jezeli wiekszosc rzeczy robiloby sie samemu to do 3000 zl mysle ze da sie spokojnie wyrobic (ceny czesci oryginaly podrobki mozna kupic za polowe ceny). Zostawiajac mechanikom do zrobienia to w 4 napewno sie nie zmiesci oni tez musza z czegos jesc chleb ![]() |
Autor: | sachaj [ wt maja 27, 2008 12:54 pm ] |
Tytuł: | |
nie wiem jak wyjdzie zobaczymy znalazlem w podkarpackim warsztat ktorego wlascicielem jest fanatyk merca w swoim zyciu nie jednego juz zrobil z tego co mowia ludzie i on sam on terz powiedzial ze cala naprawa nie wie ile wyniesie dopoki nie rozkreci jednostki ale z doswiadczenia powiedzial ze mozemy dojsc do 3 tysi takze narazie licze na jego doswiadczenie jak wyjdzie zobaczymy bede pisal na biezaco najwyzej go dopiszemy do czarnej listy warsztatow ale narazie nie zapeszam |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |