MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[S123] Dałem zaliczkę jadę kupić, kilka pytań
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33963
Strona 1 z 2

Autor:  Seweryn 1977 [ pn maja 26, 2008 6:00 pm ]
Tytuł:  [S123] Dałem zaliczkę jadę kupić, kilka pytań

Witajcie, dałem zaliczke na zakup tego S123 ze zdjęcia:


Wytargowałem dość dobrą cene za samochód

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Vin
VIN WDB12318312009400
Model 240 TD
Chassis 12318312009400
Engine 616912 12 039466
Transmission 02 033325
Order 0 9 555 17530
Approx. year 1979
Dealer Norway (555)
Interior Unknown code (034)
Paint
479 walnut brown (T) (с 01.01.1979 по 31.12.1981)
Options
212 rear axle ratio 1 : 3.92 (с 01.08.1963 по 28.02.1986)

233 foglamp wiring for France, Switzerland, Australia, Sweden, Norway (с 01.12.1969 по 31.07.1992)

236 standing lamp wiring for Norway (с 01.11.1975 по 31.03.1985)
special light wiring for Norway and Sweden

260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

316 lettering "diesel" on rear lid (с 01.02.1967 по 28.02.1986)

426 mercedes-benz power steering and automatic transmission with floor shift (с 01.10.1964 по 29.02.1986)

438 automatic (self-reeling) safety belts front left and right
safety belts, front, rear and central
elimination of rear safety belts

466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)

524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)

636 elimination of warning triangle (с 01.03.1973)

646 light alloy wheels 7-holes 7 x 16
15" tires (с 01.04.1970 по 28.02.1986)

666 10 liters of fuel and mode of packing VE II (с 01.12.1965 по 31.08.1986)

912 Unknown code


Mam do was szanowni znawcy tematu kilka pytań. Czy on jest prosty, nie złamany?
Wersja na Norwegię z automatem i tu jest problem.
Jak sprawdzić automat, ponoć chodzi wzorowo [zlosnik] jak wszsytkie [zlosnik] czy on ma ten cały kickdown jak to sprawdzić?
Nie jeżdziłem automatem więc jestem całkiem zielony w tym temacie. Auto ma zdewastowaną tapicerke dattel stoff i brązowy kolor jak na zdjęciu. Ponoć nie grzebany jeszcze był, cena jest dość dobra w razie czego sprzedam na części. Gośc coś wspominał że to jest jakaś wersja ze wzmocnionym tylnym zawieszeniem i większym serwem hamulcowym.

Autor:  LiveLetDie [ pn maja 26, 2008 6:38 pm ]
Tytuł:  Re: [S123] Dałem zaliczkę jadę kupić, kilka pytań

Seweryn 1977 pisze:
Czy on jest prosty, nie złamany?

Jak dla mnie w miarę prosty prosty (choć ciężko stwierdzić po 1 zdjęciu). Sprawdź szerokość szpar między tylnymi drzwiami a tylnymi nadkolami.

Autor:  maxtro [ pn maja 26, 2008 7:04 pm ]
Tytuł: 

Czy on czasem nie wisiał na autoscoucie24??

Autor:  Seweryn 1977 [ pn maja 26, 2008 7:19 pm ]
Tytuł: 

Tak był, oglądałeś go może?

Autor:  maxtro [ pn maja 26, 2008 7:40 pm ]
Tytuł: 

Nie, nie. Już po miniaturce nawet nie chciało mi sie na ogłoszenie wchodzić [zlosnik] Ale może nie jest tak źle?? :lol: <br>Dodano po 10 minutach.:<br> P.S.: Czułem po kosciach, że trafi do kogo <br>Dodano po 19 sekundach.:<br> P.S.: Czułem po kosciach, że trafi do kogo z forum

Autor:  Jacku [ pn maja 26, 2008 7:42 pm ]
Tytuł: 

Dałeś zaliczkę na podstawie tych fotek :o ? Czy może nie pokazujesz tych bardziej szczegółowych albo cena naprawę niewielka.

Autor:  Seweryn 1977 [ pn maja 26, 2008 7:56 pm ]
Tytuł: 

Jacku pisze:
Dałeś zaliczkę na podstawie tych fotek :o ? Czy może nie pokazujesz tych bardziej szczegółowych albo cena naprawę niewielka.

Cena 1700, zaliczkę mam wpłacić dziś 200zł

Autor:  STREETFIGHTER [ pn maja 26, 2008 8:00 pm ]
Tytuł:  Re: [S123] Dałem zaliczkę jadę kupić, kilka pytań

Seweryn 1977 pisze:
Jak sprawdzić automat, ponoć chodzi wzorowo [zlosnik] jak wszsytkie [zlosnik] czy on ma ten cały kickdown jak to sprawdzić?


Przede wszystkim musi miękko zmieniać biegi bez szarpania jeśli miękko zmienia to raczej jest ok bo nawet po remoncie czasami nie da sie uniknąć twardej zmiany biegu. Przy przełączaniu z D na R też musi to przebiegac w miare płynnie bez gwałtownego stukniecia i szarpnięcia.
A kick down - pedał w podłoge i musisz wyczuc pod noga(pod pedałem gazu) taki przycisk jeśli poczujesz że pedał gazu go wciska a w tym czasie skrzynia redukuje o bieg niżej po to żeby przyspieszyć coś na wzór przeładowania o bieg w dół w manualu tzn że kick down jest, działa i jest prawidłowo wyregulowany. I jedyna rzecza którą możesz sprawdzic od ręki to wyciągnij bagnet jesli olej nie pachnie spalenizną to znaczy że jest ok jesli tak to znaczy że skrzynia albo kiedyś była troche przypalona albo teraz jest cos nie tak ale jesli działa spoko czyli to co na wstępie to nietrzeba sie martwic.Tak w minimalnym skrócie bo o automatach to ludzie ksiązki piszą [zlosnik]

Autor:  damien [ pn maja 26, 2008 9:14 pm ]
Tytuł: 

piękne auto...kilkanascie tysięcy PLN'a /bez uwzględniania szalejącej inflacji:)/ i będzie cudowne;)

zalezy czy chcesz nim dojezdzic czy chcesz go reanimować:) i czy robisz to samemu:) czy też masz na usługach blacharzy..mechaników.. etc:) niestety oni z dnia na dzień się coraz bardziej cenią;D

ciekawe co mial na mysli wzmocnione zawieszenie:) twardsze sprężyny? Nivo? Czy może był taki gadżet w opcjach te 30 lat temu..?

Tak czy siak jakbym nie miał jeszcze mojego pewnie bym wziął to coś:) i się radował..chociaż wedle mnie łatwiej zregenerować.. blacharkę do bliskiej oryginału niż tapicerke...

Autor:  Seweryn 1977 [ pn maja 26, 2008 9:22 pm ]
Tytuł: 

damien pisze:
piękne auto...kilkanascie tysięcy PLN'a /bez uwzględniania szalejącej inflacji:)/ i będzie cudowne;)

zalezy czy chcesz nim dojezdzic czy chcesz go reanimować:) i czy robisz to samemu:) czy też masz na usługach blacharzy..mechaników.. etc:) niestety oni z dnia na dzień się coraz bardziej cenią;D

ciekawe co mial na mysli wzmocnione zawieszenie:) twardsze sprężyny? Nivo? Czy może był taki gadżet w opcjach te 30 lat temu..?

Tak czy siak jakbym nie miał jeszcze mojego pewnie bym wziął to coś:) i się radował..chociaż wedle mnie łatwiej zregenerować.. blacharkę do bliskiej oryginału niż tapicerke...

Załóżmy że na razie chciałbym nim po prostu jeździć, swojego 240TD dałem żonie w użytkowanie bo ładny i do niej pasuje, ja tam potrzebuję czegoś na dojazd do pracy, czasami coś przewieźć. Z tapicerką u mnie problemu nie ma, do poprzedniego w 3 miechy skombinowałem komplet w stanie idealnym - prócz niebieskiej dechy (znajomości na kilkunastu złomach).

Kod 912 - sprężyny dla wyższej ładowności

Autor:  Jacku [ pn maja 26, 2008 9:51 pm ]
Tytuł: 

damien pisze:
chociaż wedle mnie łatwiej zregenerować.. blacharkę do bliskiej oryginału niż tapicerke...


Koszt porządnej blacharki i ew.koszty lakierowania nie mają porówniania z kosztem kompletnej tapicerki nawet do kombi.

Autor:  damien [ pn maja 26, 2008 11:05 pm ]
Tytuł: 

Jacku pisze:
damien pisze:
chociaż wedle mnie łatwiej zregenerować.. blacharkę do bliskiej oryginału niż tapicerke...


Koszt porządnej blacharki i ew.koszty lakierowania nie mają porówniania z kosztem kompletnej tapicerki nawet do kombi.


:) Ja twierdziłem tylko że łatwiej :) a nie taniej:)

Autor:  Jacku [ pn maja 26, 2008 11:25 pm ]
Tytuł: 

damien pisze:
Ja twierdziłem tylko że łatwiej a nie taniej:)


O.K.Powiedz to swojemu blacharzowi na wstępie rozmowy przed robotą lub przy płaceniu za robotę [zlosnik].

Autor:  Seweryn 1977 [ wt maja 27, 2008 1:07 pm ]
Tytuł: 

Zaliczka poszła odbór najprawdopodobnie w sobotę.

Autor:  MajsterGarage [ wt maja 27, 2008 2:47 pm ]
Tytuł: 

Seweryn pokazałeś ta S123 z najładniejszej strony, wiem bo też mam jej zdjęcia [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/