MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

PENTA AMG 9x16 8x16 ET 11
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=34015
Strona 1 z 2

Autor:  THC [ śr maja 28, 2008 11:29 am ]
Tytuł:  PENTA AMG 9x16 8x16 ET 11

Podzielę się spostrzeżeniami na temat jazdy z felgami 16 cali i oponami na tylnej osi 225.

Oczywiście 175 , pełny profil oraz kołpak w kolorze nadwozia jest zawsze na pierwszym miejscu.
Ale te szesnastki to raz, że po barokach 15 chciałem mieć penty , a dwa że jednak wygląda chyba dobrze.No i trafiły się to kupiłem.
W razie czego będą do sprzedania na wiosnę przyszłego roku ew. na jesieni tego, albo zamiana na OZ Mito .

AMG i penta to dwie różne felgi, ja tego nie wiedziałem , może się komuś przyda, bo jednak w archiwum nie ma wielu informacji o pentach i o amg.

Penta 9J16 taka jaką mam z tyłu i AMG 9J16 , obie przy ET 11 sa inne.
Różnią się lekko kształtem rantu i
AMG chowa się w nadkolu o jakieś 15mm bardziej w stosunku do penty.
Nie wiem dlaczego tak jest przy dokładnie takich samych wymiarach i ET.
Może auto mam pospawane z dwóch innych

[cool] [cool] [cool]


Odpowiednie opony na przednią os , przy feldze 8 cali to 205/55/16.
Układ kierowniczy do opanowania, nie ocierają podczas jazdy na wprost po wertepach, przy szybkim podjeździe na skręconych kołach należy liczyć się z wywinięciem nadkola na lewą stronę, ale wystraczy pamiętać o takiej ewentualności.
Można tez zaklepać rant .
Ani węższe opony czy inny profil nie będą odpowiednie, te które wymieniłem sa jak najbardziej .

Na tylną oś bez problemu wchodzą felgi 9 cali z oponą 225/55.

Opona o profilu 60 powoduje bardzo duzy spadek mocy przy ruszaniu , oraz trze o nadkola przy przechyłach nadwozia czy pasażerach z tyłu.Odpada.Wygląda też jak dragster z takimi balonami.
Foty sa własnie z oponami 60, potem zmieniłem.

Profil 55 jest odpowiedni przy szerokości 225, koło chowa się we wnękę, nie wystaje poza obrys , i wygląda zdecydowanie lepiej niż 60.
Nie ma co kombinować z 245 czy jeszcze innymi.

Spadku mocy aż takiego nie zauważyłem, głównie przy ruszaniu jest różnica,ale nie duża.Nie wiem jak w dieslach 200 i 240 , oraz 200 czy 230 ze strombergiem.
Mam 230E także jakieś tam osiągi ma i można wyskoczyć z 16 .
300d i turbo spokojnie dadzą radę .
Na pewno prowadzi się dużo pewniej na szybkich łukach czy ostrych zakrętach , a także przy prędkościach powyżej 140km/h
Hamowanie tez jest lepsze.

Na nierównej drodze , koleinach czy innych nierównościach trzeba się pilnować.Zwykły poduszkowiec
[cool] [cool] [cool]
Jak wiadomo u nas jest duży odsetek takich dróg, i to może być argument przeciw .

Wiem,że układ przeniesienia napędu dostaje poważnie przy takich oporach , jak również układ kierowniczy i cała reszta zawieszenia, ale jednak coś za coś.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Później wrzuce fotke na oponie 55 z tyłu, różnica jest widoczna.

Autor:  kubol [ śr maja 28, 2008 7:58 pm ]
Tytuł: 

A propos większych felg, ja się pochwalę również 16 calowymi przy okazji [zlosnikz]
Nie są to co prawda ani penty ani amg, ale też ładne. Z tego co wiem to riale, odczytać nie mogę, tak jak rozmiaru felg, ponieważ ktoś kiedyś je pomalował pewnie lakier na lakier i napisy sa nieczytelne.

Podejrzewam, że rozmiary są takie jak u kolegi, z tym, że z przodu są wg. mnie mniejsze, ale to tylko przypuszczenie.

Z tyłu są opony 225/50, czyli o rozmiar mniejszy profil niż u kolegi, natomiast z przodu 205/55.

Również jestem zadowolony z wyglądu i schowania felgi we wnęce - mam wrażenie że to felga dedykowana do tego modelu. Wchodzi ładnie do środka, o rant wcale nie obciera.
Co do pracy na dziurach, to na pewno nie jest to co 195/70/14, które mam w garażu na barokach, ale tragedi nie ma. Na pewno lepiej niż zwykłą skodą oktavią [zlosnik] Duża poprawa w szybkich zakrętach.
Genaralnie stosunek wygląd-komfort nie jest zły.
Niezdobyłem jeszcze tylko dekielków na otwór centralny.
Poniżej kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jak tuning to tuning [zlosnik] - drewniana gałeczka i troszkę mniejsza kierownica ze skórą, teraz taka akurat.
Obrazek

A tu moja była z obecnym właścicielem oraz teraźniejsza [zlosnik]
Obrazek

Autor:  Ocet [ czw maja 29, 2008 3:22 pm ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o Penty i AMG - widziałem już i jedne i drugie z wysokim rantem i z niskim rantem (mam nadzieje że określenie zrozumałe, mogę jeszcze rozróżnic jako z mniejszą i większą średnicą tarczy koła). Nie wiem od czego to zależy. Na stronie Amg classic też są różne. Może do 126 były inne. Nie wiem.

Autor:  THC [ czw maja 29, 2008 3:37 pm ]
Tytuł: 

kubol pisze:
kierownica ze skórą, teraz taka akurat.
Obrazek




Mam taka samą od 124, ale deską lipa straszna. <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Penta to marka własna z uk.

AMG robił Ronal , tak jak teraz zdarzają się AMG robione przez OZ.

Nie widziałem żadnych z tego rodzaju z pochylonymi ramionami o średnicy 15 cali.Proste są i Ronal i Penta.


Ciekawy jestem czy Ronal skopiował Penty czy na odwrót.

AMG Ronala i Penta z szerokim rantem 9 cali, różnią się bardzo mało, właśnie mniejszą tarczą jak pisze Ocet.
I innym kształtem rantu, jedna też bardziej się chowa , o tym pisałem wyżej .

Autor:  bary123ce [ czw maja 29, 2008 4:14 pm ]
Tytuł: 

THC pokaż jak wygląda teraz na niższym profilu :) Jak możesz to zrób foto od tyłu ;)

Autor:  THC [ pt maja 30, 2008 3:46 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
THC pokaż jak wygląda teraz na niższym profilu :) Jak możesz to zrób foto od tyłu ;)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  broneq [ sob maja 31, 2008 1:42 pm ]
Tytuł: 

Prze debeściacko to wygląda 8) 8)

Autor:  Grakoz [ wt cze 03, 2008 1:30 pm ]
Tytuł: 

moim zdaniem przy szerokości 225 mm profil 55 jest za duży (średnica w stosunku do seryjnych 195/70R14 wynosi 26 mm na plus), powinien być profil 50 wtedy jest to tylko 3 mm więcej, wskazania licznika są w normie no i najważniejsze balon jest mniejszy optycznie.
przepraszam za wtrącenie Pozdro

Autor:  kubol [ wt cze 03, 2008 1:56 pm ]
Tytuł: 

Grakoz pisze:
moim zdaniem przy szerokości 225 mm profil 55 jest za duży (średnica w stosunku do seryjnych 195/70R14 wynosi 26 mm na plus), powinien być profil 50 wtedy jest to tylko 3 mm więcej, wskazania licznika są w normie no i najważniejsze balon jest mniejszy optycznie.
przepraszam za wtrącenie Pozdro


No ja mam z tyłu 225/50 i licznik pokazuje mi wg. słupków hektometrycznych 10% za mało.

Autor:  THC [ wt cze 03, 2008 4:35 pm ]
Tytuł: 

Na 185r14, i na 195-55-15 oraz na 205-55-16 jadąc licznikowe 100km/h, nawigacja pokazuje 84km/h.
Jadąc licznikowe 120km/h, nawigacja pokazuje 104km/h.

Na tych jeszcze nie sprawdzałem, ale raczej będzie bardzo podobnie, gdyz według drogomierza skończyło mi się paliwo jak zawsze na 250-tym kilometrze.
Niedługo zbadam dokładnie jak oszukuje na tych kołach, które mam teraz.

Autor:  arthur [ pn lut 02, 2009 10:35 pm ]
Tytuł: 

Witam,
Mam pytanie. Chciałbym założyć do swojego SLC Penta lub AMG takie jak na powyższych zdjęciach. Nie wiem jednak jakich szukać rozmiarów felg i opon aby to dobrze wyglądało na samochodzie. Dodam, że aktualnie samochód stoi na oryginalnych barokach.
Z góry dziękuje za pomoc. :lol:

Autor:  grabekk [ pn lut 02, 2009 11:44 pm ]
Tytuł: 

arthur pisze:
Witam,
Mam pytanie. Chciałbym założyć do swojego SLC Penta lub AMG takie jak na powyższych zdjęciach. Nie wiem jednak jakich szukać rozmiarów felg i opon aby to dobrze wyglądało na samochodzie. Dodam, że aktualnie samochód stoi na oryginalnych barokach.
Z góry dziękuje za pomoc.

Najlepiej 16 szerokos 8 i 9 cali opony na to 225/50/16 przod tyl 245/45/16

Tak to bedzie wygladalo na 107 :)
Obrazek

Autor:  eczny [ wt lut 03, 2009 9:12 am ]
Tytuł: 

Hej.
Ja u siebie w 123ce z silnikiem 2,8 tez mam 16 z tym wzorem. tylko nie wiem czy to penta czy amg.
Kiedys sciagalem i bylo made in germany, czyli raczej nie penta ale amg tez nie bylo nigdzie napisane.
rozmiary z przodu i z tylu takie same jak kolega pisal na samej gorze.
Co do jazdy, to powiem tak, ze poki jest dobra doroga to sie jedzie ale na koleinach czyli 99% naszych drog:P to auto lata po calej drodze jak chce.
Przod mam obnizony o kilka mm. Jak jade sam to jest ok ale jak juz siedzi pasazer to trzeba uwazac, bo kola obcieraja prawa przednia strona o nadkola. tylko dlatego ze nasze prawe krawedzie drog sa takie a nie inne.

Auto na tych kolach wyglada mniej wiecej tak:)

Obrazek

Autor:  NIEBIESKI [ wt lut 03, 2009 12:07 pm ]
Tytuł: 

eczny pisze:
raczej nie penta ale amg tez nie bylo nigdzie napisane

Możesz mieć felgi RONALL. Miałem kiedyś takie założone.

Obrazek

Ale moje to "15-ki z oponami 195/65. Spisywały się bez problemu. Z uwagi na upodobania estetyczne wróciłem do baroków.

Autor:  eczny [ wt lut 03, 2009 12:51 pm ]
Tytuł: 

Tak nie dalo mi to spokoju.

Bylem przed chwila w garazu i jednak jest napisane ronal. takze sa to ronale.
ale ktos pisal ze ronal tez robil dla amg ja juz sie w tym nie lapie. heheh
zreszta dla mnie to zadna rooznica co tam na nich jest napisane. wazne ze auto wyglada tak jak powinno - fajnie.

Pozdr

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/