MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
PENTA AMG 9x16 8x16 ET 11 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=34015 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | THC [ śr maja 28, 2008 11:29 am ] |
Tytuł: | PENTA AMG 9x16 8x16 ET 11 |
Podzielę się spostrzeżeniami na temat jazdy z felgami 16 cali i oponami na tylnej osi 225. Oczywiście 175 , pełny profil oraz kołpak w kolorze nadwozia jest zawsze na pierwszym miejscu. Ale te szesnastki to raz, że po barokach 15 chciałem mieć penty , a dwa że jednak wygląda chyba dobrze.No i trafiły się to kupiłem. W razie czego będą do sprzedania na wiosnę przyszłego roku ew. na jesieni tego, albo zamiana na OZ Mito . AMG i penta to dwie różne felgi, ja tego nie wiedziałem , może się komuś przyda, bo jednak w archiwum nie ma wielu informacji o pentach i o amg. Penta 9J16 taka jaką mam z tyłu i AMG 9J16 , obie przy ET 11 sa inne. Różnią się lekko kształtem rantu i AMG chowa się w nadkolu o jakieś 15mm bardziej w stosunku do penty. Nie wiem dlaczego tak jest przy dokładnie takich samych wymiarach i ET. Może auto mam pospawane z dwóch innych ![]() ![]() ![]() Odpowiednie opony na przednią os , przy feldze 8 cali to 205/55/16. Układ kierowniczy do opanowania, nie ocierają podczas jazdy na wprost po wertepach, przy szybkim podjeździe na skręconych kołach należy liczyć się z wywinięciem nadkola na lewą stronę, ale wystraczy pamiętać o takiej ewentualności. Można tez zaklepać rant . Ani węższe opony czy inny profil nie będą odpowiednie, te które wymieniłem sa jak najbardziej . Na tylną oś bez problemu wchodzą felgi 9 cali z oponą 225/55. Opona o profilu 60 powoduje bardzo duzy spadek mocy przy ruszaniu , oraz trze o nadkola przy przechyłach nadwozia czy pasażerach z tyłu.Odpada.Wygląda też jak dragster z takimi balonami. Foty sa własnie z oponami 60, potem zmieniłem. Profil 55 jest odpowiedni przy szerokości 225, koło chowa się we wnękę, nie wystaje poza obrys , i wygląda zdecydowanie lepiej niż 60. Nie ma co kombinować z 245 czy jeszcze innymi. Spadku mocy aż takiego nie zauważyłem, głównie przy ruszaniu jest różnica,ale nie duża.Nie wiem jak w dieslach 200 i 240 , oraz 200 czy 230 ze strombergiem. Mam 230E także jakieś tam osiągi ma i można wyskoczyć z 16 . 300d i turbo spokojnie dadzą radę . Na pewno prowadzi się dużo pewniej na szybkich łukach czy ostrych zakrętach , a także przy prędkościach powyżej 140km/h Hamowanie tez jest lepsze. Na nierównej drodze , koleinach czy innych nierównościach trzeba się pilnować.Zwykły poduszkowiec ![]() ![]() ![]() Jak wiadomo u nas jest duży odsetek takich dróg, i to może być argument przeciw . Wiem,że układ przeniesienia napędu dostaje poważnie przy takich oporach , jak również układ kierowniczy i cała reszta zawieszenia, ale jednak coś za coś. ![]() ![]() ![]() Później wrzuce fotke na oponie 55 z tyłu, różnica jest widoczna. |
Autor: | kubol [ śr maja 28, 2008 7:58 pm ] |
Tytuł: | |
A propos większych felg, ja się pochwalę również 16 calowymi przy okazji ![]() Nie są to co prawda ani penty ani amg, ale też ładne. Z tego co wiem to riale, odczytać nie mogę, tak jak rozmiaru felg, ponieważ ktoś kiedyś je pomalował pewnie lakier na lakier i napisy sa nieczytelne. Podejrzewam, że rozmiary są takie jak u kolegi, z tym, że z przodu są wg. mnie mniejsze, ale to tylko przypuszczenie. Z tyłu są opony 225/50, czyli o rozmiar mniejszy profil niż u kolegi, natomiast z przodu 205/55. Również jestem zadowolony z wyglądu i schowania felgi we wnęce - mam wrażenie że to felga dedykowana do tego modelu. Wchodzi ładnie do środka, o rant wcale nie obciera. Co do pracy na dziurach, to na pewno nie jest to co 195/70/14, które mam w garażu na barokach, ale tragedi nie ma. Na pewno lepiej niż zwykłą skodą oktavią ![]() Genaralnie stosunek wygląd-komfort nie jest zły. Niezdobyłem jeszcze tylko dekielków na otwór centralny. Poniżej kilka fotek: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() jak tuning to tuning ![]() ![]() A tu moja była z obecnym właścicielem oraz teraźniejsza ![]() ![]() |
Autor: | Ocet [ czw maja 29, 2008 3:22 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli chodzi o Penty i AMG - widziałem już i jedne i drugie z wysokim rantem i z niskim rantem (mam nadzieje że określenie zrozumałe, mogę jeszcze rozróżnic jako z mniejszą i większą średnicą tarczy koła). Nie wiem od czego to zależy. Na stronie Amg classic też są różne. Może do 126 były inne. Nie wiem. |
Autor: | THC [ czw maja 29, 2008 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
kubol pisze: kierownica ze skórą, teraz taka akurat.
![]() Mam taka samą od 124, ale deską lipa straszna. <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Penta to marka własna z uk. AMG robił Ronal , tak jak teraz zdarzają się AMG robione przez OZ. Nie widziałem żadnych z tego rodzaju z pochylonymi ramionami o średnicy 15 cali.Proste są i Ronal i Penta. Ciekawy jestem czy Ronal skopiował Penty czy na odwrót. AMG Ronala i Penta z szerokim rantem 9 cali, różnią się bardzo mało, właśnie mniejszą tarczą jak pisze Ocet. I innym kształtem rantu, jedna też bardziej się chowa , o tym pisałem wyżej . |
Autor: | bary123ce [ czw maja 29, 2008 4:14 pm ] |
Tytuł: | |
THC pokaż jak wygląda teraz na niższym profilu ![]() ![]() |
Autor: | THC [ pt maja 30, 2008 3:46 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: THC pokaż jak wygląda teraz na niższym profilu
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | broneq [ sob maja 31, 2008 1:42 pm ] |
Tytuł: | |
Prze debeściacko to wygląda ![]() ![]() |
Autor: | Grakoz [ wt cze 03, 2008 1:30 pm ] |
Tytuł: | |
moim zdaniem przy szerokości 225 mm profil 55 jest za duży (średnica w stosunku do seryjnych 195/70R14 wynosi 26 mm na plus), powinien być profil 50 wtedy jest to tylko 3 mm więcej, wskazania licznika są w normie no i najważniejsze balon jest mniejszy optycznie. przepraszam za wtrącenie Pozdro |
Autor: | kubol [ wt cze 03, 2008 1:56 pm ] |
Tytuł: | |
Grakoz pisze: moim zdaniem przy szerokości 225 mm profil 55 jest za duży (średnica w stosunku do seryjnych 195/70R14 wynosi 26 mm na plus), powinien być profil 50 wtedy jest to tylko 3 mm więcej, wskazania licznika są w normie no i najważniejsze balon jest mniejszy optycznie.
przepraszam za wtrącenie Pozdro No ja mam z tyłu 225/50 i licznik pokazuje mi wg. słupków hektometrycznych 10% za mało. |
Autor: | THC [ wt cze 03, 2008 4:35 pm ] |
Tytuł: | |
Na 185r14, i na 195-55-15 oraz na 205-55-16 jadąc licznikowe 100km/h, nawigacja pokazuje 84km/h. Jadąc licznikowe 120km/h, nawigacja pokazuje 104km/h. Na tych jeszcze nie sprawdzałem, ale raczej będzie bardzo podobnie, gdyz według drogomierza skończyło mi się paliwo jak zawsze na 250-tym kilometrze. Niedługo zbadam dokładnie jak oszukuje na tych kołach, które mam teraz. |
Autor: | arthur [ pn lut 02, 2009 10:35 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, Mam pytanie. Chciałbym założyć do swojego SLC Penta lub AMG takie jak na powyższych zdjęciach. Nie wiem jednak jakich szukać rozmiarów felg i opon aby to dobrze wyglądało na samochodzie. Dodam, że aktualnie samochód stoi na oryginalnych barokach. Z góry dziękuje za pomoc. ![]() |
Autor: | grabekk [ pn lut 02, 2009 11:44 pm ] |
Tytuł: | |
arthur pisze: Witam,
Mam pytanie. Chciałbym założyć do swojego SLC Penta lub AMG takie jak na powyższych zdjęciach. Nie wiem jednak jakich szukać rozmiarów felg i opon aby to dobrze wyglądało na samochodzie. Dodam, że aktualnie samochód stoi na oryginalnych barokach. Z góry dziękuje za pomoc. Najlepiej 16 szerokos 8 i 9 cali opony na to 225/50/16 przod tyl 245/45/16 Tak to bedzie wygladalo na 107 ![]() ![]() |
Autor: | eczny [ wt lut 03, 2009 9:12 am ] |
Tytuł: | |
Hej. Ja u siebie w 123ce z silnikiem 2,8 tez mam 16 z tym wzorem. tylko nie wiem czy to penta czy amg. Kiedys sciagalem i bylo made in germany, czyli raczej nie penta ale amg tez nie bylo nigdzie napisane. rozmiary z przodu i z tylu takie same jak kolega pisal na samej gorze. Co do jazdy, to powiem tak, ze poki jest dobra doroga to sie jedzie ale na koleinach czyli 99% naszych drog:P to auto lata po calej drodze jak chce. Przod mam obnizony o kilka mm. Jak jade sam to jest ok ale jak juz siedzi pasazer to trzeba uwazac, bo kola obcieraja prawa przednia strona o nadkola. tylko dlatego ze nasze prawe krawedzie drog sa takie a nie inne. Auto na tych kolach wyglada mniej wiecej tak:) ![]() |
Autor: | NIEBIESKI [ wt lut 03, 2009 12:07 pm ] |
Tytuł: | |
eczny pisze: raczej nie penta ale amg tez nie bylo nigdzie napisane
Możesz mieć felgi RONALL. Miałem kiedyś takie założone. ![]() Ale moje to "15-ki z oponami 195/65. Spisywały się bez problemu. Z uwagi na upodobania estetyczne wróciłem do baroków. |
Autor: | eczny [ wt lut 03, 2009 12:51 pm ] |
Tytuł: | |
Tak nie dalo mi to spokoju. Bylem przed chwila w garazu i jednak jest napisane ronal. takze sa to ronale. ale ktos pisal ze ronal tez robil dla amg ja juz sie w tym nie lapie. heheh zreszta dla mnie to zadna rooznica co tam na nich jest napisane. wazne ze auto wyglada tak jak powinno - fajnie. Pozdr |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |