MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 28, 2008 9:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Hej,
przeczytałem na amerykańskim forum, że chłopaki bawią się podkrcając ciśnienie doładowania w turbinie. Nie rozumiem jednak gdzie to się robi, bo nie pokazują zdjęć. Ktoś może zna temat?
znalazłem też coś takiego:
"mozna troche skrecic zawor upustowy zeby bylo troche wieksze cisnienie,
wzrost rzedu 0.1 - 0.2 bara bedzie odczuwalny, a nie spowoduje jakis przykrych niespodzianek"

I nie wiem gdzie ten zawór...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 10:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Z reguły upust jest w okolicy wirnika, na obudowie. Czasami zdarza się, że jest tuż przed. OK. Znalazłem. Prawdopodobnie (99,9% na tyle znam się na turbinach i technicznym angielskim) chodzi o zawór oznaczony nr 8 na górnym rysunku na stronie 125 HAYNESa (widać go też na rysunku ogólnym na stronie 124. Ale nie polecam się tym bawić bo bardzo łątwo ją zdławić za dużym lub za małym ciśnieniem upustu. Powodzenia

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 10:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Niestety nie posiadam tej książki HAYNESa :cry: czy zechciałbyś wrzucić ten rysunek pleaseee? ;) <br>Dodano po 19 minutach.:<br> znalazłem takie fotki, może tu widać:? :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 10:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
ciśnienie jest sterowane podciśnieniowym siłownikiem, który ma za zadanie przy niskiej prędkości obrotowej dac duże doładowaniem, i wraz ze wzrostem obrotów zmniejszać ciśnienie doładowania. O ile na pierwszej turbinie wystarczy wyregulowac długość cięgna, to w tej dolnej, osobiście nie widze takiej możliwości, jedynie poprzez zmiane podciśnienia. Trzeba je ustawić tak że niby sa niiższe obroty, i wtedy będzie większe ciśnienie doładowania.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 1:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ale ja nie widzę nawet tego podciśnienia. Który to element? Mam dorobić jakieś zdjęcia? W jaki sposób ustawić te podciśnienie? <br>Dodano po 53 minutach.:<br> Znalazłem coś takiego, ale nie wiem dalej gdzie to wkręcić:

"10mm socket for locking nut
3mm alan wrench for adjustment shaft

Turning the threaded shaft IN, or (Clockwise) gives more boost.

It's so nice to be able to fit your left hand in the recess behind to the spring and adjust the turbo." <br>Dodano po 17 minutach.:<br> Obrazek <br>Dodano po 43 minutach.:<br> ja mam Garret'a

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 9:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Jak wytrzymacie do mojego powrotu do domu późnym popołudniem to coś wymyślę. Zawór upustu powietrza nie ma nic wspólnego z podciśnieniem powszechnie znanym w Mercedesach. Jest to zwór, który reguluje ciśnienie na wirniku napędowym, co przeciwdziała jego niestabilnej pracy (np. pompażowi). Ale po nocy nie jestem pewny co do jakichkolwiek wymiernych efektów zabawy z tym zaworem. TO po prostu nic nie da. Nie zmieni to w istotny sposób ciśnienie ładowania (możesz odczuć lekką zmianę przy zakresie 82-86% obrotów maksymalnych sprężarki - zakres pracy zaworów upustowych w jednowirnikowych i stałonastawnych sprężarkach gazodynamicznych).

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 2:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Amerykańce piszą, że naciągając tą sprężynkę powodują zwiększenie ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym do 13 psi, a fabrycznie ponoć wersje USA miały je zdławione do 8-9 psi.
Jak ktoś chcę to mogę wysłać instrukcję. <br>Dodano po 11 minutach.:<br> i spójrzcie później jak to lata:
http://pl.youtube.com/watch?v=czV3fwZ73gc <br>Dodano po 27 minutach.:<br> Chyba chodzi o to, żeby zrobić tak??:
http://pl.youtube.com/watch?v=qAUmphfPr ... re=related

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 5:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Nie trzeba zwiększyć dawki paliwa, żeby to dało jakiś efekt?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 5:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:
Nie trzeba zwiększyć dawki paliwa, żeby to dało jakiś efekt?

Dawkę paliwa zwiększyłem przy pomocy ALDY na pompie wtryskowej.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 9:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Od turbiny odchodzi wężyk a na jego końcu jest ten zawór za jakiś czas będe miał inna turbine to może też się pobawie, gdyż w tym momencie mam zupełnie odwrotną sytuacje tzn turbo czasami wogule nie działa i spod maski dochodzi taki dźwięk jak by wydech się urwał :( Na jakiejś stronie czytałem że nasze silniki mają potencjał do 250KM był nawet przepis turbo garrett T3 intercooler pisali tylko żeby nie wojować za mocno z ALDA i nie stosować podtlenku azotu bo tłoki mogą spłynąć do miski olejowej [zlosnikz]

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 10:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Cytuj:
Na jakiejś stronie czytałem że nasze silniki mają potencjał do 250KM

To chyba kogoś poniosło... Wirniki i łożyska turbiny tego nie zdzierżą.. <br>Dodano po 43 sekundach.:<br> Po za tym skąd taki spręż może po wpięciu mechanicznej przed gazówkę

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 11:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ja w swoim silniku mam kkk turbo. Niby tą wersję jest łatwiej podkręcić, ale strasznie złe jest dojście do tego [szalone]
Teraz pytanie o ALDĘ:
na kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia, który daje sygnał na zawór bezpieczeństwa połączony ciśnieniem doładowania między kolektorem ssącym a ALDĄ. Ja ten zaworek ominąłem i podłączyłem bezpośrednio do ALDY. Nie wiem na jakiej zasadzie działa te ciśnienie wchodzące do ALDY. Wcześniej myślałem, że zwiększa dawkę paliwa, ale teraz zgłupiałem...
Dostałem taką informację, ale nie rozumiem dokładnie tego co napisał na sam koniec:
"Under the air cleaner box on the top of the intake manifold, there is a round unit with a metal lead sticking out of it. There should be a plug and wire from this to the switchover valve on the back wall of the engine compartment by the brake booster. At 16 PSI, that little round sensor unit will "pop" like a jelly jar cap, closing the electrical connection fed to the switchover valve. You must have one or there would be a hole in the top of your intake manifold. Whether you have the plug and wire attached is another matter.

It isn't really the pressure that ruins your engine, but the excessive heat from the pressure and extra fuel which can melt it. The pressure release to the ALDA isn't enough to lower the pressure in the intake manifold, it just stops the ALDA from sensing the extra pressure, which stops it from adding extra fuel."

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 30, 2008 3:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Między kolektorem a ALDA powinien znajdować się taki zawór który zamyka sie przy przekroczeniu ciśnienia powyżej 16psi czym zmniejsza ilość paliwa a tym samym ciśnienie.

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 30, 2008 11:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
A tak przy okazji. Jak myślicie co to za typ:D

Obrazek

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 01, 2008 11:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
rzeźba turbiny do zwykłej 300D. Długo nie polata.
Tak jak ten:
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl