ja w swoim silniku mam kkk turbo. Niby tą wersję jest łatwiej podkręcić, ale strasznie złe jest dojście do tego
Teraz pytanie o ALDĘ:
na kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia, który daje sygnał na zawór bezpieczeństwa połączony ciśnieniem doładowania między kolektorem ssącym a ALDĄ. Ja ten zaworek ominąłem i podłączyłem bezpośrednio do ALDY. Nie wiem na jakiej zasadzie działa te ciśnienie wchodzące do ALDY. Wcześniej myślałem, że zwiększa dawkę paliwa, ale teraz zgłupiałem...
Dostałem taką informację, ale nie rozumiem dokładnie tego co napisał na sam koniec:
"Under the air cleaner box on the top of the intake manifold, there is a round unit with a metal lead sticking out of it. There should be a plug and wire from this to the switchover valve on the back wall of the engine compartment by the brake booster. At 16 PSI, that little round sensor unit will "pop" like a jelly jar cap, closing the electrical connection fed to the switchover valve. You must have one or there would be a hole in the top of your intake manifold. Whether you have the plug and wire attached is another matter.
It isn't really the pressure that ruins your engine, but the excessive heat from the pressure and extra fuel which can melt it. The pressure release to the ALDA isn't enough to lower the pressure in the intake manifold, it just stops the ALDA from sensing the extra pressure, which stops it from adding extra fuel."