MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300 Turbo OM617A Jak zwiększyć ciśnienie doładowania?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=34022
Strona 1 z 2

Autor:  bary123ce [ śr maja 28, 2008 9:17 pm ]
Tytuł:  300 Turbo OM617A Jak zwiększyć ciśnienie doładowania?

Hej,
przeczytałem na amerykańskim forum, że chłopaki bawią się podkrcając ciśnienie doładowania w turbinie. Nie rozumiem jednak gdzie to się robi, bo nie pokazują zdjęć. Ktoś może zna temat?
znalazłem też coś takiego:
"mozna troche skrecic zawor upustowy zeby bylo troche wieksze cisnienie,
wzrost rzedu 0.1 - 0.2 bara bedzie odczuwalny, a nie spowoduje jakis przykrych niespodzianek"

I nie wiem gdzie ten zawór...

Autor:  karaya [ śr maja 28, 2008 10:10 pm ]
Tytuł: 

Z reguły upust jest w okolicy wirnika, na obudowie. Czasami zdarza się, że jest tuż przed. OK. Znalazłem. Prawdopodobnie (99,9% na tyle znam się na turbinach i technicznym angielskim) chodzi o zawór oznaczony nr 8 na górnym rysunku na stronie 125 HAYNESa (widać go też na rysunku ogólnym na stronie 124. Ale nie polecam się tym bawić bo bardzo łątwo ją zdławić za dużym lub za małym ciśnieniem upustu. Powodzenia

Autor:  bary123ce [ śr maja 28, 2008 10:44 pm ]
Tytuł: 

Niestety nie posiadam tej książki HAYNESa :cry: czy zechciałbyś wrzucić ten rysunek pleaseee? ;) <br>Dodano po 19 minutach.:<br> znalazłem takie fotki, może tu widać:? :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  Marcin S [ śr maja 28, 2008 10:59 pm ]
Tytuł: 

ciśnienie jest sterowane podciśnieniowym siłownikiem, który ma za zadanie przy niskiej prędkości obrotowej dac duże doładowaniem, i wraz ze wzrostem obrotów zmniejszać ciśnienie doładowania. O ile na pierwszej turbinie wystarczy wyregulowac długość cięgna, to w tej dolnej, osobiście nie widze takiej możliwości, jedynie poprzez zmiane podciśnienia. Trzeba je ustawić tak że niby sa niiższe obroty, i wtedy będzie większe ciśnienie doładowania.

Autor:  bary123ce [ czw maja 29, 2008 1:02 am ]
Tytuł: 

Ale ja nie widzę nawet tego podciśnienia. Który to element? Mam dorobić jakieś zdjęcia? W jaki sposób ustawić te podciśnienie? <br>Dodano po 53 minutach.:<br> Znalazłem coś takiego, ale nie wiem dalej gdzie to wkręcić:

"10mm socket for locking nut
3mm alan wrench for adjustment shaft

Turning the threaded shaft IN, or (Clockwise) gives more boost.

It's so nice to be able to fit your left hand in the recess behind to the spring and adjust the turbo." <br>Dodano po 17 minutach.:<br> Obrazek <br>Dodano po 43 minutach.:<br> ja mam Garret'a

Autor:  karaya [ czw maja 29, 2008 9:55 am ]
Tytuł: 

Jak wytrzymacie do mojego powrotu do domu późnym popołudniem to coś wymyślę. Zawór upustu powietrza nie ma nic wspólnego z podciśnieniem powszechnie znanym w Mercedesach. Jest to zwór, który reguluje ciśnienie na wirniku napędowym, co przeciwdziała jego niestabilnej pracy (np. pompażowi). Ale po nocy nie jestem pewny co do jakichkolwiek wymiernych efektów zabawy z tym zaworem. TO po prostu nic nie da. Nie zmieni to w istotny sposób ciśnienie ładowania (możesz odczuć lekką zmianę przy zakresie 82-86% obrotów maksymalnych sprężarki - zakres pracy zaworów upustowych w jednowirnikowych i stałonastawnych sprężarkach gazodynamicznych).

Autor:  bary123ce [ czw maja 29, 2008 2:30 pm ]
Tytuł: 

Amerykańce piszą, że naciągając tą sprężynkę powodują zwiększenie ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym do 13 psi, a fabrycznie ponoć wersje USA miały je zdławione do 8-9 psi.
Jak ktoś chcę to mogę wysłać instrukcję. <br>Dodano po 11 minutach.:<br> i spójrzcie później jak to lata:
http://pl.youtube.com/watch?v=czV3fwZ73gc <br>Dodano po 27 minutach.:<br> Chyba chodzi o to, żeby zrobić tak??:
http://pl.youtube.com/watch?v=qAUmphfPr ... re=related

Autor:  zegarek [ czw maja 29, 2008 5:13 pm ]
Tytuł: 

Nie trzeba zwiększyć dawki paliwa, żeby to dało jakiś efekt?

Autor:  bary123ce [ czw maja 29, 2008 5:55 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie trzeba zwiększyć dawki paliwa, żeby to dało jakiś efekt?

Dawkę paliwa zwiększyłem przy pomocy ALDY na pompie wtryskowej.

Autor:  kondrix123 [ czw maja 29, 2008 9:31 pm ]
Tytuł: 

Od turbiny odchodzi wężyk a na jego końcu jest ten zawór za jakiś czas będe miał inna turbine to może też się pobawie, gdyż w tym momencie mam zupełnie odwrotną sytuacje tzn turbo czasami wogule nie działa i spod maski dochodzi taki dźwięk jak by wydech się urwał :( Na jakiejś stronie czytałem że nasze silniki mają potencjał do 250KM był nawet przepis turbo garrett T3 intercooler pisali tylko żeby nie wojować za mocno z ALDA i nie stosować podtlenku azotu bo tłoki mogą spłynąć do miski olejowej [zlosnikz]

Autor:  karaya [ czw maja 29, 2008 10:08 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Na jakiejś stronie czytałem że nasze silniki mają potencjał do 250KM

To chyba kogoś poniosło... Wirniki i łożyska turbiny tego nie zdzierżą.. <br>Dodano po 43 sekundach.:<br> Po za tym skąd taki spręż może po wpięciu mechanicznej przed gazówkę

Autor:  bary123ce [ czw maja 29, 2008 11:10 pm ]
Tytuł: 

ja w swoim silniku mam kkk turbo. Niby tą wersję jest łatwiej podkręcić, ale strasznie złe jest dojście do tego [szalone]
Teraz pytanie o ALDĘ:
na kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia, który daje sygnał na zawór bezpieczeństwa połączony ciśnieniem doładowania między kolektorem ssącym a ALDĄ. Ja ten zaworek ominąłem i podłączyłem bezpośrednio do ALDY. Nie wiem na jakiej zasadzie działa te ciśnienie wchodzące do ALDY. Wcześniej myślałem, że zwiększa dawkę paliwa, ale teraz zgłupiałem...
Dostałem taką informację, ale nie rozumiem dokładnie tego co napisał na sam koniec:
"Under the air cleaner box on the top of the intake manifold, there is a round unit with a metal lead sticking out of it. There should be a plug and wire from this to the switchover valve on the back wall of the engine compartment by the brake booster. At 16 PSI, that little round sensor unit will "pop" like a jelly jar cap, closing the electrical connection fed to the switchover valve. You must have one or there would be a hole in the top of your intake manifold. Whether you have the plug and wire attached is another matter.

It isn't really the pressure that ruins your engine, but the excessive heat from the pressure and extra fuel which can melt it. The pressure release to the ALDA isn't enough to lower the pressure in the intake manifold, it just stops the ALDA from sensing the extra pressure, which stops it from adding extra fuel."

Autor:  kondrix123 [ pt maja 30, 2008 3:11 pm ]
Tytuł: 

Między kolektorem a ALDA powinien znajdować się taki zawór który zamyka sie przy przekroczeniu ciśnienia powyżej 16psi czym zmniejsza ilość paliwa a tym samym ciśnienie.

Autor:  MercSwir [ pt maja 30, 2008 11:35 pm ]
Tytuł: 

A tak przy okazji. Jak myślicie co to za typ:D

Obrazek

Autor:  bary123ce [ ndz cze 01, 2008 11:51 pm ]
Tytuł: 

rzeźba turbiny do zwykłej 300D. Długo nie polata.
Tak jak ten:
Obrazek

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/