MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Mercedes 123 beczka
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=34172
Strona 1 z 1

Autor:  damian_lkr [ śr cze 04, 2008 11:12 pm ]
Tytuł:  Mercedes 123 beczka

Witam wszystkich. W moim Mercedesie 2.4d miałem dość poważną awarie. Prawdopodobnie wszystko zaczeło się od zerwania sie łańcuszka rozrządu, pękł wałek rozrządu w dwóch miejscach i jeszcze przy okazji urwało całą miskę olejową . Tłoki i wał korbowy są ok. Po tym postanowiłem zrobić remont silnika. W moim silniku założone są tłoki o wymiarach 90.875 mm tak się składa ze mam zapasowe tłoki ale o wymiarach 90.885mm w sklepie zamówiłem pierścienie do nich i sprzedawca powiedział mi ze do tych tłoków idą pierścienie o wymiarach 91mm ale gdy je dostałem i chciałem spasować w tuleje za nic w świecie się nie mieszczą. I teraz moje pytanie czy te tłoki 90.885 mogę założyć do mojego bloku bez szlifu i jakie pierścienie muszę kupić żeby były dobre. Przy okazji przydało by mi się parę porad jak ustawić rozrząd i pompę wtryskową.

Autor:  Diablo991 [ czw cze 05, 2008 8:15 am ]
Tytuł: 

ilez to jezdził z tym łancuszkiem ????


Czy wymianę pierscieni chcesz zrobic sam ???

Autor:  damian_lkr [ czw cze 05, 2008 8:28 am ]
Tytuł: 

Właśnie o to chodzi że łańcuszek był w dobrym stanie nie tłukł się i nie wiadomo czemu się zerwał. Jeden mechanik powiedział mi że to niemożliwe że się łańcuch zerwał tylko na pewno najpierw pękł wałek a dopiero później łańcuszek. Ogólnie silnik był w dobrym stanie nie brał oleju w zimę zawsze odpalał. Pierścienie będą mi zakładać w warsztacie który specjalizuje się w szlifach.

Autor:  witek-sec [ czw cze 05, 2008 10:28 am ]
Tytuł: 

damian_lkr pisze:
pytanie czy te tłoki 90.885 mogę założyć do mojego bloku bez szlifu i jakie pierścienie muszę kupić żeby były dobre.

Pierścienie musisz spasować na zamkach (wsadzając pierścien i szlifując do odpowiedniej wielkości zamka np. 0,4mm ) Tłoki masz natomiast o 0.01 mm większe więc zostaw stare tłoki, albo niech Ci szlifierz spasuje tłoki do cylindrów (prawdopodobnie szlif cylindra), tłoki też muszą mieć odpowiedni luz w cylindrze i muszą być owalizowane. Dawno temu robiłem remonty motocykli i tyle mi w pamięci zostało.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/