MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Mercedes 123 beczka https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=34172 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | damian_lkr [ śr cze 04, 2008 11:12 pm ] |
Tytuł: | Mercedes 123 beczka |
Witam wszystkich. W moim Mercedesie 2.4d miałem dość poważną awarie. Prawdopodobnie wszystko zaczeło się od zerwania sie łańcuszka rozrządu, pękł wałek rozrządu w dwóch miejscach i jeszcze przy okazji urwało całą miskę olejową . Tłoki i wał korbowy są ok. Po tym postanowiłem zrobić remont silnika. W moim silniku założone są tłoki o wymiarach 90.875 mm tak się składa ze mam zapasowe tłoki ale o wymiarach 90.885mm w sklepie zamówiłem pierścienie do nich i sprzedawca powiedział mi ze do tych tłoków idą pierścienie o wymiarach 91mm ale gdy je dostałem i chciałem spasować w tuleje za nic w świecie się nie mieszczą. I teraz moje pytanie czy te tłoki 90.885 mogę założyć do mojego bloku bez szlifu i jakie pierścienie muszę kupić żeby były dobre. Przy okazji przydało by mi się parę porad jak ustawić rozrząd i pompę wtryskową. |
Autor: | Diablo991 [ czw cze 05, 2008 8:15 am ] |
Tytuł: | |
ilez to jezdził z tym łancuszkiem ???? Czy wymianę pierscieni chcesz zrobic sam ??? |
Autor: | damian_lkr [ czw cze 05, 2008 8:28 am ] |
Tytuł: | |
Właśnie o to chodzi że łańcuszek był w dobrym stanie nie tłukł się i nie wiadomo czemu się zerwał. Jeden mechanik powiedział mi że to niemożliwe że się łańcuch zerwał tylko na pewno najpierw pękł wałek a dopiero później łańcuszek. Ogólnie silnik był w dobrym stanie nie brał oleju w zimę zawsze odpalał. Pierścienie będą mi zakładać w warsztacie który specjalizuje się w szlifach. |
Autor: | witek-sec [ czw cze 05, 2008 10:28 am ] |
Tytuł: | |
damian_lkr pisze: pytanie czy te tłoki 90.885 mogę założyć do mojego bloku bez szlifu i jakie pierścienie muszę kupić żeby były dobre.
Pierścienie musisz spasować na zamkach (wsadzając pierścien i szlifując do odpowiedniej wielkości zamka np. 0,4mm ) Tłoki masz natomiast o 0.01 mm większe więc zostaw stare tłoki, albo niech Ci szlifierz spasuje tłoki do cylindrów (prawdopodobnie szlif cylindra), tłoki też muszą mieć odpowiedni luz w cylindrze i muszą być owalizowane. Dawno temu robiłem remonty motocykli i tyle mi w pamięci zostało. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |