MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 1:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 05, 2008 8:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
Witam wszystkich
Rozpoczol sie remont mojej 116. Wyprulem cale wnętrze bagażnik etc. auto będzie jechalo do piaskowania i chcilbym wybebeszyć je jak najbardziej żeby nic nie ucierpialo podczas piaskowania poźniej blacharki, no i najważniejsze zeby można bylo to w jakis sensowny sposob zlozyc.
Jak narazie utknolem na skrzynce z bezpiecznikami i calą wiązką kabli przed kierowc.

I tu pytanie jak wyciągnąć skrzynke bezpieczników, jak dla mnie trzeba będzie rozlączyć wszystkie kable od puszki
Czy ktoś demontowal to ustrojstwo , czy warto demontować instalacje?
Proszę o pomoc

Pozdrawiam

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Ostatnio zmieniony śr cze 11, 2008 1:16 am przez MarcinL, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 11:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Uderz do wasyla na gg lub pw.,albo zadzwoń 502470283.

Ostatnio rozkładałem z nim 116 , i była lipa straszna jak oni to skonstruowali.

Skrzynka leży na półce także jakoś ja w całości wyjął.

Ale odpowiedzi spodziewaj się dopiero po zlocie, już mamy koniec z czasem, a jutro rano jedziemy.

Niemniej jednak można ją wyjąc :):)

W 123 odkręcasz kluczem numer 8 jedną nakrętkę i skrzynka wpada do wnętrza, tu może też tak jest, ale jak pisałem zadzwoń do niego.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 10:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
wczoraj wyciagalem cała instalacje z dawcy puszka bezpiecznikow bardzo nie dostepne miejce gdzie sie lubi korozja na dole zbierac ...

Przykecona jest na na 5 srub nr 8 trzeba sie dobrze pogimnastykowac zeby je odkrecic nasad i na niego śrubokret dlugi bo ciezko reką sie dostac. Do puszki bezpiecznikow jest jeszcze przykrecona taka listwa na ktorej sa wszystkie kostki itd Jak nie masz deski poradzisz sobie :)

Da sie cała instalacje wypruc tez jest troche zabawy wszystkie opaski itd ale do zrobienia ...

Jak bedziesz miał jakies pytania chetnie pomoge
[zlosnik]

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 11:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 9:26 pm
Posty: 94
Lokalizacja: Gołaczewy
Juz Ci to kiedys pisalem. Skrzynka z bezpiecz. całkowicie nie wyjdzie, chyba że odkręcisz wszystkie kable na lewej stronie komory silnika. Bez tego można ją tylko przesunąć w pewnym zakresie. Aby to zrobić należy odkręcić śrubki na zewnętrznej ściance skrzynki od strony serwa, następnie wyjąć (przesunąć) uchwyt na którym jest przekaznik pompy. Dalej należy odkręcić śrubkę mocującą listwę bezpieczników, wyciągnąć ją do góry i do przodu na tyle żeby ją rozdzielić na boki (składa się z dwóch części). Teraz należy odkręcić nakrętki od wewnątrz samochodu 4 szt. na rogach ramki trzymającej skrzynkę. Następnie wyciągając skrzynkę do przodu wkładać po kolei elementy listwy z bezpiecz. i uchwyt z przekaznikiem w stronę wnętrza samoch.
Pozdro Marek <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Ps. nakrętek jest nie 4 ale 5

_________________
Mercedes W116 280SE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 07, 2008 12:14 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Tydzień temu przerabiałem. Bez wyjęcia deski raczej nie ruszysz. Skrzynka trzyma się ściany grodziowej na pięciu szpilkach. Szpilki te są na stałe umocowane do pudła, a z drugiej strony (w kabinie) są nakrętki ósemki. Aby je odkręcić potrzebna jest mała nasadówka oraz bardzo długa (nie zaszkodzi 30 - 40cm) przedłuzka. Wskazany jest także przegub.

To ta najgorsza część pracy. Łatwiejszą jest wymontowanie styków bezpieczników i przekaźników. Siedzą one na dwóch wkrętach, podobnie jak plastikowy uchwyt przekaźników. Najwięcej zabawy jest tu z odkręcaniem przewodów (wkrętak krzyżowy i końcówki oczkowe). Kable są dość krótkie. Zanim coś odkręcisz, koniecznie zaopatrz się w taśmę izolacyjną, marker i kawałek cienkiego drutu. Przy każdym bezpieczniku masz numer, który powielasz na kolejno odkręcanych kablach. Drucik będzie przydatny, gdyż do niektórych bezpieczników idzie więcej niż jeden kabel. Aby się nie pomieszały, gdy będziesz wyjmował wiązkę, spinasz nim wszystkie kable biegnące do jednego zacisku.

Kolejnym dość niemiłym rozwiązaniem jest koniczność odpięcia wiązki biegnąej do reflektorów, klaksonów i cewki zapłonowej od wszystkiego co się da pod maską - musisz mieć ją w ręku. Owa wiązka wychodzi z kabiny i biegnie na przestrzał przez skrzynkę bezpieczników. Po uwolnieniu jej pod maską i demontażu przelotek gumowych w skrzynce bezpieczników, można zsunąć pudło w kierunku przodu samochodu z przewodów bezpieczników i ww. wiązki.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 09, 2008 12:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
że nie będzie to łatwe byłem przygotowany ale to jest jakaś paranoja :-? no nic trzeba działać ...za pare dni buda idzie do pisaskowania

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 1:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
Przypomnijcie mi jak się nazywa to co zostało zrobione z tymi detalami? Może odrazu ktoś wie gdzie w okolicach Wrocławia - Wałbrzycha wykonują coś takiego i jakie są ceny?
Obrazek

mam nadzieje że autor zdjęcia nie ma nic przeciwko

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 8:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
Te elementy zostaly ocynkowane, za to co na zdjeciu, zaleznie od stanu ktos zapolacil raczej do 100zl

Pozdrawiam

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 8:56 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
w Kielcach w Intertechbudzie zrobili to za 40 zł .. całe pudełko srubek spinek its srub do alufelg, na srebrno
na złoto ta sama cena chyba

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 12:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Nie chcę zaśmiecać wątku, ale czy ktoś wie gdzie można to zrobić w okolicy Lublina? Znalazłbym trochę skarbów do upiększenia...

P.S. Jak postępy?

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl