MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

problem z przekladka silnika <ciegna skrzyni>
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=34453
Strona 1 z 2

Autor:  karolmar [ śr cze 18, 2008 12:17 am ]
Tytuł:  problem z przekladka silnika <ciegna skrzyni>

Witam. Mam problem z przekladka z 200d na 300d. :evil: Silnik 300 jest 79 a kasta 82. nie wiem jak ma byc podlaczony przekaznik swiec ten metalowy a przy kascie jest jescze podlaczony od 4 cyl. skrzynia z silnikiem jest wlozna a dyfer musze przelozyc? i jak by ktos mial schemat instalacji to bym byl bardzo wdzieczny
[cool] dzieki

Autor:  Diablo991 [ śr cze 18, 2008 7:46 am ]
Tytuł: 

Dyfra nie musisz przekłądac. Tylko musisz sie teraz wybrac na shrot albo do ASO i kupic moduł grzania swiec na 5 swiec i to przerobic na 5 swiec. ale najleprzsze tymzasowe rozwiazanie to przełącznik 7sek. i pali od strzała. i oczywiscie po podpinanie wszystkiego jak było wczesniej:)

Autor:  THC [ śr cze 18, 2008 8:27 am ]
Tytuł: 

Diablo991 pisze:
Dyfra nie musisz przekłądac. Tylko musisz sie teraz wybrac na shrot albo do ASO i kupic moduł grzania swiec na 5 swiec i to przerobic na 5 swiec. ale najleprzsze tymzasowe rozwiazanie to przełącznik 7sek. i pali od strzała. i oczywiscie po podpinanie wszystkiego jak było wczesniej:)




Z tym dyfrem do bzdura, 200D , a 300D to całkiem inne przełożenie.

Jeżeli zostawisz ten dyfer to przy 100km/h będziesz miał gaz w podłodze i koniec obrotów, przekłamania na liczniku będa bardzo duże, tylko przyspieszenie będzie konkretne tak do 80 km\h.
Poza mostem musisz jeszcze założyć wał od 300.
Nie da się jeździć z mostem od 200d i silnikiem 3 litry.

Most musisz koniecznie wymienić, do tego dokupić przekaźnik świec za jakieś 100-150zł, i wyprowadzić instalację do silnika 300D.
W książce Etzolta, też jest na allegro, jest schemat 300D, po nim dojdziesz do ładu.

Autor:  Janfocus [ śr cze 18, 2008 10:48 am ]
Tytuł: 

THC pisze:
Jeżeli zostawisz ten dyfer to przy 100km/h będziesz miał gaz w podłodze i koniec obrotów

czemu miałby być wolniejszy od 200d skoro motor ma te same obroty a i skrzynia przełozenie bezposrednie na 4ce?

Autor:  THC [ śr cze 18, 2008 1:58 pm ]
Tytuł: 

Przełożenie dla 200D to 3,92
dla 300D to 3,46


Nawet nie sa zbliżone.

Autor:  bary123ce [ śr cze 18, 2008 2:10 pm ]
Tytuł: 

będą miały taką samą Vmax [oczko] Ale 300D na tym moście od 200D będzie za mocny i nie wykorzystasz jego możliwości.

Autor:  Xytras [ śr cze 18, 2008 2:31 pm ]
Tytuł: 

A wał dlaczego ?

Autor:  THC [ śr cze 18, 2008 2:57 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
będą miały taką samą Vmax [oczko] Ale 300D na tym moście od 200D będzie za mocny i nie wykorzystasz jego możliwości.


Miałem okazję jechac 200 z trzy litrowym silnikiem, palił opony jeszcze na drugim biegu.

Nie pamiętam teraz czy licznik pokazuje ze dużą czy za małą prędkość, ale w okolicach realnych 100km\h, pedał był już przy podłodze , a silnik pracował prawie na maksymalnych obrotach, nie wydaje mi się żeby v max na obu mostach i silniku trzy litry był taki sam.

Autor:  karolmar [ śr cze 18, 2008 3:12 pm ]
Tytuł: 

witam. przekaznik swiec mam tylko z 1 serii ten metalowy a przy kascie jest juz nowszy. i nie wiemczy to tak moze byc. no i mam jeszcze klopot z ciegnami od gazu. przy scianie grodziowej mam 2 serie a przy silniku piewsza no i dyfer przelozyc . i ogolnie zostanie do poskladania srodek auta i mozna wyruszac. Mam nadzieje ze kiedys na jakis zlocik mnie wezmiecie.pozdrawiam.

Autor:  bary123ce [ śr cze 18, 2008 3:14 pm ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
A wał dlaczego ?

Bo 300D ma 5 cylindrów i trzeba skrócić jego przednią część.

THC pisze:
nie wydaje mi się żeby v max na obu mostach i silniku trzy litry był taki sam

Teoretycznie musi mieć taką samą... Te same obroty silników, ta sama skrzynia i ten sam most. Dlaczego miałby być wolniejszy?

Autor:  karolmar [ śr cze 18, 2008 3:14 pm ]
Tytuł: 

sprostowanie- przy kascie jest od 4 cyl a ten metalowy jest od tej 300 tylko czy idzie go podlaczyc pod te kable od 4 zyl czy trzeba go podlaczyc inaczej?

Autor:  Xytras [ śr cze 18, 2008 3:15 pm ]
Tytuł: 

Aj chodzi o przednią część, to jasne :)

Autor:  holyfido [ śr cze 18, 2008 3:37 pm ]
Tytuł: 

Te same obroty silników, ta sama skrzynia i ten sam most.

Przecież napisał, że różne są mosty.

Autor:  Szumek [ śr cze 18, 2008 5:10 pm ]
Tytuł: 

Licznik (jeśli pozostanie od 200D) w przypadku starego mostu (też 200D) nie będzie przekłamywał...

Samochód będzie jeździł tak samo, czyli da się rozbujać do tych powiedzmy 120 km/h i na tym koniec, poza przyspieszeniem nie będzie korzyści w postaci zwiększenia prędkości maksymalnej...

Tak więc pozostaje wybór:
-bez wymiany dyfra: "ścigacz" osiągający V max jak 200D,
-z wymianą dyfra: samochód jeżdżący jak 300D, czyli słabsze przyspieszenie, ale większa V max.

Autor:  karolmar [ pt cze 20, 2008 12:35 am ]
Tytuł: 

witam mam dwa dyfry od 240 i od 300 ale do konca nie wiem czy jest od 300 gdyz orginalnie byla tam benzyna i nie wiem czy dyfer zmienili. moze bbyc wrazie co od benzyny?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/