MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
problem z przekladka silnika <ciegna skrzyni> https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=34453 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | karolmar [ śr cze 18, 2008 12:17 am ] |
Tytuł: | problem z przekladka silnika <ciegna skrzyni> |
Witam. Mam problem z przekladka z 200d na 300d. ![]() ![]() |
Autor: | Diablo991 [ śr cze 18, 2008 7:46 am ] |
Tytuł: | |
Dyfra nie musisz przekłądac. Tylko musisz sie teraz wybrac na shrot albo do ASO i kupic moduł grzania swiec na 5 swiec i to przerobic na 5 swiec. ale najleprzsze tymzasowe rozwiazanie to przełącznik 7sek. i pali od strzała. i oczywiscie po podpinanie wszystkiego jak było wczesniej:) |
Autor: | THC [ śr cze 18, 2008 8:27 am ] |
Tytuł: | |
Diablo991 pisze: Dyfra nie musisz przekłądac. Tylko musisz sie teraz wybrac na shrot albo do ASO i kupic moduł grzania swiec na 5 swiec i to przerobic na 5 swiec. ale najleprzsze tymzasowe rozwiazanie to przełącznik 7sek. i pali od strzała. i oczywiscie po podpinanie wszystkiego jak było wczesniej:)
Z tym dyfrem do bzdura, 200D , a 300D to całkiem inne przełożenie. Jeżeli zostawisz ten dyfer to przy 100km/h będziesz miał gaz w podłodze i koniec obrotów, przekłamania na liczniku będa bardzo duże, tylko przyspieszenie będzie konkretne tak do 80 km\h. Poza mostem musisz jeszcze założyć wał od 300. Nie da się jeździć z mostem od 200d i silnikiem 3 litry. Most musisz koniecznie wymienić, do tego dokupić przekaźnik świec za jakieś 100-150zł, i wyprowadzić instalację do silnika 300D. W książce Etzolta, też jest na allegro, jest schemat 300D, po nim dojdziesz do ładu. |
Autor: | Janfocus [ śr cze 18, 2008 10:48 am ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Jeżeli zostawisz ten dyfer to przy 100km/h będziesz miał gaz w podłodze i koniec obrotów
czemu miałby być wolniejszy od 200d skoro motor ma te same obroty a i skrzynia przełozenie bezposrednie na 4ce? |
Autor: | THC [ śr cze 18, 2008 1:58 pm ] |
Tytuł: | |
Przełożenie dla 200D to 3,92 dla 300D to 3,46 Nawet nie sa zbliżone. |
Autor: | bary123ce [ śr cze 18, 2008 2:10 pm ] |
Tytuł: | |
będą miały taką samą Vmax ![]() |
Autor: | Xytras [ śr cze 18, 2008 2:31 pm ] |
Tytuł: | |
A wał dlaczego ? |
Autor: | THC [ śr cze 18, 2008 2:57 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: będą miały taką samą Vmax
![]() Miałem okazję jechac 200 z trzy litrowym silnikiem, palił opony jeszcze na drugim biegu. Nie pamiętam teraz czy licznik pokazuje ze dużą czy za małą prędkość, ale w okolicach realnych 100km\h, pedał był już przy podłodze , a silnik pracował prawie na maksymalnych obrotach, nie wydaje mi się żeby v max na obu mostach i silniku trzy litry był taki sam. |
Autor: | karolmar [ śr cze 18, 2008 3:12 pm ] |
Tytuł: | |
witam. przekaznik swiec mam tylko z 1 serii ten metalowy a przy kascie jest juz nowszy. i nie wiemczy to tak moze byc. no i mam jeszcze klopot z ciegnami od gazu. przy scianie grodziowej mam 2 serie a przy silniku piewsza no i dyfer przelozyc . i ogolnie zostanie do poskladania srodek auta i mozna wyruszac. Mam nadzieje ze kiedys na jakis zlocik mnie wezmiecie.pozdrawiam. |
Autor: | bary123ce [ śr cze 18, 2008 3:14 pm ] |
Tytuł: | |
Xytras pisze: A wał dlaczego ? Bo 300D ma 5 cylindrów i trzeba skrócić jego przednią część. THC pisze: nie wydaje mi się żeby v max na obu mostach i silniku trzy litry był taki sam
Teoretycznie musi mieć taką samą... Te same obroty silników, ta sama skrzynia i ten sam most. Dlaczego miałby być wolniejszy? |
Autor: | karolmar [ śr cze 18, 2008 3:14 pm ] |
Tytuł: | |
sprostowanie- przy kascie jest od 4 cyl a ten metalowy jest od tej 300 tylko czy idzie go podlaczyc pod te kable od 4 zyl czy trzeba go podlaczyc inaczej? |
Autor: | Xytras [ śr cze 18, 2008 3:15 pm ] |
Tytuł: | |
Aj chodzi o przednią część, to jasne ![]() |
Autor: | holyfido [ śr cze 18, 2008 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
Te same obroty silników, ta sama skrzynia i ten sam most. Przecież napisał, że różne są mosty. |
Autor: | Szumek [ śr cze 18, 2008 5:10 pm ] |
Tytuł: | |
Licznik (jeśli pozostanie od 200D) w przypadku starego mostu (też 200D) nie będzie przekłamywał... Samochód będzie jeździł tak samo, czyli da się rozbujać do tych powiedzmy 120 km/h i na tym koniec, poza przyspieszeniem nie będzie korzyści w postaci zwiększenia prędkości maksymalnej... Tak więc pozostaje wybór: -bez wymiany dyfra: "ścigacz" osiągający V max jak 200D, -z wymianą dyfra: samochód jeżdżący jak 300D, czyli słabsze przyspieszenie, ale większa V max. |
Autor: | karolmar [ pt cze 20, 2008 12:35 am ] |
Tytuł: | |
witam mam dwa dyfry od 240 i od 300 ale do konca nie wiem czy jest od 300 gdyz orginalnie byla tam benzyna i nie wiem czy dyfer zmienili. moze bbyc wrazie co od benzyny? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |