MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Małe ekonomiczne auto do miasta edit:chyba kupiłem szczepana
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=34546
Strona 1 z 2

Autor:  fajter [ pn cze 23, 2008 10:48 am ]
Tytuł:  Małe ekonomiczne auto do miasta edit:chyba kupiłem szczepana

Witam wszystkich w swoim pierwszym poście.

Długo szukałem małego autka do miasta, które miałoby jeździć jako drugie w rodzinnie. Mając na zbyciu 3 - 5 tyś myślałem o Civic'u lub Colcie. A wyszło...

Obrazek
W123 300D '82

Obrazek

Rozkodowanie VIN'u i wypas i moje komentarze

Model 300 D się zgadza
Chassis xxxxxxxxxxxxxxx też ok
Engine xxxxxx xx xxxxxxx a jakże
Transmission xx xxxxxx skrzynka była zmieniana ale też na 4 biegową
Order 0 8 204 00796 no comment
Approx. year 1978 hmmm co o tym myślicie? w papierach '82
Lights HELLA zmienone na 3-cio seryjną hellę (fuj), będę wracał do 2-go seryjnych, które mam ale z jednym pękniętym szkłem
Cab 18613
Dealer Bielefeld branch (204)
Interior Unknown code (034) czyli Stoff dattel - się zgadza
Paint
876 cypress green metallic jak najbardziej ok - no właśnie nabrałem wątpliwości
Options
260 elimination of model designation on rear lid ok
404 orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995) poprzedni właściciel wymienił więc trudno stwierdzić
411 mechanical and hydraulic sliding roof jest i działa i nawet nie cieknie
430 headrests in the rear brak
466 central locking system brak, i tu się najbardziej dziwię, bo ani śladu po centralu, nawet te gumowe zaślepki w drzwiach są całe, trochę nie wiem co o tym myśleć
502 outside rear view mirror, on the right oczywiście jest
536 interference suppression without radio set and mechanically operated antenna jak najbardziej tylko coś ma problemy, się chyba zastała
561 front seat, left, reinforced hmmmm, a bo ja wiem
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest żadego leniucha z przodu ( z tyłu jest) ani śladu po nim

Niby ten VIN się trochę zgadza a trochę nie, nie wiem co o tym myśleć. Na razie najważniejsze że silnik cyka na 4+, zawieszenie na 5+ no i tak w ogóle to jazda suuuuuper [zlosnik] Właśnie wybebeszam cały środek do prania i szorowania, bo chyba przez te 26 lat nikt w nim nie sprzątał.

Martwi mnie prawa podłużnica, która na wysokości tylnego zawiasu zaczęła się delikatnie otwierać, i dziura w bagażniku. Poza tym stan blach pozostawia sporo do życzenia, ale co tam - pomalutku się dojdzie do wszystkiego. Najważniejsze, że mechanicznie jest ok. Aha na budziku 456 tyś km. może być realne ale kto ich tam wie. Do bagażnika dostałem masę gratów, które mi się w garażu nie mieszczą, a jeszcze mają przyjść następne :roll:

No dobra, bo ciut przydługo się zrobiło.
Pełna galeria Beczkowozu: http://picasaweb.google.com/michal.fajgier/PanzerKampfWagen

Serdecznie pozdrawiam.

PS: aha, dla spostrzegawczych: zarejestrowałem się na forum w marcu 2007 - już dawno myślałem o MB ale miał być W124 zamiast Carismy, a nie W123 obok [zlosnik] :oops:

Autor:  MajsterGarage [ pn cze 23, 2008 11:10 am ]
Tytuł: 

fajter pisze:
Witam wszystkich w swoim pierwszym poście

Witam(y)


fajter pisze:
876 cypress green metallic

876 - Cypress Green Metalic :roll:


fajter pisze:
Approx. year 1978 hmmm co o tym myślicie? w papierach '82

Podaj mi cały VIN, a ja napisze Ci który to jest rok ;)

Autor:  fajter [ pn cze 23, 2008 11:20 am ]
Tytuł: 

No fakt to co zostało nie przypomina mettalic'a ale po zdjęciu tego badziewnego owiewka szyberdachu (przepraszam wszystkich maniaków 100% oryginałów, ale musiałem się tego pozbyć) coś tam jakby mniej wypłowiałe jest i jakby się świeciło. Ogólnie cały lakier jest potwornie wypłowiały - będzie polerka bo na lakierowanie to na razie motywacji ($$$) brakuje, a i szanowna małżonka pokręci nosem na kolejne wydatki.

VIN: xxxxxxxxxxxxxx

Autor:  Janfocus [ pn cze 23, 2008 11:51 am ]
Tytuł: 

Witam, bardzo przyjemne małe i ekonomiczne auto [zlosnikz]

Autor:  hogben [ pn cze 23, 2008 11:53 am ]
Tytuł: 

Kolor bardziej przypomina :
Obrazek

880 Agavengrun


Ale to jeszcze o niczym nie świadczy .

Zawsze możesz przeprowadzić badania stratygraficzne od uszczelką , lub w innym mało widocznym miejscu [zlosnik]

Autor:  fajter [ pn cze 23, 2008 12:17 pm ]
Tytuł: 

No właśnie pół wnętrza rozebrane z plastików i foteli / kanap. Wszystko wskazuje, że albo auto było lakierowane po całości bardzo dokładnie, albo faktycznie ten lakier tak wypłowiał, albo VIN jest źle rozkodowany (patrz central), albo... kupiłem niezłego szczepana [zlosnik] (patrz central), ehhh. Dzisiaj spiszę dokładnie wszystkie kody z tabliczki lakierowanej, ale z tego co patrzyłem w przelocie to pokrywa się z rozkodowywarką, a w każdym razie lakier, tapicerka i central są takie same na tabliczce.


Aha: oczywiście Cari dostała eksmisję z garażu, który przejął teraz Beczkowóz ;)

Autor:  broneq [ pn cze 23, 2008 3:08 pm ]
Tytuł: 

VIN może być źle rozkodowany (russka strona się czasem myli - kumplowi w W210 podała tapicerkę szarą materiałową a była czarna skóra - cała reszta wypasu się w 100% zgadzała). Zawsze możesz wziąć datenkarte i porozkodowywać sobie poszczególne kody.
Co do lamp to mam Hellę o taką:
http://www.allegro.pl/item375391543__mercedes_w_123_prawa_okragla_duzo_foto_hella.html

PS: Wiem, że to nie giełda, tak tylko wspominam jakbyś nie znalazł nic ciekawszego.

Autor:  MajsterGarage [ pn cze 23, 2008 4:46 pm ]
Tytuł: 

Według moich danych jest to 1980 rok.

Autor:  broneq [ pn cze 23, 2008 5:05 pm ]
Tytuł: 

No raczej na pewno 1980 lub młodszy. To ewidentna II seria [zlosnik]

Autor:  CZUWOJ [ pn cze 23, 2008 10:31 pm ]
Tytuł: 

Oglądałem to auto, wydake sie ze byl kiedys walony w prawy tyl i tak sobie zrobiony, trzeba by to odkręcić. A jesli chodzi o VIN to jednak mysle ze bylo cos kombinowane z numerami. A jaki jest numer na skrzyni?

Autor:  fajter [ wt cze 24, 2008 12:20 am ]
Tytuł: 

pierwsze primo: nie zgadza się trochę więcej niż kolor - central,leniuch zagłówki z tyłu,

drugie primo: lampami zajmę się później, na razie doprowadzam do stanu używalności wnętrze - BAGNO!!! ale dzięki.. .hmm ponieważ potrzebuję samego szkła to twoja propozycja jest nader kusząca. Skontakcę się. Koniec OT

trzecie primo: skrzynka jak napisałem została wymieniona na inną przez poprzedniego właściciela, a obecnego numeru nie mam spisanego

czwarte primo: o ile się nie mylę to druga seria była produkowana do połowy 82'

piąte primo: na 100% był bity w tył, widać to po zderzaku, klapie i podłużnicy - ale nie oszukujmy się z tego rocznika szuka się aut bitych w najmniej newralgiczne miejsca :) bo niebite nie chodzą za 3 - 5 tyś :D Wszystko wskazuje na to, że nie dostał poważnie w przód i to mnie przekonało ostatecznie.

Wielkie dzięki za zainteresowanie, jesteście super pomocni. Chociaż nie ukrywam, że zaczynam odczuwać taką pewną dozę niepewności [szalone] Na szybkiego kody z tabliczki lakierowanej 411 466 536 260 876

aha skoro rozkodowane to VIN znika - dzięki. @MajsterGarage jeśli możesz to proszę usuń mój VIN

Autor:  ptasia [ wt cze 24, 2008 9:01 am ]
Tytuł: 

Ekonomiczne autko ... taaaaaa... :roll:
W sumie jest ekonomiczne jeśli stoi w garażu a do pracy i na zakupy jeżdzi się autobusem lub rowerem [zlosnik] od razu parę ładnych stuweczek zostaje w kieszeni .
Ja tak zrobiłam i powiem wam jestem bardzo zadowolona z ekonomicznej jazdy jaką zapewnia mi moją W 123 [zlosniki]
A teraz poważnie : ładne autko , silniczek 3.0 na pewno długo i niezawodnie będzie Ci służył [ok]

Autor:  azamat [ wt cze 24, 2008 10:35 am ]
Tytuł: 

Tabliczka potwierdza to, co wyszło z numeru VIN:

411 - szyber
466 - centralny zamek
536 - zwykła antena, instalacja bez radia
260 - brak oznaczenia na klapie bagażnika
876 - tu są 2 opcje, bo pokazuje kolor - cypress green metallic, a w opcjach pokazuje lampkę nad tylnią szybą. Na 99% jest to kolor, bo tak wynika z Vinu.
Spójrz na przegrodę, czy nie ma tam jakichś dziwnych rzeczy, może był szczepiony? Sprawdź też numery silnika, poszukaj małych kart danych w aucie, może są - pod przednim siedzeniem, w okolicach apteczki.

Autor:  fajter [ wt cze 24, 2008 11:23 am ]
Tytuł: 

@azamat dzięki, potrafię sobie rozkodować :lol: kody dałem tylko tak poglądowo, że dają to samo co VIN.

Jedną małą kartkę danych znalazłem pod dywanikiem obok fotela kierowcy, a właściwie to co po niej zostało :-? nie do odczytu.

PS Właśnie się pierze tapicerka i dywaniki [zlosnik] I tu moje pytanie, część dywaników była przyklejona, czy tak ma być? Jeśli tak to na co to kleić ponownie? Zwykły butapren da radę?

Autor:  broneq [ wt cze 24, 2008 11:56 am ]
Tytuł: 

fajter pisze:
PS Właśnie się pierze tapicerka i dywaniki I tu moje pytanie, część dywaników była przyklejona, czy tak ma być? Jeśli tak to na co to kleić ponownie? Zwykły butapren da radę?

U mnie w coupe klejone były na progach, na tunelu środkowym i na tej ściance pod tylna kanapą i ja je przykleję na zwykłym kleju [zlosnikz] np na butaprenie - testowałem już w innych autach.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/