MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 12:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 01, 2008 12:54 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 26, 2008 11:25 am
Posty: 6
Witam i serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów ,niedawno nabyłem w123 czyli mówiąc potocznie beczkę :)
Mam pewne obawy związane z silnikiem nieźle ciągnie jak na 200D,jednak niepokoi mnie dym z korka wlewu oleju filtr powietrza suchy oleju nie spala w większych ilościach.Po odpaleniu są jakieś metaliczne stukoty po rozgrzaniu silnika są również może mniej intensywne ,nie zdążyłem sprawdzić kompresji w silniku .
Następna sprawa to stukot ,głośne pukniecie po zmianie biegu ,lub po najechaniu na przeszkodę np. próg zwalniający ,odgłos dobiega z tylnej części auta , mechanik twierdzi ze to luz na wale ze auto stare itd ale można z tym jeździć :/.
Dołączam puki co jedna fotkę postaram się zrobić więcej w najbliższym czasie ;) i podam vin do rozkodowania
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... RCEDES.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 11:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
Gratuluje autka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 11:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 06, 2008 7:00 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Gdów
Witaj i gratz bryczki :)

Co do stukania , mi pomogla wymiana oleju w dyfrze , wyglada na to ze mialem go juz sporo za malo, no ale nie kazdy musi miec takie szczescie , ze bedzie sie tylko rozchodzic o olej :)

_________________
W116 280SE-79

Polski Portal Amigowy- www.ppa.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 12:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Witaj Kolego.
Po pierwsze sprawdziłbym czy korek wlewu oleju jest oryginalny lub czy jego uszczelka jest cała bo raczej rzadko sie zdarza żeby spod niego szedł dym. Po drugie - nigdy nie słuchaj mechaników którzy mówią - stare auto to musi tak być - gówno się zna na swym fachu i tyle - można jeździć póki się coś nie urwie/odpadnie/zepsuje a zazwyczaj dzieje się to jak jest ciemno, zimno i daleko od domu. Jak jest luz to trzeba go zlikwidować. Lepiej poszukać przyczyny by uniknąć jakiś niespodzianek.
Zmierzenie kompresji to nie duży koszt i jakieś 40minut pracy mechanika a wiedza na temat stanu silnika dzięki temu - niezbędna.
Szukaj dobrego mechanika który zna się na Mercedesach i działaj. Ustalenie przyczyny stuków też winno leżeć w granicach jego kompetencji.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 10:24 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 26, 2008 11:25 am
Posty: 6
Witam wszystkich
b@rtek pisze:
Gratuluje autka

Dziękuję
Cytuj:
Witaj i gratz bryczki
Co do stukania , mi pomogla wymiana oleju w dyfrze , wyglada na to ze mialem go juz sporo za malo, no ale nie kazdy musi miec takie szczescie , ze będzie się tylko rozchodzic o olej

Dzięki,co do wymiany oleju nie mam tyle szczęścia ,wymieniłem wszystkie oleje jednak ten objaw szczególnie po zmianie biegu pozostał
filippo pisze:
Witaj Kolego.
Po pierwsze sprawdziłbym czy korek wlewu oleju jest oryginalny lub czy jego uszczelka jest cała bo raczej rzadko sie zdarza żeby spod niego szedł dym. Po drugie - nigdy nie słuchaj mechaników którzy mówią - stare auto to musi tak być - gówno się zna na swym fachu i tyle - można jeździć póki się coś nie urwie/odpadnie/zepsuje a zazwyczaj dzieje się to jak jest ciemno, zimno i daleko od domu. Jak jest luz to trzeba go zlikwidować. Lepiej poszukać przyczyny by uniknąć jakiś niespodzianek.
Zmierzenie kompresji to nie duży koszt i jakieś 40minut pracy mechanika a wiedza na temat stanu silnika dzięki temu - niezbędna.
Szukaj dobrego mechanika który zna się na Mercedesach i działaj. Ustalenie przyczyny stuków też winno leżeć w granicach jego kompetencji.

Dzięki za rady na pewno się zastosuję mam podobne zdanie jeśli chodzi o usterki,stare nie znaczy ze ma być niesprawne.
Sprawdziłem ten korek i okazuje się ze to uszczelka ,nie dymi teraz po dokręceniu jednak po odkręceniu na pracującym silniku są przedmuchy i leci dym. Wiadomo silnik ma szmat drogi za sobą ,ale czy ten dym to poważna sprawa? czy tylko przy zużytych pierścieniach jest ten objaw.Zastanawiam się czy łańcuch rozrządu jest ok,może to za jego przyczyna są te stukoty w silniku ...Szukam właśnie jakiegoś warsztatu gdzie dobrze i tanio :D robią silniki do merola,chodzi o sprawdzenie kompresji,wtrysków,rozrząd,może ktoś zna takowe,Podkarpacie Przeworsk niedaleko Rzeszowa ?
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 10:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Może z tym kopceniem nie jest tak źle u Ciebie, może ciśnie tylko przez uszczelniacze. Ja mam już chyba ostre przedmuchy na pierścieniach i jest, że tak powiem, lekka lokomotywa [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 11:00 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lip 03, 2008 10:49 am
Posty: 7
ladne autko,jaka byla cena zakupu?jak tam blachy wewnatrz?(podloga,polaczenie podlogi z progiem...).


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 6:32 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 26, 2008 11:25 am
Posty: 6
Cytuj:
Może z tym kopceniem nie jest tak źle u Ciebie, może ciśnie tylko przez uszczelniacze. Ja mam już chyba ostre przedmuchy na pierścieniach i jest, że tak powiem, lekka lokomotywa

Mam nadzieję ze to kopcenie to nic poważnego :D ale musze to zweryfikować szybciutko moja piekna Mercedes musi byc w pełni sił :D :) ale dzięki za słowa otuchy
ArekZGdanska pisze:
ladne autko,jaka byla cena zakupu?jak tam blachy wewnatrz?(podloga,polaczenie podlogi z progiem...).

Wnętrze jest ok poza małymi drobiazgami ,od strony kierowcy jest mała dziura do załatania winny jest korek ,zatyczka którego brak akurat w tym miejscu ,na drzwiach na dole lekka rdza ,tylne nadkola wystarczą reperaturki oraz w bagażniku mała dziura w okolicy tylnego światła od strony kierowcy.Cena za autko to 2500zl jest to rocznik 82 2l.Jutro wraca do mnie od mechanika zrobię odrazu zdięcia i podam vin do rozkodowania :)
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 8:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Numer vin masz w dowodzie [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 8:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Cena niezła, jeżeli silnik ma przedmuchy to bedzie zarzygany olejem, jezeli jest suchy to nie jest zły, ale kompreche sprawdź, a moze lepiej już nie sprawdzaj...

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 8:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
darus pisze:
Cena niezła, jeżeli silnik ma przedmuchy to bedzie zarzygany olejem, jezeli jest suchy to nie jest zły, ale kompreche sprawdź, a moze lepiej już nie sprawdzaj...

Nie musi być w oleju, mój nie jest!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 3:35 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 26, 2008 11:25 am
Posty: 6
Cytuj:
Numer vin masz w dowodzie

Faktycznie sa :oops:
oto one WDB12312312317363

darus pisze:
Cena niezła, jeżeli silnik ma przedmuchy to bedzie zarzygany olejem, jezeli jest suchy to nie jest zły, ale kompreche sprawdź, a moze lepiej już nie sprawdzaj...

Silnik jest suchy poza okolica pokrywy zaworów ,tam się "poci",oraz przy tej odmie (na samej górze silnika ) nie było opaski i było mokro po założeniu opaski zaciskowej jest ok,sprawdzałem filtr powierza jest suchy.
Mój znajomy ma w123 i ten filtr pływa w oleju ...,u mnie nie jest tak źle choć trochę sobie dmucha tym korkiem
:P
Ciekawe co z tego nr. vin wyjdzie :)

Znalazłem stronę na której wpisuje się vin i są dane , pierwsze co nie zgadza mi się to pojemność silnika na pace jest napis 200D,wedle vin i dowodu rejestracyjnego to 240D.
http://old.mbclub.ru/mb/vin/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 9:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 22, 2007 5:15 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wąbrzeźno\Toruń\Bydgoszcz
oto twój rozkodowany VIN :-)

VIN WDB12312312317363
Model 240 D
Chassis 12312312317363
Engine 616912 12 069042
Transmission 722117 02 063178
Order 0 1 216 02267
Approx. year 1981
Lights HELLA
Cab 07031
Dealer Duesseldorf branch (216)
Interior Unknown code (136)
Paint
623 light ivory (T) (с 01.01.1972 по 1993)
Options
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
426 mercedes-benz power steering and automatic transmission with floor shift (с 01.10.1964 по 29.02.1986)
450 International taxi (с 01.09.1972)
502 outside rear view mirror, on the right (с 01.01.1963 по 31.03.1983)
534 antenna, mechanically operated, without radio set (с 01.01.1963 по 30.11.1990)
656 Michelin tires (с 01.08.1965 по 31.10.1989)
933 guide sign for taxi (с 01.12.1972 по 30.11.1991)
934 taxi emergency alarm unit (с 01.11.1972)
<br>Dodano po 11 minutach.:<br> kolor autka - 623 - light ivory - jasna kość słoniowa

kolor tapicerki - 136 - green - zielony

Opcje dodatkowe -

260 - likwidacja oznaczeń na tylnej klapie

426 - nie jestem pewnien, wydaje mi sie że to skrzynia automat ( 5 biegów)

450 - taksówka

656 - opony Michelin

934 - taxi: alarm dla taksówkarzy


Reszty nie wiem, niech koledzy pomogą :-)

_________________
S123 300TD 77' - ex
W123 300D 81' - ex

JEST:

W123 200D 1984


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 9:15 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 26, 2008 11:25 am
Posty: 6
groocha pisze:
oto twój rozkodowany VIN

VIN WDB12312312317363
Model 240 D
Chassis 12312312317363
Engine 616912 12 069042
Transmission 722117 02 063178
Order 0 1 216 02267
Approx. year 1981
Lights HELLA
Cab 07031
Dealer Duesseldorf branch (216)
Interior Unknown code (136)
Paint
623 light ivory (T) (с 01.01.1972 по 1993)
Options
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
426 mercedes-benz power steering and automatic transmission with floor shift (с 01.10.1964 по 29.02.1986)
450 International taxi (с 01.09.1972)
502 outside rear view mirror, on the right (с 01.01.1963 по 31.03.1983)
534 antenna, mechanically operated, without radio set (с 01.01.1963 по 30.11.1990)
656 Michelin tires (с 01.08.1965 по 31.10.1989)
933 guide sign for taxi (с 01.12.1972 по 30.11.1991)
934 taxi emergency alarm unit (с 01.11.1972)

:) Po Polsku leci tak
VIN WDB12312312317363,
Model 240 D,
Numer podwozia (karoserii) 12312312317363,
Numer silnika 616912 12 069042,
Numer skrzyni biegów 722117 02 063178,
Numer zamówienia 0 1 216 02267,
Przybliżony, rok produkcji 1981
Producent optyki HELLA, Cab 07031,
Diler oddział Düsseldorf (216),
Obicie salonu Nieznany kod (136),
Kolor karoserii,
623 jasna kość słoniowa (T) (od 01.01.1972 po 1993),? Mercedes-Benz Club Russia. Informacja udzielona przez witrynę mbkłub.ru
Kody opcji,
260 Wyjątek z kompletowania tabliczki z oznaczeniem typu na pokrywce bagażnika (od 01.05.1968),
426 ręczne sterowanie z sierwousilitielem firmy Mercedes-Benz i automatyczna skrzynia biegów przekazywań w podłogowym wykonaniu (od 01.10.1964 do 29.02.1986),
450 Taksówka w wykonaniu International (od 01.09.1972),
502 Prawe lusterko zewnętrzne (od 01.01.1963 do 31.03.1983),
534 Mechaniczna antena bez radia (od 01.01.1963 do 30.11.1990),
656 Opony Michelin (od 01.08.1965 do 31.10.1989),
933 znak rozpoznawczy dla taksówka (od 01.12.1972 do 30.11.1991),
934 System awaryjnego sygnalizowania dla taksówka (od 01.11.1972)
ten wpis
426 ręczne sterowanie z sierwousilitielem firmy Mercedes-Benz i automatyczna skrzynia biegów przekazywań w podłogowym wykonaniu (od 01.10.1964 do 29.02.1986),mam rozumieć ze powinienem mieć automat?, coś tu pisze o ręcznym sterowaniu z sierwousilitielem,co to jest "sierwousilitiel"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 9:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 22, 2007 5:15 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wąbrzeźno\Toruń\Bydgoszcz
Po Polsku ale przez translator chyba :o

gdzieś ty to przetłumaczył :) <br>Dodano po 3 minutach.:<br> a tak patrząc na zdjęcia autka to troszke się różni, kolor jakiś zielonkawy a powinien mieć kość słoniową, tapicerka chyba w datelu a powinna być zielona, posiada szyberdach a w vinie nie ma mowy o tym, silnik 240D a ma 200D , ogolnie pozmieniane troszke [zlosnik]

_________________
S123 300TD 77' - ex
W123 300D 81' - ex

JEST:

W123 200D 1984


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl