MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czy te sprzęgło nadaje się do ponownego montażu?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=34707 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Xytras [ wt lip 01, 2008 2:55 pm ] |
Tytuł: | Czy te sprzęgło nadaje się do ponownego montażu?? |
Witam Otóż w beczce siostry sprzęgło jest już strasznie liche, tarcza chyba cienka jak papier zbiera przy samej górze pedału, do tego ma tendencję do szarpania i wypadałoby wymienić. Nowe sprzęgło kosztuje masę kasy, a ja wpadłem na pewien "pomysł". Otóż kilka lat temu podczas remontu naszego OM615 wymieniano również sprzęgło. Od tamtej chwili nie wiem czy auto zrobiło chociaż 100kkm zanim wsadziliśmy Hadwisiowe OM616 zatem sprzęgło powinno być w stanie wyśmienitym. Literatura, którą posiadam podaje iż okładzina ścierna mieć winna 3,5-3,8mm, moje okładziny mają około 3,6 może nawet 3,7mm. Wynikałoby z tego, że jest jak nowa, tak też w sumie wygląda. Zatem zamieszczam jeszcze kilka zdjęć i poddaję całość waszej ocenie, czy warto to wykorzystać i wsadzić do OM616 siostrowego ? Ja się nie znam na tyle na mechanice, a wolałbym oszczędzić sobie zbędnej roboty :-D P.S. Sorki za XXL fotki ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | hogben [ wt lip 01, 2008 3:05 pm ] |
Tytuł: | |
Po moich ostatnich bojach ze sprzęgłem ( 4 razy sprzęgło na wierzchu ![]() - Co nowe łożysko to nowe i nie ma tu kompromisów - Grubość okładzin to nie wszystko. Sprawdz sprężyny , i wianuszek Ogólnie jeżeli nie ma luzów na sprężynach i docisku , to wrzuć starą tarczę i docisk ale łożysko oporowe nowe. I pamiętaj wymiana sprzęgła kosztuje zazwyczaj tyle co komplet nowego sprzęgła ![]() |
Autor: | Xytras [ wt lip 01, 2008 3:12 pm ] |
Tytuł: | |
Ja tam sobie sam wymienię, pytanie tylko czy warto to wsadzać ![]() Łożysko jest chyba dobre, ale faktycznie prewencyjnie chyba dobrze wymienić... |
Autor: | hogben [ wt lip 01, 2008 7:16 pm ] |
Tytuł: | |
Jeżeli masz wątpliwości co do grubości tarczy , to znam zakład w Zabrzu który za 40 zł obije Ci ją od nowa . Sam taką miałem poprzednio i zajechałem wszystko a tarcza została ![]() |
Autor: | Xytras [ wt lip 01, 2008 9:00 pm ] |
Tytuł: | |
Tarcza jest okej, sprężynki wypasik ![]() Dobra, skrzynia wywalona(uff, sam sobie bez zlania oleju dałem radę) i faktycznie tarcza była już słaba, jednak jest troszkę inny docisk, z takim pierścieniem wewnątrz, co o tym myślicie ?? Ogólnie jest dobry, nie ma pęknięć, luzów. Może lepiej byłoby wsadzić nową tarczę i ten stary docisk ?? Łożysko wprawdzie kręci się leciutko, niby nie szumi, ale jeśli nie będzie drogie to kupię nowe. ![]() ![]() |
Autor: | Wojtyla [ czw lip 03, 2008 9:43 am ] |
Tytuł: | |
Witam Jeżeli tarcza ma grubość powyżej wysokości nitów i się nie ślizga, a także jeżeli sprężyny sprzęgła przeciążeniowego są ok, to jest jeszcze ok. Wyjęty docisk z pierścieniem jest słaby z uwagi na nierówności powierzchni (wygląda jak stara tarcza hamulcowa) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() To że szarpie przy ruszaniu nie koniecznie może być tarczą sprzęgła (uszkodzenia) może być również trafione sprzęgło elastyczne wału i/lub pazur skrzyni biegów (ciekawe czy go sprawdziłeś jak wyjąłeś skrzynie) czy nie ma luzów (szarpni go na wielowypuście) ![]() pozdro |
Autor: | Xytras [ czw lip 03, 2008 9:50 am ] |
Tytuł: | |
Już wczoraj wciepałem całość, po wielu dyskusjach jednak wsadziłem stary docisk z pierścieniem i nową tarczę i powiem, że jest git. Sprzęgło przy ruszaniu przestało szarpać, więc to było jednak to ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |