MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Stuki w głowicy https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=34718 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | THC [ wt lip 01, 2008 9:53 pm ] |
Tytuł: | Stuki w głowicy |
Od kilku dni słychac dziwne stuki czy może terkotanie z okolicy 3 lub 4 cylindra. Wcześniej dało się to zauważyć podczas ruszania z dużym obciążeniem ale tylko na pb. Teraz wygląda to tak: Moc, odpalenie zużycie paliwa , wszystko w normie. W zakresie około 2 do 3 tysiące obr.stuka w głowicy , ale tylko wtedy , poniżej i powyżej nie.Jest to taki sam dzwięk jaki powstaje przy uderzeniu kowadełka w krzywkę,przy ustawianiu luzów, twardy metal o twardy. Co to może być? Dodam,że wszystko ustawione i wymienione tak jak ma być, luzy wyregulowane. Niektóre kowadełka można poruszyć w przód i tył inne nie, nie wiem czy to może miec związek. Jeden zawór specjalnie na moment ustawiłem na za duży luz , wtedy "cyka" dzwięk taki. Ale stuka mimo tego. Spotkał się ktoś z tym, co trzeba wymienić, mam dwa takie silniki mogę przekładać co tylko chcę ![]() Jeszcze jedno czy wtrysk może tak stukać? Wcześniej objaw występował tak jak napisałem tylko na pb i tylko przy ruszaniu. |
Autor: | Wojtyla [ śr lip 02, 2008 10:01 am ] |
Tytuł: | |
Witam THC pisze: czy wtrysk może tak stukać?
może szczególnie jak jest mechaniczny skoro możesz podmienić to podmień 3, a później 4 wtrysk i sprawdź co się będzie działo ( bo to nie problem podmienić wtrydki w benie ![]() pozdro |
Autor: | THC [ śr lip 02, 2008 10:32 am ] |
Tytuł: | |
Okazało się ,że to panewka ,wskaźnik od oleju zaczął pokazywać mniej niż dotychczas, nawet podczas jazdy, osiąga 3 po 3 tysiacach obrotów. Raczej przekładał będę cały silnik, nie chce mi się tego remontować , szlif i robota pewnie tysiąc jak nie więcej. Z drugiej strony kompresję ma po 12 i poł na jednym 13, oleju nie bierze, głowica w grudniu robiona. |
Autor: | kit [ śr lip 02, 2008 11:47 am ] |
Tytuł: | |
THC pisze: czy wtrysk może tak stukać?
Myślę, że w przypadku układu K, KE-jetronic wtrysk nie powinien stukać. Podczas pracy silnika paliwo z wtryskiwacza jest podawane ciągle. |
Autor: | vpiqs [ śr lip 02, 2008 12:32 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Miałem to samo w qp 230E Przejechalem na takim silniku ok 3000 km Po rozebraniu panewka była w 4 częściach Dźwięk było słychac tylko ok 3000 obrotów. |
Autor: | THC [ śr lip 02, 2008 2:03 pm ] |
Tytuł: | |
vpiqs pisze: Witam
Miałem to samo w qp 230E Przejechalem na takim silniku ok 3000 km Po rozebraniu panewka była w 4 częściach Dźwięk było słychac tylko ok 3000 obrotów. Coś mi typ wkręcił,że to panewka korbowodowa, i żeby nie jeździć bo zowalizuje powierzchnię, jakoś tak, ale zrozumiałem o czym on mówi. Pomyślałem,żeby wymienić tylko panewkę, kiedyś w M-102920 mogłem to zrobić przy zatarciu, bez szlifu. Tu mechanicy twierdza, że jest już obrócona zazwyczaj i trzeba robić szlif. Nie wiem czy jest sens , zlokalizować od dołu która padła, i zakładać używaną z innego silnika, ale jakoś watpię w powodzenie tego typu zabiegu. Chyba, że kupiłbym nowa panewkę . Czy jeśli powierzchnia pracy panewki na wale będzie normalne, nie porysowana i nie fioletowa to czy można zakładać panewkę bez szlifu, czy trzeba szlifować za każdym razem? I jak kupuje się panewki?Jakieś numery czy jak. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |