MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Stuki w głowicy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=34718
Strona 1 z 1

Autor:  THC [ wt lip 01, 2008 9:53 pm ]
Tytuł:  Stuki w głowicy

Od kilku dni słychac dziwne stuki czy może terkotanie z okolicy 3 lub 4 cylindra.
Wcześniej dało się to zauważyć podczas ruszania z dużym obciążeniem ale tylko na pb.
Teraz wygląda to tak:
Moc, odpalenie zużycie paliwa , wszystko w normie.
W zakresie około 2 do 3 tysiące obr.stuka w głowicy , ale tylko wtedy , poniżej i powyżej nie.Jest to taki sam dzwięk jaki powstaje przy uderzeniu kowadełka w krzywkę,przy ustawianiu luzów, twardy metal o twardy.

Co to może być? Dodam,że wszystko ustawione i wymienione tak jak ma być, luzy wyregulowane.

Niektóre kowadełka można poruszyć w przód i tył inne nie, nie wiem czy to może miec związek.
Jeden zawór specjalnie na moment ustawiłem na za duży luz , wtedy "cyka" dzwięk taki.
Ale stuka mimo tego.

Spotkał się ktoś z tym, co trzeba wymienić, mam dwa takie silniki mogę przekładać co tylko chcę :)

Jeszcze jedno czy wtrysk może tak stukać?

Wcześniej objaw występował tak jak napisałem tylko na pb i tylko przy ruszaniu.

Autor:  Wojtyla [ śr lip 02, 2008 10:01 am ]
Tytuł: 

Witam
THC pisze:
czy wtrysk może tak stukać?

może szczególnie jak jest mechaniczny
skoro możesz podmienić to podmień 3, a później 4 wtrysk i sprawdź co się będzie działo ( bo to nie problem podmienić wtrydki w benie ;) )
pozdro

Autor:  THC [ śr lip 02, 2008 10:32 am ]
Tytuł: 

Okazało się ,że to panewka ,wskaźnik od oleju zaczął pokazywać mniej niż dotychczas, nawet podczas jazdy, osiąga 3 po 3 tysiacach obrotów.
Raczej przekładał będę cały silnik,
nie chce mi się tego remontować , szlif i robota pewnie tysiąc jak nie więcej.

Z drugiej strony kompresję ma po 12 i poł na jednym 13, oleju nie bierze, głowica w grudniu robiona.

Autor:  kit [ śr lip 02, 2008 11:47 am ]
Tytuł: 

THC pisze:
czy wtrysk może tak stukać?

Myślę, że w przypadku układu K, KE-jetronic wtrysk nie powinien stukać.
Podczas pracy silnika paliwo z wtryskiwacza jest podawane ciągle.

Autor:  vpiqs [ śr lip 02, 2008 12:32 pm ]
Tytuł: 

Witam
Miałem to samo w qp 230E
Przejechalem na takim silniku ok 3000 km
Po rozebraniu panewka była w 4 częściach
Dźwięk było słychac tylko ok 3000 obrotów.

Autor:  THC [ śr lip 02, 2008 2:03 pm ]
Tytuł: 

vpiqs pisze:
Witam
Miałem to samo w qp 230E
Przejechalem na takim silniku ok 3000 km
Po rozebraniu panewka była w 4 częściach
Dźwięk było słychac tylko ok 3000 obrotów.



Coś mi typ wkręcił,że to panewka korbowodowa, i żeby nie jeździć bo zowalizuje powierzchnię, jakoś tak, ale zrozumiałem o czym on mówi.
Pomyślałem,żeby wymienić tylko panewkę, kiedyś w M-102920 mogłem to zrobić przy zatarciu, bez szlifu.
Tu mechanicy twierdza, że jest już obrócona zazwyczaj i trzeba robić szlif.

Nie wiem czy jest sens , zlokalizować od dołu która padła, i zakładać używaną z innego silnika, ale jakoś watpię w powodzenie tego typu zabiegu.
Chyba, że kupiłbym nowa panewkę .
Czy jeśli powierzchnia pracy panewki na wale będzie normalne, nie porysowana i nie fioletowa to czy można zakładać panewkę bez szlifu, czy trzeba szlifować za każdym razem?

I jak kupuje się panewki?Jakieś numery czy jak.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/