Jako ,że skończył mi się taki właśnie reaktor, to postanowiłem wyremontować go w najtańszy i najprostszy sposób, metodą plug&play.
Myślałem,że najprostszy

:)
Miałem , no i dalej mam silnik 102980 z trzecio seryjnego teka.
Mój i tek z asb, pomijam kolor który tez się zgadza.
Silnik z 82 numer seryjny 57 000 , silnik z dawcy numer 127000 rok 84.
Różnica pierwsza to całkiem inna pompa wody, nie sa wymienne ze względu na mocowanie alternatora, co zresztą można obejść.Ale
inaczej jest rozwiązany elektromagnes wentylatora, nie da rady założyć całego zespołu na stara pompę i odwrotnie.Wentylator tez inny i nie zamienny.
Ale pasuje z 102920 czyli gaźnikowej dwu litrowej jednostki.
Druga znacząca różnica to inne sprzęgło hydrokinetyczne , nie sa zamienne z 2 serii do 3 i odwrotnie z powodu montazu innej ASB.
Trzecio seryjna ASB jest zamknięta w jednym odlewie, 2 seria skałda się z tzw. " dzwona" i reszty.
Trzecia zmiana to inny smok w misce oraz inaczej rozwiązane wnętrze silnika nad miską.
Ciekawostka taka w misce znalazłem torxa 10

:)
Okazuje się ,że drobne zmiany w silniku między seriami sa na tyle uciążliwe w składaniu dwóch z jednego że sa problemy .
Ale poza wyżej wymienionymi reszta pasuje bez problemu .
Temat raczej informacyjny , gdyby ktoś szukał info o tych silnikach.
Ale tez mam pytanie raczej do mechaników.
Skąd w misce przy korku spustowym opiłki miedzi?
Skrawki jak pół małego paznokcia .To odłamki stukającej panewki ?