MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 21, 2008 9:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Witam, jest jakis specjalny sposob odpowietrzania hamulcow w beczce? bo mam taki problem, ok. 1,5 roku samochod stal w remoncie dorabialem przewdy hamulcowe, w kazdym zacisku wstawilem reperaturki. Zalałem plyn i zaczalem odpowietrzac w tylnych hamulcach jak sie raz nacisnie na pedal to ledwo co kapie plyn dopiero jak sie podpompuje to sporo wycieka, zeby tego jeszcze bylo malo myslalem ze to wina sekcji w pompie, wiec kupilem druga ze szrotu, bylo to samo myslalem ze ta pompa tez jest uszkodzona wiec kupilem nowa pompe ATE i dalej jest to samo z tylo hamulce lapia dopiero na zdugim razem, a jak odpale silnik to pedal jest strasznie miekki i opada bez oporow do podlogi.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
Post: wt lip 22, 2008 3:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Odpowietrza się tak jak wszystkie samochody. Jeżeli pompa jest nowa, to przyczyna jest poza nią. :roll: Sprawdż , czy nie ma wycieków płynu na wszystkich złączach gwintowanych i na zaciskach.Wyciek może być z przodu i pedał nie ma oporu wpadając prawie do końca. Jak zaciski były składane, to mogła się obrócić uszczelka na tłoczku i nie trzyma ciśnienia. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Powodzenia


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 22, 2008 3:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Jak nie ma sladow wyciekow to wez i od tylu [zlosnik] zapodaj plyn hamulcowy.
Potrzebny by byl kompresor i buteleczka plastikowa i mozan przepychac plyn do przodu lecz pod bardzo malym cisnieniem. Jak plyn bedzie w zbiorniczu to tylko patrzec kiedy nie leca pecherzyki i wtedy zamknac odpowietrznik.
A odpowietrza sie konwencjonalnie lub jak wyzej od: Prawe tylne, lewe tylne, prawe przednie, lewe przednie.

_________________
124 und 126p und tu oł tu


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 22, 2008 5:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
1. Sprawdź czy nie masz zagniecionego przewodu centralnego (tego który doprowadza płyn do trójnika przy dyfrze).
2. Upewnij się, że wlewając płyn do zbiorniczka napełniasz przednią i tylną sekcję.
3. Przy odpowietrzaniu pamiętaj aby na czas uzupełnić ubytek płynu w zbiorniczku, bo inaczej pompa zaśsie powietrze i cała robota od nowa.

Jak odpowietrzasz?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: wt lip 22, 2008 6:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Witam ponownie, bo coś wymyśliłem. Jeżeli cały układ był suchy (wypełniony powietrzem), i wycieków nigdzie nie ma, to zrób tak:
1) na wszystkie odpowietrzniki nasuń wężyki, których wolne końce zanuż w słoiczkach z płynem
2)nalej płynu do zbiorniczka na pompie
3)polużnij wszystkie odpowietrzniki, ale minimalnie i tak pozostaw na jakiś czas ( nie wiem na jaki ) [zlosnik]
4)obserwuj i uzupełniaj płyn w zbiorniczku
Ta grawitacyjna metoda może nie jest zbyt efektowna, ale powinna poskutkować.
Jak hamulce zaczną się ujawniać, to można odpowietrzyć dokładnie metodą tradycyjną. Działaj


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 22, 2008 10:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Odpowietrzalem tak jak jest w instrukcji, ale spruboje jeszcze pompka od strony zaciskow przegonic

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
Post: śr lip 23, 2008 7:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Witam ponownie w temacie odpowietrzania hamulców. Jak w dalszym ciągu nie doszedłeś do ładu z hamulcami, to się odezwij, bo na 95 % znam przyczynę :o . Na PW jeszcze nie mogę pisać.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 8:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W 123 jest tak, że trzeba odpowietrzać dwa razy dłużej niż w innych pojazdach.
Sam to przeszedłem , facet w stacji diagnostycznej też się meczył, a miał fajnie sprzęty do tego typu zadań.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2008 9:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Klapa wszyscy rozkladaja rece :-(((((((((

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2008 9:07 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
MAD_ADAS pisze:
Klapa wszyscy rozkladaja rece ((((((((

spokojnie spróbuj jeszcze raz. Wystarczy sprawdzić czy pompa podaje podczas kilkukrotnego depnięcia czy rośnie ciśnienie w układzie i po przytrzymaniu wciśniętego hamulca odkręcić i zakręcić odpowietrznik. Operację powtórzyć kilka razy szczególnie na tylnej sekcji, a następnie odpowietrzyć całość z godnie z zasadami ;) pt, lt, pp, lp.
pozfdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2008 4:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
pompa jest nowa ate, cisnienie trzyma, ale hamulec z tylu lapie gdzies dopiero za 3 razem, regulowalem na trzpieniu w serwie to jak tyl lapie za pierwszym razem dobrze to przod mam zblokowany, mecze sie z tym juz ponad miesiac :(

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2008 7:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Wysłałem Ci dwie wiadomości na PW.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 7:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
MAD_ADAS pisze:
ale hamulec z tylu lapie gdzies dopiero za 3 razem

Znaczy powietrze w układzie drugiej sekcji lub puchnie przewód elastyczny (jeśli nie to musisz to odpowietrzyć).
MAD_ADAS pisze:
tyl lapie za pierwszym razem dobrze to przod mam zblokowany,

W pompach 2u obwodowych zawsze łapie najpierw pierwsza sekcja, a następnie uruchomiana jest druga (tylna)
Czy aby na 100% podczas odpowietrzania pedał hamulca jest deptany do podłogi i zwalniany do położenia spoczynkowego ?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 7:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Czy zaciski hamulcowe na pewno są założone prawidłowo? czy aby nie są założone do góry nogami? przewód hamulcowy wchodzi ci od dołu czy od góry zacisku? jeśli od góry to nigdy nie odpowietrzysz...kiedyś jeden majster jeszcze w mojej ex 115 tak zrobił i było identycznie, czyli nie możność odpowietrzenia

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 10:36 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
mojojojo13 pisze:
Czy zaciski hamulcowe na pewno są założone prawidłowo? czy aby nie są założone do góry nogami? przewód hamulcowy wchodzi ci od dołu czy od góry zacisku? jeśli od góry to nigdy nie odpowietrzysz...kiedyś jeden majster jeszcze w mojej ex 115 tak zrobił i było identycznie, czyli nie możność odpowietrzenia



Ja z konieczności "na chwilę" założyłem z tyłu oba zaciski prawe,albo oba lewe, w jednym przewód wchodzi z góry w drugim z dołu.

Działa normalnie , bez żadnych problemów, ale jak znajdę czas to zmienie na odpowiedni.
To raczej nie będzie przyczyną.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl