MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

dziwne problemy z centralnym zamkiem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=35156
Strona 1 z 1

Autor:  mercfender [ śr lip 23, 2008 12:13 am ]
Tytuł:  dziwne problemy z centralnym zamkiem

Witam
panowie potrzebuje pomocy! Nie wiem za bardzo o co chodzi centralny zamek nie zamyka sie na wyłączonym silnika ale w momencie kiedy silnik jest właczony to bez problemu po wduszeniu rygla drzwi kierowcy zamyka się cały komplet drzwi!!!! w momencie kiedy otwieram autko kluczykiem nie otwierają się drzwi ale wystarczy że odpalę silnik już wszystkie rygle wyskakują
czy mial ktoś coś podobnego???????

Pozdrawiam

Autor:  I.T [ śr lip 23, 2008 12:18 am ]
Tytuł: 

Witam,

Owszem problem jest mi doskonale znany ; )

Jest to nieszczelnosc ukladu prozniowego (czy jak on tam sie zwie), wlaczony silnik dopompowywuje i mimo strat otwiera i zamyka dzwi. Ale na wylaczonym ulatuje i jest za slabe.

U mnie problem powstal na silowniku od bagaznika (pekla guma i puszczal cisnienie)

Autor:  Mike_THE_GR8 [ śr lip 23, 2008 9:54 am ]
Tytuł: 

Dodam jeszcze, że jeśli masz automatyczną skrzynię i w czasie jazdy zamkniesz taki nieszczelny centralny (tzn. powietrze będzie do niego wchodzić) to będziesz miał problem ze zmianą biegów - będą się zmieniać zauważalnie później.

Autor:  elmo25 [ sob lip 26, 2008 11:41 am ]
Tytuł: 

Witaj,
Oczywiście jak przypuszczam większość z nas borykała się z tym problemem co Ty.
Na początek proponuję sprawdzić coś co przypomina trójniki tuż przy ścianie grodziowej pod pokrywą silnika (sprawdź czy nie ma tam nieszczelności), jeśli będzie ok sprawdzaj dalej coś co przypomina mały filterek paliwa (jak dobrze pamiętam to koloru biało-żółtego (wyciągnij to tylko pamiętaj jak jest zamontowane i sprawdź- najlepiej wciągając przez to powietrze lub dmuchając czy nie jest uszkodzone powinno puszczać powietrze w jedną stronę). Jeśli to będzie wszystko ok proponuję sprawdzić same siłowniki.
Ja u siebie miałem uszkodzone właśnie tefilterki i siłowniki w drzwiach.
Do demontażu siłownika w drzwiach musisz zdjąć niestety tapicerkę.
Oczywiście nie musisz rozbierać siłownika żeby go sprawdzić, najlepiej jak go zdemontujesz i sprawdzisz chyba wiesz jak...:)
Ja u siebie sprawne siłowniki przełożyłem do przednich drzwi a te niesprawne zostawiłem w drzwiach z tyłu (zatykając przewody podciśnieniowe).
Pamiętaj żeby sprawdzić wszystkie siłowniki (kufer i wlew paliwa też ale proponuje to zrobić na końcu).
Mam nadzieję że z tym opisem uda ci się ożywić twój centralny.
Powodzenia <br>Dodano po 26 sekundach.:<br> Witaj,
Oczywiście jak przypuszczam większość z nas borykała się z tym problemem co Ty.
Na początek proponuję sprawdzić coś co przypomina trójniki tuż przy ścianie grodziowej pod pokrywą silnika (sprawdź czy nie ma tam nieszczelności), jeśli będzie ok sprawdzaj dalej coś co przypomina mały filterek paliwa (jak dobrze pamiętam to koloru biało-żółtego (wyciągnij to tylko pamiętaj jak jest zamontowane i sprawdź- najlepiej wciągając przez to powietrze lub dmuchając czy nie jest uszkodzone powinno puszczać powietrze w jedną stronę). Jeśli to będzie wszystko ok proponuję sprawdzić same siłowniki.
Ja u siebie miałem uszkodzone właśnie te filterki i siłowniki w drzwiach.
Do demontażu siłownika w drzwiach musisz zdjąć niestety tapicerkę.
Oczywiście nie musisz rozbierać siłownika żeby go sprawdzić, najlepiej jak go zdemontujesz i sprawdzisz chyba wiesz jak...:)
Ja u siebie sprawne siłowniki przełożyłem do przednich drzwi a te niesprawne zostawiłem w drzwiach z tyłu (zatykając przewody podciśnieniowe).
Pamiętaj żeby sprawdzić wszystkie siłowniki (kufer i wlew paliwa też ale proponuje to zrobić na końcu).
Mam nadzieję że z tym opisem uda ci się ożywić twój centralny.
Powodzenia

Autor:  mercfender [ ndz lip 27, 2008 9:39 pm ]
Tytuł: 

dzieki panowie to co na zewnatrz za waszymi radami juz sprawdzilem pozostaly mi teraz siłowniki do sprawdzenia ale to jak bede mial dłuzsza chwilę jeszcze raz dzieki za pomoc [zlosnikz]

Autor:  georem [ ndz lip 27, 2008 11:15 pm ]
Tytuł: 

I.T pisze:
Jest to nieszczelnosc ukladu prozniowego (czy jak on tam sie zwie), wlaczony silnik dopompowywuje i mimo strat otwiera i zamyka dzwi. Ale na wylaczonym ulatuje i jest za slabe.


Jeżeli już chodzi o dokładność, to tam nie ma cisnienia tylko jest podciśnienie, czyli silnik wyciąga powietrze z układu centralnego zamka, a jak jest układ nieszczelny to wciąga lewe powietrze i sa problemy, jeżeli Koledze wcale nie zamyka się po zgaszeniu auta to stawiam na uszkodzenie siłowników i to może nawet więcej niż jednego. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Mike_THE_GR8 pisze:
Dodam jeszcze, że jeśli masz automatyczną skrzynię i w czasie jazdy zamkniesz taki nieszczelny centralny (tzn. powietrze będzie do niego wchodzić) to będziesz miał problem ze zmianą biegów - będą się zmieniać zauważalnie później.


A mi się wydawało że układ centralnego zamka jest zupełnie oddzielnym układem i nie ma wpływu na nic innego.

Autor:  THC [ pn lip 28, 2008 12:00 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
A mi się wydawało że układ centralnego zamka jest zupełnie oddzielnym układem i nie ma wpływu na nic innego.




Mi wydaje sie zupełnie tak samo.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pn lip 28, 2008 12:25 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
Mike_THE_GR8 pisze:
Dodam jeszcze, że jeśli masz automatyczną skrzynię i w czasie jazdy zamkniesz taki nieszczelny centralny (tzn. powietrze będzie do niego wchodzić) to będziesz miał problem ze zmianą biegów - będą się zmieniać zauważalnie później.


A mi się wydawało że układ centralnego zamka jest zupełnie oddzielnym układem i nie ma wpływu na nic innego.

Hmmm.... czyżby trzecie auto które nie ma zaworu rozdzielającego te dwa układy? W kazdym razie u mnie już w 3 samochodzie centralny ma wpływ na skrzynię (co nie znaczy, że upieram się, że jest to prawidłowa prawidłowość ;) ).

Autor:  THC [ pn lip 28, 2008 12:43 pm ]
Tytuł: 

U mnie w 230E jest to calkiem osobny układ.
Do skrzyni wychodzi fioletowy przewód wprost z rurek pod kolektorem.
W dieslach byc może jest inaczej.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pn lip 28, 2008 12:58 pm ]
Tytuł: 

THC pisze:
U mnie w 230E jest to calkiem osobny układ.
Do skrzyni wychodzi fioletowy przewód wprost z rurek pod kolektorem.
W dieslach byc może jest inaczej.

Być może to jest powód różnicy, tak czy tak pytający nie podał o jakie dokładnie auto/silnik chodzi, więc pozostaje nam zgadywanie.

Autor:  THC [ pn lip 28, 2008 1:47 pm ]
Tytuł: 

Mike_THE_GR8 pisze:
pytający nie podał o jakie dokładnie auto/silnik chodzi, więc pozostaje nam zgadywanie.



Podał w innym poście trzysetka z 82 roku limuzyna,
WDB12313010278483

Ja tu nie pomogę ale kiedyś miałem 300d i tam na pokrywie zaworów zaczynała się aparatura od asb własnie z pneumatyką, ale nie wydaje mi się żeby to było sprzężone w jeden układ.

Beczek z uszkodzonym centralnym i asb jeździ dużo
i jeżdżą także nie jest to połączone.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/