MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sie 01, 2008 6:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 21, 2007 7:13 pm
Posty: 135
Lokalizacja: Ustron
Dzisiaj dotarła do mnie owiewka do 123T.
Obrazek

i dwa uchwyty monatżowe
Obrazek

Pytanie jest nastepujące, jak założyć te dwa uchwyty tak:
Obrazek

czy odkrecic te prowadnice z "gabką" i zamocować pod nimi?

Uszczelka "lata" na owiewce, przykleić ja czymć, czy po montażu będzie sie trzymać?
Ta owiewka trzyma sie tylko na tych 2 uchwytach?

_________________
EX S123 240TD Automatic
EX S123 240TD MANUAL
Ex W124 300D Automatic
Wszystko EX..


Ostatnio zmieniony ndz sie 03, 2008 7:38 pm przez Seweryn 1977, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2008 7:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Orginalnie uszczelka trzymała się na owiewce przy pomocy metalowych uchwytów, ale chyba przykleić też można. Przedtem trzeba dopasować idokręcić, żeby było pewne, że będzie dobrze ułożona na dachu.Okrągły otwór połącz śrubą z owiewką przez okrągły w niej otwór.Prawdopodobnie trzeba odkręcić najpierw listwę przy dachu, aby przykręcić łącznik. Sprawdzę to rano w moim samochodzie, chyba że ktoś potwierdzi wcześniej.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2008 11:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 1:10 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Tuchów woj. małopolskie
Uchwyty powinny być trzy, tak przynajmniej jest u mnie. Dwa mocuje się pod tymi "szczotkami", a trzecia jest na środku przdniej krawędzi szybra pod uszczelką. Musisz odkręcić listwę(szczotkę), uchwyt umieścić pod nią w odpowiedniej pozycji do owiewki i przykręcić. Listwa dociśnie uchwyt. Nie wiem jak się ten środkowy zakłada, bo wolałem tego przy swojej nie ruszać(dostęp kijowy)
Co do uszczelki to ja mam swoją bez klejów itp i po dokręceniu jej do uchwytów nigdzie nie ma luzu.
Mam nadzieję że jasno wytłumaczyłem, choć sam w to wątpię;)
Pozdrawiam

_________________
W123 200D taxi 80' "Polly"
W123 240D 81' "Molly" - dawca...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 10:22 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Witam Kolegów. Wmoich wszystkich mesiach owiewki były na dwóch uchwytach. Trzeciego na środku jeszcze nie widziałem. Po bokach trzeba odkręcić blachowkręty ( mogą być oporne ) i wyjąć listwy, trzymające szczotki przeciwkurzowe. Pod listwą jest umieszczony uchwyt, podłużnym otworem do dołu. Przez niego przechodzi blachowkręt. Okrągły otwór służy do połączenia z owiewką. Zacznij od przykręcenia tych blaszek ( uchwytów ). Musi to być zrobione dokładnie, żeby szyber się zamykał. Uszczelka miała metalowe haczyki, które po wciśnięciu na owiewkę nie pozwalały jej się przesunąć. Powodzenia :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 1:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 21, 2007 7:13 pm
Posty: 135
Lokalizacja: Ustron
Dziekuję za rady, udało się założyć owiewkę. Szyber chodzi trochę ciaśniej na wysokości uchwytów, ale mam nadzieje że "sie wyrobi".

_________________
EX S123 240TD Automatic

EX S123 240TD MANUAL

Ex W124 300D Automatic

Wszystko EX..


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 11:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 1:10 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Tuchów woj. małopolskie
Jeśli szyber się nie "wyrobi", tzn jeśli dalej będzie ciężko chodził to odkręć listwy i przykręć jeszcze raz, dokładniej. Ja tak miałem, że ciężko się zamykało, ale po poprawce wszystko jest ok.
Pozdrawiam.

_________________
W123 200D taxi 80' "Polly"

W123 240D 81' "Molly" - dawca...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 12:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 22, 2007 5:15 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wąbrzeźno\Toruń\Bydgoszcz
Sewerynie super że sobie poradziłeś, :-) niech się sprawuje :-)

_________________
S123 300TD 77' - ex
W123 300D 81' - ex

JEST:

W123 200D 1984


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 7:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 21, 2007 7:13 pm
Posty: 135
Lokalizacja: Ustron
Pojawił sie dzis megaproblem :( Myłem samochód i po założeniu owiewki szyber z przodu zaczął przeciekać :evil: Gdzie spieprzyłem sprawę? Szczotki może źle założyłem. Wczoraj była duża ulewa i nic nie przeciekło, dzis przy myciu zaczęło coec może dlatego że potraktowałem karcherem pod owiewką i nie zdążyło odprowadzić wody?

_________________
EX S123 240TD Automatic

EX S123 240TD MANUAL

Ex W124 300D Automatic

Wszystko EX..


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 8:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Witaj,
wg mnie wszystko jest ok tzn. jeżeli szyber nie ciekł Ci nigdy to znaczy ze jest szczelny. Za fakt że lało się do środka odpowiada albo za duży poziom wody do odbioru co podczas mycia myjka ciśnieniową jest raczej normalne albo drugi powód, brak stu procentowego odpływu, przytkana drożność odpływów. Otwórz szyber i wprowadź sondę zwana długim drutem i "przeleć rurki" [zlosnik]. Szyber powinien pozostawać szczelny nawet bez szczotek bocznych czy uszczelek przedniej i tylnej. W/w elementy ograniczają jedynie przenikanie większych ciał stałych jak liście, kamyczki i inne duperele jak i też dostawanie się kurzu ,który potrafi stworzyć ze smarem często ładowanym bez głowy na mechanizm ruchomej lotki, warstwę bagnistą , która niestety po latach zarasta zarówno wewnętrzny spód ramy jak i światło odpływów.
Jeżeli nie jesteś pewien stanu ramy szybra ściągnij "niebo ze słonecznikami" i wszystko będzie jasne.

Pozdrawiam Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 04, 2008 12:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 1:10 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Tuchów woj. małopolskie
Zgadzam się z kolegą ~ZORTOX-em. Mam z moim szybrem to samo. Choćby była największa ulewa nic do kokpitu nie przecieka, ale przy myciu zawsze mam mokry fotel kierowcy i dywaniki. Miałem się tym zająć, ale stwierdziłem, że jeśli to tylko przy myciu to tak bardzo nie przeszkadza, w końcu w środku też trzeba posprzątać;)

_________________
W123 200D taxi 80' "Polly"

W123 240D 81' "Molly" - dawca...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 04, 2008 8:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
tylko przetykajac odplywy rob to drutem w izolacjii , np drut i instalacji el. domu sztywnhy ,bez ostrego konca .. jak zardapiesz to rudy bedzie sie cieszyl ... nie dawaj mu satysfakcji

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 3:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 25, 2007 10:09 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Skoczów
Dlaczego chcesz sprzedać auteczko.....

_________________
Mercedes-Benz 200D '81 sahara yellow


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 21, 2008 1:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 20, 2008 8:41 pm
Posty: 22
chyba najlepsza do czyszczenia odpływów szybera jest stara linka od prędkościomierza, i nie robi rys, ja tak juz od paru lat czysze.. [zlosnik]

_________________
Pierwszy W123 200+gaz 79r (ex)
Poczciwy W123 200D 77r
Kochany W123 300D 83r (ex)
Szalony W126 300 SD Turbo (ex)
Dostojny W126 560 88r SEL (ex)
Bez wyrazu W124 200E (ex)
Zapracowany 207D 79r
Leniwy 207D 81r
Sofa W124 300D 92
Ognisty W124 300D Turbo 90r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 21, 2008 10:48 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
witam,skoro temat dachu,to równiez sie podlącze-dach otwiera sie bardzo ladnie-a problem jest z jego skladaniem,przycina sie-gdzie szukac rozwiązania,jak zaradzic i co naprawic? <br>Dodano po 54 sekundach.:<br> dach elektyczny,a silnik slychac ze pracuje

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl