MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W 123 na co zwrócić uwagę przed kupnem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=35450 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | viol [ sob sie 09, 2008 2:45 pm ] |
Tytuł: | W 123 na co zwrócić uwagę przed kupnem |
witam serdecznie od lat jestem fanka W123,obecnie jeżdżę W123 300D kombi,który jest własnością koleżanki marzy mi się moje własne 123.....i nawet mam jedno na oku ![]() generalnie od kilku miesięcy przeglądam oferty i nie było nic wartego uwagi aż tu nagle ... ![]() i tu wielka prośba,czy moglibyście podpowiedzieć mi na co zwracać uwagę? Beczka jest po remoncie blacharsko lakierniczym i to zaczęło martwić mojego ukochanego.Wyjaśniam dlaczego:beczka którą jeżdżę,3 lata temu miała robioną blachę i dopiero teraz wychodzi,że nie byli to specjaliści....choć pamiętam ,że jak tylko wyszedł z warsztatu,to nie wyglądał za ciekawie... mam też pytanie czy waszym zdaniem jeżeli spełnia wszystkie wymogi żeby zarejestrować jako zabytek,to warto? Czy ktoś wie jaki to koszt? Oj chyba za dużo pytań na raz:) ale nie chcę się naciąć,bo na beczkę zbierałam bardzo długo i poszukiwania również sporo zajęły czasu pozdrawiam i będę wdzięczna za pomoc ![]() |
Autor: | MajsterGarage [ sob sie 09, 2008 2:50 pm ] |
Tytuł: | |
viol witam(y) na forum! Było już kilka tematów na temat kupowania W123 - opcja szukaj ![]() |
Autor: | viol [ sob sie 09, 2008 3:08 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki ![]() |
Autor: | Seweryn [ sob sie 09, 2008 3:34 pm ] |
Tytuł: | |
viol pisze: witam serdecznie
od lat jestem fanka W123,obecnie jeżdżę W123 300D kombi,który jest własnością koleżanki marzy mi się moje własne 123.....i nawet mam jedno na oku Witaj serdecznie na forum, Taki samochodzik też mi się marzył jakiś czas temu i po dłuższych poszukiwaniach w końcu kupiłem... w ciemno (znaczy bez oglądania). Okazało się, że było warto. Ogólnie najważniejsza jest blacha. Najlepiej oglądać autko z kimś, kto wie gdzie szukać "dziury w całym". Obejrzyj dokładnie progi i spód auta (podłogę oraz tylną część ramy - tam mogą się pojawić potencjalne pęknięcia), przyjrzyj się też czy autko nie miało żadnego poważnego wypadku. Części zawieszenia, końcówki drążków itp. rzeczy można wymienić stosunkowo tanim kosztem. Jeśli chodzi o silnik, to sam jego dźwięk powinien dać jakiś obraz o stanie technicznym maszyny. Do tego sprawdź czy nie dymi się z silnika po odkręceniu korka wlewu oleju na zimnym silniku. Jakiekolwiek dymienie z rury wydechowej jest dopuszczalne tylko przy zimnym silniku. Skrzynia (jeśli ręczna) powinna pracować cicho oraz przłączać biegi bez zgrzytów - najlepiej sprawdzić jej stan podczas redukcji biegu z trzeciego na drugi (synchronizator drugiego biegu zużywa się najszybciej i może się to objawiać lekkim zgrzytaniem podczas redukcji). Podczas jazdy z układu napędowego nie powinny dobiegać żadne niepokojące dźwięki np. buczenie charakterystyczne dla zużytej przekładni głównej w tylnym moście napędowym. Sprawdź też luz na przekładni kierowniczej - powinien być minimalny. A zanim podejmiesz decyzję o kupnie spisz sobie numer VIN (numer nadwozia, który zaczyna się... WDB123...) i podaj go na grupie - będziesz wiedziała, czy autko ma fabryczny kolor oraz wyposażenie i czy nic nie było zmieniane. To tyle w skrócie, więcej znajdziesz w archiwum grupy. Pozdrawiam i powodzenia. |
Autor: | viol [ sob sie 09, 2008 4:03 pm ] |
Tytuł: | |
Seweryn jesteś wspaniały ![]() niestety znajomy,który zna się ma mercedesach jest spory kawałek drogi odemnie i nie będę go fatygowała,ale może poproszę sprawdzonego mechanika,nic to muszę pokombinować,mam jeszcze kilka dni Seweryn pisze: Taki samochodzik też mi się marzył jakiś czas temu i po dłuższych poszukiwaniach w końcu kupiłem... w ciemno (znaczy bez oglądania). Okazało się, że było warto.
cieszę sie niezmiernie,że Twoje marzenie się spełniło ![]() wiem,ze bedę najszczęśliwszą osobą na świecie jak już bedę miała swoje 123 ![]() czyli co,jak spiszę nr VIN to napiszę,a teraz szukam dalej cennych informacji ![]() dzięki wielkie i do miłego |
Autor: | Seweryn [ sob sie 09, 2008 4:34 pm ] |
Tytuł: | |
viol pisze: cieszę sie niezmiernie, że Twoje marzenie się spełniło Dziękuję ![]() viol pisze: wiem, ze bedę najszczęśliwszą osobą na świecie jak już bedę miała swoje 123 Tego właśnie Tobie życzę. Jednak przy kupowaniu samochodu (szczególnie w sędziwym wieku) bądź tak ostrożna, jakbyś próbowała nago przejść przez ogrodzenie z drutu kolczastego. Wiem jak to jest, kiedy się szuka tego wymarzonego autka. Wówczas najczęściej emocje wygrywają ze zdrowym rozsądkiem, dlatego warto mieć z boku kogoś, kto chłodniej spojrzy na całą sytuację. viol pisze: czyli co, jak spiszę nr VIN to napiszę, a teraz szukam dalej cennych informacji
Możesz poprosić właściciela o przesłanie tego numeru emailem lub SMS-em wraz z kilkoma zdjęciami, na których przynajmniej widać kolor nadwozia, tapicerkę oraz model autka, zanim wyjedziesz oglądać samochód. Będziesz miała jakiś wstępny obraz, bo może się nawet okazać, że numer VIN nie pokrywa się z rzeczywistością, czego Ci oczywiście nie życzę. A tak na marginesie, masz jakiś wymarzony model czy raczej szukasz W123 w jak najlepszym stanie? Pozdrawiam. |
Autor: | viol [ sob sie 09, 2008 5:10 pm ] |
Tytuł: | |
Seweryn pisze: A tak na marginesie, masz jakiś wymarzony model czy raczej szukasz W123 w jak najlepszym stanie? po wielu poszukiwaniach tego jednego jedynego,które spełzały na panewce chciałabym,żeby był zadbany i miał oryginalne części bez bajerów i tuningu,najlepiej od właściciela,który jeździł nim te 20 lat ![]() marzył mi się czarny 123 z małym silnikiem 2,0 diesel,bo z kolei moja druga połowa uważa,że raczej nikt nim nie szalał,a pyzatym jeżdżę teraz 300D i wiem pali ![]() nie ma niestety mojego ideału teraz zwracam przede wszystkim uwagę na to żeby był zadbany,bezwypadkowy i miał oryginalne części,bo może kiedyś w przyszłości uda mi się zarejestrował go jako zabytek .... ale też nie jestem pewna,bo koszty pewnie są niebotyczne i kupę zachodu ![]() więc tak to podobają mi się wersje coupe,ale ja często mam sporo rzeczy do przewożenia i byłoby to nie wygodne rozwiązanie cudna jest wersja 123 kombi,ale one maja duże silniki,zresztą wszystkie które są wystawione na sprzedaż są w opłakanym stanie aż żal się robi co ci ludzie wyczyniają z tymi maszynkami przecie mercedesy,to samochody z duszą !!! oki napisze zaraz do właściciela z prośbą o podanie nr VIN Seweryn pisze: Właśnie poprawiam to swoje marzenie, bo moja druga połowa lekutko rysnęła rant nadkola przy cofaniu do garażu. W sumie nic się nie stało, taka tam kosmetyka. Na szczęście mam w zapasie kilka kropel farbki, to sobie grzebię i czytam forum w międzyczasie
powodzenia i milego wieczorku |
Autor: | Seweryn [ sob sie 09, 2008 5:50 pm ] |
Tytuł: | |
viol pisze: marzył mi się czarny 123 z małym silnikiem 2,0 diesel,bo z kolei moja druga połowa uważa,że raczej nikt nim nie szalał Trochę w tym prawdy, ale nie przyjmuj tego jako regułę. Prawdopodobnie najłatwiej będzie znaleźć ładny okaz w wersji z silnikiem benzynowym, o ile oczywiście nie miał założonej instalacji gazowej. Niestety, na kolor nie masz wpływu, chyba, że trafi się ten jedyny ![]() viol pisze: jeżdżę teraz 300D i wiem pali Największy wpływ na zużycie paliwa ma styl jazdy (prędkość, przyspieszanie, hamowanie) oraz warunki drogowe (trasa, czy zakorkowane miasto, zima czy lato, krótkie odcinki czy dłuższe przejazdy, itd.). Mój 300TD (czyli kombi) spala średnio 7,14 l na 100km (średnia całkowita z przebiegu ok. 26 tys. km, czyli odkąd jest w moich rękach - od listopada 2007). Myślę, że to rozsądny wynik biorąc pod uwagę wiek auta, wiek konstrukcji silnika, wersję nadwozia, masę i rozmiary pojazdu oraz rodzaj paliwa, na jakim jeździ (głównie biodiesel). Najoszczędniejsza wersja to sedan 200D lub 240D (mają bardzo zbliżone jednostkowe zużycie paliwa). viol pisze: teraz zwracam przede wszystkim uwagę na to żeby był zadbany, bezwypadkowy i miał oryginalne części, bo może kiedyś w przyszłości uda mi się zarejestrował go jako zabytek .... ale też nie jestem pewna, bo koszty pewnie są niebotyczne i kupę zachodu Oczywiście szukaj egzemplarza jak najbardziej oryginalnego. Zarejestrowanie autka jako zabytek, to wcale nie są duże koszta. Musisz mieć opinię rzeczoznawcy, który stwierdzi na piśmie, że takie autko można zarejestrować na żółte tablice. Należy również zrobić przegląd (tylko jeden na całe późniejsze życie autka) i skompletować sporo danych technicznych (dla przykładu - zwis przedni). Warto też wiedzieć, że auto, zarejestrowane jako zabytkowe podlega szczególnym prawom. Nie może być wywożone za granicę bez zgody konserwatora zabytków, również wszelkie poważne naprawy należy przeprowadzać za zgodą konserwatora. viol pisze: cudna jest wersja 123 kombi,ale one maja duże silniki,zresztą wszystkie które są wystawione na sprzedaż są w opłakanym stanie
aż żal się robi co ci ludzie wyczyniają z tymi maszynkami przecie mercedesy,to samochody z duszą !!! Kombi mają właściwie takie same silniki jak inne wersje, z wyjątkiem silnika 200D, który to w kombi nie występował (prawdopodobnie ze względu na masę auta ten silnik byłby po prostu za słaby). Niestety, jest bardzo niewiele kombi na sprzedaż, które nadają się do jazdy ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | Jacku [ sob sie 09, 2008 6:02 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj Viol ![]() viol pisze: obecnie jeżdżę W123 300D kombi,który jest własnością koleżanki
Jaki kolor tego kombi, bo może znamy się z widzenia ![]() Co do zakupu to jak pisali wcześniej, wszystko ( lub prawie wszystko) znajdziesz w archiwum i w artykule na stronie klubowej. Parę uwag: 1.Zastanów się nad wersją silnikową : D czy Pb i pojemność - np.możesz być niemile zaskoczona osiągami 200D po jeździe 300D. 2.Jaki przedział cenowy bo o zdrowiutkim oryginale w pewnych przedziałech cenowych można zapomnieć- nie łudź się, że trafi ci się jakaś super okazja za malutką cenę. 3.Jeśli jesteś "fetyszystką VINu" i oryginalnośći to jak pisał Seweryn sprawdzisz go na forum lub na tzw.ruskiej stronie ![]() 4.Polecam szukanie w portalach zagranicznych, tam łatwiej znajdziesz coś czego szukasz, a ceny przy obecnych kursach też nie są już tak powalające. 5.Najważniejszy jest stan blacharski, resztę można wyprowadzić za przystępne pieniądze. 6.Przy wersjach coupe i kombi ważny jest stan tzw. elementów specyficznych dla modelu bo sa one drogie i trudno dostepne ( np. uszczelki szyb w coupe; zderzak, klapa,nivo w kombi). Pozdrowienia i wiele szczęścia w poszukiwaniach. |
Autor: | viol [ sob sie 09, 2008 7:02 pm ] |
Tytuł: | |
jeszcze raz wielkie dzięki Sewerynie za zainteresowanie i poświęcenie czasu,to miłe spotykac przyjaznych ludzi na swojej drodze rozmawiałam właśnie z właścicielem 123 którą jestem zainteresowana i podał mi nr VIN co teraz? gdzie to mogę sprawdzić... pozdrawiam ![]() |
Autor: | Seweryn [ sob sie 09, 2008 7:07 pm ] |
Tytuł: | |
viol pisze: rozmawiałam właśnie z właścicielem 123 którą jestem zainteresowana i podał mi nr VIN
co teraz? gdzie to mogę sprawdzić... Tutaj masz link: http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng zaznacz opcję "Full Version" i w okienko wpisz pełny VIN (powinien mieć 17 znaków). Jak sobie nie dasz rady to wrzuć ten numer na forum. Pochwal się co Ci pokaże ta rosyjska baza danych ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | viol [ sob sie 09, 2008 7:33 pm ] |
Tytuł: | |
witaj Jacku Jacku pisze: Jaki kolor tego kombi, bo może znamy się z widzenia . to złota strzała ![]() ![]() Jacku pisze: Zastanów się nad wersją silnikową : D czy Pb i pojemność - np.możesz być niemile zaskoczona osiągami 200D po jeździe 300D
Wili,bo tak nazywamy złota strzałę mimo swojego silnika 300 D nie ma zbyt wielkich osiągów ze względu na jego wiek i stan techniczny nigdy nie jechałam nim szybciej na trasie jak 140 a po mieście i owszem ma chłopak zryw,ale staram sie tego nie wykożystywać,bo to "starszy Pan" i szaleństwa lubi ale z umiarem ![]() dzięki za pozostałe uwagi,napewno wezme je pod uwagę pozdrawiam i być może do zobaczenia gdzieś na zatłoczonych ulicach naszej stolicy ![]() ![]() Ten przemiły starszy Pan podał mi nr który składa się z 18 znaków być może coś pomylił...... nie pozostaje mi nic innego jak tylko zadzwonić i wyjaśnić,ale uczynię to po niedzieli,bo ludzie też chcą odpocząć..... a już tak sie ucieszyłam,że poznam prawdę ![]() Model 200 D Chassis 12312010270877 Engine 615940 10 262459 Transmission 00 077628 Order 0 1 291 00398 Approx. year 1981 Lights HELLA Cab 18792 Dealer factory sales (291) Interior Unknown code (034) Paint 681 manila beige (T) (с 01.01.1979 по 31.12.1981) Options 257 Becker radio Europa Kurier LW/MW/SW/USW (с 01.08.1975 по 30.11.1990) 404 orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995) 411 mechanical and hydraulic sliding roof (с 01.10.1965 по 31.10.1993) 422 mercedes-benz power steering (с 01.01.1963 по 29.02.1986) 430 headrests in the rear (с 01.01.1977) 466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993) 502 outside rear view mirror, on the right (с 01.01.1963 по 31.03.1983) 682 fire extinguisher (с 01.04.1970) .....nic z tego nie rozumiem.... na pewno zgadza sie 200D i rok ![]() chłopaki bedę wdzięczna za objaśnienie tej dziwnie dla mnie brzmiącej treści ![]() |
Autor: | Seweryn [ sob sie 09, 2008 7:47 pm ] |
Tytuł: | |
viol pisze: chłopaki bedę wdzięczna za objaśnienie tej dziwnie dla mnie brzmiącej treści
Model 200 D - Model autka Chassis 12312010270877 - Numer VIN Engine 615940 10 262459 - Numer silnika Transmission 00 077628 - Numer / Typ skrzyni biegów Order 0 1 291 00398 - Numer zamówienia Approx. year 1981 - Przybliżony rocznik Lights HELLA - Producent lamp Cab 18792 Dealer factory sales (291) - Sprzedany przez dealera przy wytwórni Interior Unknown code (034) - Kod tapicerki Paint 681 manila beige (T) (с 01.01.1979 по 31.12.1981) - Kolor nadwozia - beżowy Options - Zamówione opcje dodatkowe 257 Becker radio Europa Kurier LW/MW/SW/USW (с 01.08.1975 по 30.11.1990) - Radio Becker Europa Kurier 404 orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995) - Siedzenie kierowcy z oparciem tzw. ortopedycznym (dodatkowa regulacja) 411 mechanical and hydraulic sliding roof (с 01.10.1965 по 31.10.1993) - Szyberdach (otwierany ręcznie) 422 mercedes-benz power steering (с 01.01.1963 по 29.02.1986) - Wspomaganie kierownicy 430 headrests in the rear (с 01.01.1977) - Zagłówki na tylnych siedzeniach 466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993) - Centralny zamek 502 outside rear view mirror, on the right (с 01.01.1963 по 31.03.1983) - Prawe lusterko zewnętrzne 682 fire extinguisher (с 01.04.1970) - Gaśnica (montowana do dolnej części siedzenia kierowcy) Kolor autka powinien wyglądać mniej więcej tak: http://www.astralsilber.de/farbcodes/681_weizengelb.jpg Wzór tapicerki powinien wyglądać tak jak na zdjęciach pod poniższym linkiem: http://www.astralsilber.de/polsterungen/034.jpg Pozdrawiam. |
Autor: | viol [ sob sie 09, 2008 7:56 pm ] |
Tytuł: | |
super dzieki za objaśnienie tematu,już zapamietam ![]() to dużo zmienia,bo na zdjęciach mesio jest ....... granatowy ![]() ....chyba muszę dobrze się zastanowić i jak sie spotkam z właścicielem,to przeprowadzę wywiad środowiskowy,ale tak jak mowie to za kilka dni dzięki wielkie miłego weckendosa ![]() |
Autor: | Seweryn [ sob sie 09, 2008 8:03 pm ] |
Tytuł: | |
viol pisze: super
dzieki za objaśnienie tematu,już zapamietam to dużo zmienia,bo na zdjęciach mesio jest ....... granatowy Hmmm ![]() Zobacz czy zgadza się wzór tapicerki (link w poprzednim poście). Kolor mógł być zmieniony, ale jeśli tapicerka jest inna, to już sprawa wydaje się mocno podejrzana. Możesz też już na miejscu sprawdzić zgodność numeru silnika, który powinien mieć numer: 615940 10 262459. Numer ten jest wybity po lewej stronie silnika, czyli zaglądając do komory silnika - po prawej stronie patrząc od przodu auta, mniej więcej w połowie wysokości silnika, bliżej ściany grodziowej. Pozdrawiam i również życzę miłego wocheende ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |