MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Nowy na forum - kilka pytań https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=35506 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | p1lot [ wt sie 12, 2008 4:02 pm ] |
Tytuł: | [W123] Nowy na forum - kilka pytań |
Po pierwsze witam i pozdrawiam wszystkich miłośników gwiazdy! Ja osobiście nie śmigam beczką,ale muszę przyznać,że ten samochód "coś" w sobie ma:) Sam jeżdżę samochodem Gaz69(starszy brat uaza) z silnikiem i skrzynią od W123 300D.Gazika kupiłem z silnikiem od W115 200D,ale był już na wykończeniu. Zestaw który mam,całkiem sprawnie radzi sobie w terenie i głównie do tego służy.Mam niestety kilka problemów,na które nie znalazłem odpowiedzi na innych forach.Jestem jednak dobrej myśli,bo po przeczytaniu tematów,widzę,że fachowców nie brak. Historia choroby: Gdy 200D odmówił współpracy(4 lata temu),wujek podarował mi stojący kilka lat w jego garażu 300D.Był w dostatecznym stanie,ale ze względu na wysilenie w terenie zapadła decyzja o remoncie.Składał go zaprzyjaźniony mechanik,a poważne rzeczy(planowanie głowicy,tuleje,szlif wału itp) osobne wyspecjalizowane zakłady.Nigdy nie był to demon prędkości,ale ostatnio jest naprawdę nieciekawie i stąd kilka pytań: 1. Dlaczego przybywa oleju ![]() wody w oleju nie ma,wtryski nie leją,kompresja dobra,odpala po 1-2sec.(paliwo z nad tłoka raczej nie spływa).Olej jest jakby rozrzedzony przez ropę.Pompa smarowana z silnika,a z epc nie mogę dojść która to uszczelka może mieć dość.Czy to jeszcze co innego? 2. Zimny i ciepły silnik ma takie drgawki,że buda (45lat)chce mi się rozlecieć.Lekko podniosłem obroty poza granicę tych drgawek i jest lepiej,ale szkoda sprzegła - za duże te wolne obroty.Poduszki pod silnikiem ok.Pod skrzynią taka sobie.Coś może z przestawionym wtryskiem? 3. Silnik ma mało mocy.Przełożenia są znacznie krótsze,więc pod lekką górkę nie powinno być problemów 50-60 km/h,a on jedzie 30-40.Hamulce na bank nie trzymają,ciśnienie w oponach ok,filtry nowe.Jak stoi to się ładnie wkręca i nie kopci.Przy tym bardzo mało pali(niby super,ale autobusy chcą mnie wyprzedzać) - da się ustawić dawkę na pompie?Edit:po odłączeniu podciśnienia od gaszaka problem nie ustępuje. 4. Czy wtryski - obudowy i końcówki są zamienne z 200D?Z tego co znalazłem chyba tak,ale proszę o wyjaśnienie jak coś. 5. Muszę zmienić niedługo olej (w terenie co 5kkm,a nawet częściej) i tu osobna lista - prosze nie bić ![]() - na jaki - jest mineralny ![]() - chciałbym przeczyścić sitko i zaworek przelewowy na pompie oleju,ale nie wiem gdzie ona dokładnie jest i z czego ma napęd(wałek pompy wtryskowej?)Nie chciałbym bez potrzeby czegoś rozkręcać.Szukałem przy vacu.Smok z sitkiem pewnie w misce? - po tygodniu nieodpalania obudowa filtra oleju była w środku sucha.Tak ma być? - czy chłodnica oleju może być w poziomie?Gaz ma skośny ryj i brakło z przodu dla niej miejsca.Jest przy bocznych "chrapach"na wysokości pomy wtryskowej. - co ile reguluje się zawory i na jakie wartości. Sorry,że tak tego dużo.Dodam,że szukałem sporo,ale z racji braku odpowiedniej wiedzy,pytania wciąż są.Pozycji Etzolda w domku brak.Kasa na wykończeniu i nie mogę zdać się na diagnozowanie u mechaników.Na konieczne naprawy już tak. Dzięki za wyrozumiałość dla nowego i odpowiedzi! ![]() |
Autor: | darus [ wt sie 12, 2008 5:03 pm ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze zawory: zimny silnik 0,1 ssacy, 0,3 wydech. Może to zniweluje nierówną pracę silnika, chociaż twierdzisz, że kompresja jest dobra i bez różnic na cylindrach, jeżeli tak to wina aparatury wtryskowej. Regulacja co 15tyś. Zawór przelewowy w pompie przykręcony jest od dołu, po zdjeciu małej miski odrazu go widac. Jeżeli jestes pewny dobrej kondycji mechanicznej silnika, to wyjmij pompe i wtryski i zawieś do sprawdzenia, może który ma za wysokie cisnienie otwarcia, padła sekcja w pompie albo coś. |
Autor: | p1lot [ śr sie 13, 2008 3:07 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki odpowiedź! Rzeczywiście "swój chłop" ![]() Możesz mi tylko jeszcze wytłumaczyć jaki wpływ ma ciśnienie otwarcia na pracę silnika. Pamiętam jak w zakładzie powiedzieli mi,że im większe tym lepiej rozpyla,a ustawili na 125bar. |
Autor: | darus [ śr sie 13, 2008 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem może i rozpyla lepiej, ale za późno i nie do końca się otwiera, a tym samym czas wtrysku jest krótszy i dawka paliwa mniejsza, co moze powodowac, ze ten cylinder chodzi koślawo. Tak na logike biorąc to tak jakby w benzynie przewód wysokiego napiecia był do du.., miał za dużą opornośc i przytłumiał iskre na swiecy. Ale z drugiej strony cisnienie otwarcia książkowo zawiera się miedzy 100, a 125 bar, także błędu w warsztacie nie popełnili. |
Autor: | p1lot [ czw sie 14, 2008 9:38 am ] |
Tytuł: | |
Tak samo mi się wydawało.Poza tym dzisiaj kolejne oświecenie - tłumik.Ja tu zaraz pół silnika rozbiorę, a może zwyczajnie czegoś tam naleciało podczas jazdy w błocie itd. Jaka mniej więcej jest długość rury między końcem kolektora a pierwszym tłumikiem w OM617?Kolektor oryginalny. |
Autor: | darus [ czw sie 14, 2008 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
Ale, ze przez to niby miałby koślawo chodzic, nie sądze, nie znam niestety odpowiedzi na twoje pytanie. |
Autor: | p1lot [ ndz sie 31, 2008 6:06 pm ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie fanów gwiazdy! Po ponownym sprawdzeniu filtrów,przewodów,wymianie paliwa,przejrzeniu pompki paliwa,regulacji wtrysków,sprawdzeniu wydechu na obecność ciał obcych,regulacji zaworów,sprawdzeniu cięgien gazu zrobiłem uffff i problem z małą mocą nie zniknął.Skończyły się za to pomysły. I tu ostatnia nadzieja w Was. Czy w pokrywie filtra paliwa powinien być zaworek,który utrzymuje ciśnienie w układzie zasilania? Ja mam u siebie śrubkę z otworkami jak do zasilania pompy itp.Podejrzewam,że paliwo ucieka przelewami do zbiornika i nie ma odpowiedniego ciśnienia w filtrze i przewodach.Jeżeli powinien być tam zaworek zwrotny to jaki i gdzie go dostanę.EPC na rosyjskich stronkach nie działa:( Dzięki za cierpliwość!!! |
Autor: | p1lot [ pn wrz 01, 2008 4:00 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki @darus za wcześniejsze odpowiedzi.Ponawiam pytanie do tych co wiedzą: czy w pokrywie filtra paliwa jest zaworek przez który paliwo dostaje się do powrotu,czy zwykła "przelotowa"śruba?Nie namawiam do rozkręcania i zapowietrzania układu, ale może ktoś z Was pamięta. Dzięki! |
Autor: | bary123ce [ pn wrz 01, 2008 4:51 pm ] |
Tytuł: | |
raczej bez zaworka. |
Autor: | darus [ pn wrz 01, 2008 6:07 pm ] |
Tytuł: | |
No tak, ale to o czym mówisz to dzieje sie w obwodzie niskiego ciśnienia. Sprawdz wydatek pompy zasilajacej, jeżeli w miare wyrabia, przy czystych filtrach i przewodach pompa wtryskowa powinna dostawac wystarczająca ilosc paliwa. A czy silnik pracuje równo i poprostu nie ma mocy, czy może sam chce wyskoczyc z mocowań. A moze to sprawa łańcuszka rozrządu, który jest juz wyciągnięty? |
Autor: | p1lot [ wt wrz 02, 2008 10:43 am ] |
Tytuł: | |
Mało dokładnie opisałem problem.Mam obudowę filtra na wymienny wkład i ona ma 3 otwory.1 - u góry z boku,zasilanie z pompki paliwowej,2 - na dole do pompy wtryskowej, 3 - od góry w pokrywie w który wkręcony jest holenderek i króciec zbierający paliwo z powrotu z pompy i z wtrysków.Pompowanie ręczną pompką powoduje,że paliwo dostaje się tym bocznym otworem i górą wraca do zbiornika.Gdzieś czytałem,że należy tak długo pompować,b odezwał się zaworek zwrotny w pompie wtryskowej,ale ja nie mam takiej możliwości bo układ jest"otwarty" i nie można w nim wytworzyć ciśnienia,bo nadmiar ucieka do zbiornika. Może tam powinien być holenderek ale z bardzo małym otworkiem?Ja mam taki na klucz 19 z 3 otworkami po około 3mm. Silnik zachowuje się tak jakby nie dostawał dostatecznie dużo paliwa.Filtry ok,smok ok, powrót do zbiornika drożny. Ja dalej głupi ![]() |
Autor: | darus [ czw wrz 04, 2008 7:02 pm ] |
Tytuł: | |
Przegladajac ksiazke Etzolda, coś mi przyszło do głowy. Po pierwsze nie sprawdziłeś wydadku pompy zasilajacej< zdejmi przelew z filtra uruchom silnik , przez 30s pracy powinienes miec niepełna szklanke paliwa. W ksiązce jest tez sugestia, ze może śruby drążone pompy wtryskowej dla powrotu i zasilania sa zamienione. |
Autor: | p1lot [ pt wrz 05, 2008 12:42 pm ] |
Tytuł: | |
Chyba powoli dochodzimy do sedna.Obudowa filtra paliwa,została przełożona ze starego 200D(osobny olej do smarowania) do 300D-pompa wtryskowa nowszego typu(regulator mechaniczny).Z tego co widzę ta nowsza ma zaworek zwrotny na powrocie i według książki powinien się on "odezwać" przy odpowietrzaniu.W moim przypadku nie było takiej opcji,bo całe ciśnienie wytworzone ręczną pompką uciekało przez śrubę drożną w pokrywie filtra w przelew.Zaślepiłem na próbę ten otworek,przelew z wtrysków i pompy dalej jest) i teraz całe paliwo idzie przez pompę wtryskową.Według schematu z książki wszystko było dobrze podłączone,ale do pompy starego typu.Nie mam niestety jak sprawdzić jak powinno być w tym nowszym przypadku.EPC na rosyjskich stronach dalej nie działa.Tak to jest jak ktoś nie wie co składa i teraz trzeba kombinować za mechanika. Dzięki za pomoc! |
Autor: | p1lot [ czw paź 23, 2008 10:08 am ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie entuzjastów MB! Odświeżam temat ponieważ problemy się nie skończyły.Zawory wyregulowane - minimalna korekta,bo było ok. Świece nowe, pali ładnie...tylko się zapowietrza ![]() Z ręcznej pompka chyba padła. Czy te poniżej będą pasować: http://allegro.pl/item456188808_reczna_ ... _inne.html lub http://allegro.pl/item456188960_reczna_ ... _inne.html Nie mam niestety jak teraz zmierzyć gwintów. Możecie którąś polecić.Metalowa wygląda solidniej i nie jest to jakieś chałupnictwo a druga to w końcu Bosch ![]() Dzięki za odpowiedź! |
Autor: | darus [ czw paź 23, 2008 5:18 pm ] |
Tytuł: | |
Wiem, że w intercarsie mozna dostac pompki reczne do beczki, cena chyba ok.30zł, wiec kombinowac nie ma sensu. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |