MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 17, 2008 1:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Witam Grono !!!
Dwa dni temu miałem nie miłe zdarzenie :-? , otóż jadąc do pracy usłyszałem dość dziwny odgłos z komory silnika ale spokojnie dojechałem na parking przed zakładem pracy i nagle spod maski zaczął wydobywać się dym/para i nieprzyjemny swąd [szalone] Po otwarciu maski z niedowierzaniem ujrzałem urwany wentylator z viscozą spoczywający na połamanym tunelu wiatraka [szalone] :roll: :-? :evil: Z chłodnicy zrobiło się niezłe sito i woda tryskała na wszystkie strony topiąc cała komorę.

Czy komuś przytrafiło się takie coś?? Jakim sposobem mogło się odkręcić WISCO????(gwint jest tam prawy a nie lewy jak w W124) Przed tą awarią objaw był taki że na zimnym silniku z rana mogłem z dużym oporem zakręcić wiatrakiem, po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu go obrót wiatraka był nie możliwy tzn. możliwy obrót wraz z kołem pasowym pompy wody.

Wyczytałem gdzieś na forum , że WISCO ma graniczną prędkość (3500rpm) obrotową i wtedy po jej przekroczeniu się rozłącza. Nie wiem teraz jak to się miało do tego przykrego zdarzenia u mnie?? W momencie usłyszenia tego dziwnego "łuuuup" na blacie było około 4500rpm :roll:
Czy jet możliwe ,że wisco było zblokowane na amen i nie zadziałało zabezpieczenie "anty wysokoobrotowe" i siła odśrodkowa zrobiła mi kaszę z przodu pod maską????

Proszę o jakieś sugestie?? Obecnie założyłem inne VISCO z tym że jego działanie jest nieco inne...na zimnym silniku lekko się obraca, po rozgrzaniu mogę wiatrak obrócić z lekkim oporem bez wprowadzania w ruch koła pasowego pompy. Przy tym układzie temperatura szybko ustala się na 100 st C i pozostaje niezmienna do czasu kiedy przegonie MB w trasie ze stała prędkością np 100km/h, po 10 min takiej jazdy temp spada do 90stC. Co robić?? Chcę zamówić nową chłodnicę w poniedziałek bo w piątek czeka nas długa wyprawa do Polski i chciałbym byc pewnym pojazdu. Czy w/w opisy sugerują uszkodzone VISCO czy chłodnica już klęka??---> jej stan nie jest zadowalający, jest nieco sparciała u dołu i dość mocno zapchane ma szczelinki między blaszkami ale przynajmniej jest cała i nie cieknie.

Pozdrawiam , zaniepokojony Arti
:cry:

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 17, 2008 12:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Widzialem juz przypadki odkreconego viska głownie w silnikach VAGa

ZORTOX pisze:
Wyczytałem gdzieś na forum , że WISCO ma graniczną prędkość (3500rpm) obrotową i wtedy po jej przekroczeniu się rozłącza.


To raczej wynika z oporów powietrza, poprostu powyżej pewnych obrotów siła ciągu wiatraka przewyższa siłę sprzęgania oleju w sprzegle - silnik nabiera jeszcze obrotów a wiatrak już nie.

ZORTOX pisze:
Obecnie założyłem inne VISCO z tym że jego działanie jest nieco inne.



Inne?? Od innego typu silnika??

ZORTOX pisze:
po rozgrzaniu mogę wiatrak obrócić z lekkim oporem bez wprowadzania w ruch koła pasowego pompy.


A wcześniej blokowało na sztywno, krecenie wiatrakiem powodowalo obracanie sie pompy?



ZORTOX pisze:
Przy tym układzie temperatura szybko ustala się na 100 st C i pozostaje niezmienna do czasu kiedy przegonie MB w trasie ze stała prędkością np 100km/h, po 10 min takiej jazdy temp spada do 90stC.



ZORTOX pisze:
Chcę zamówić nową chłodnicę w poniedziałek bo w piątek czeka nas długa wyprawa do Polski i chciałbym byc pewnym pojazdu.


Jesli na trasie napotkasz wyższa temp. otoczenia możesz mieć problem lepiej zmien chodnice na nową/sprawna wtedy na trasie nawet z niesprawnym viskiem nie bedziesz mial problemów.

Sprawdz jeszcze czy na postoju po podniesieniu obrotów do ok 2-2,5rpm temperatura spada przy sprawnym sprzegle powinna opadać a przynajmniej nie podnosic sie.
Ostatnio mialem okazje pojeżdzic w 40* upalach i tez czesto mi temp. skakała do 100* ale tylko przy zatrzymaniu po ruszeniu lub podniesieniu obrotow temp. spadala do 90*.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 17, 2008 10:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
strusiu założyłem oczywiście visco od tego co trzeba modelu...od innego M110. Wcześniej przed tą awarią było chyba felerne visco i wtedy to po rozgrzaniu silnika i jego zgaszeniu mogłem ruszyć wiatrak ale wraz z pompą!!! Co jest nie tak....które VISCO jest sypnięte??
Pozdro Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 17, 2008 11:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ZORTOX pisze:
Co jest nie tak....które VISCO jest sypnięte??

moim zdaniem to visco które masz teraz jest dobre i zachowuje się normalnie. Nie słyszałem aby dało się poprzez visco obrócić koło pasowe, bo ono nie powinno tak na sztywno łączyć...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 8:51 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Janfocus pisze:
moim zdaniem to visco które masz teraz jest dobre i zachowuje się normalnie. Nie słyszałem aby dało się poprzez visco obrócić koło pasowe, bo ono nie powinno tak na sztywno łączyć...



Najprawdopodobniej dlatego wlasnie sie odkreciło. Przy zmianie obrotów sila kinetyczna byl ana tyle duża że odkręcila sróbę.

Niestety nie potrafie podac sposobu na sprawdzenie sprzegła ale przy 100* powinien byc wyrażnie słyszalny szum powietrza pompowanego przez wentylator przy dodawaniu gazu

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl