MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
VISCO M110 -poważna Awaria https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=35580 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ZORTOX [ ndz sie 17, 2008 1:17 am ] |
Tytuł: | VISCO M110 -poważna Awaria |
Witam Grono !!! Dwa dni temu miałem nie miłe zdarzenie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Czy komuś przytrafiło się takie coś?? Jakim sposobem mogło się odkręcić WISCO????(gwint jest tam prawy a nie lewy jak w W124) Przed tą awarią objaw był taki że na zimnym silniku z rana mogłem z dużym oporem zakręcić wiatrakiem, po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu go obrót wiatraka był nie możliwy tzn. możliwy obrót wraz z kołem pasowym pompy wody. Wyczytałem gdzieś na forum , że WISCO ma graniczną prędkość (3500rpm) obrotową i wtedy po jej przekroczeniu się rozłącza. Nie wiem teraz jak to się miało do tego przykrego zdarzenia u mnie?? W momencie usłyszenia tego dziwnego "łuuuup" na blacie było około 4500rpm ![]() Czy jet możliwe ,że wisco było zblokowane na amen i nie zadziałało zabezpieczenie "anty wysokoobrotowe" i siła odśrodkowa zrobiła mi kaszę z przodu pod maską???? Proszę o jakieś sugestie?? Obecnie założyłem inne VISCO z tym że jego działanie jest nieco inne...na zimnym silniku lekko się obraca, po rozgrzaniu mogę wiatrak obrócić z lekkim oporem bez wprowadzania w ruch koła pasowego pompy. Przy tym układzie temperatura szybko ustala się na 100 st C i pozostaje niezmienna do czasu kiedy przegonie MB w trasie ze stała prędkością np 100km/h, po 10 min takiej jazdy temp spada do 90stC. Co robić?? Chcę zamówić nową chłodnicę w poniedziałek bo w piątek czeka nas długa wyprawa do Polski i chciałbym byc pewnym pojazdu. Czy w/w opisy sugerują uszkodzone VISCO czy chłodnica już klęka??---> jej stan nie jest zadowalający, jest nieco sparciała u dołu i dość mocno zapchane ma szczelinki między blaszkami ale przynajmniej jest cała i nie cieknie. Pozdrawiam , zaniepokojony Arti ![]() |
Autor: | roadrunner [ ndz sie 17, 2008 12:37 pm ] |
Tytuł: | |
Widzialem juz przypadki odkreconego viska głownie w silnikach VAGa ZORTOX pisze: Wyczytałem gdzieś na forum , że WISCO ma graniczną prędkość (3500rpm) obrotową i wtedy po jej przekroczeniu się rozłącza. To raczej wynika z oporów powietrza, poprostu powyżej pewnych obrotów siła ciągu wiatraka przewyższa siłę sprzęgania oleju w sprzegle - silnik nabiera jeszcze obrotów a wiatrak już nie. ZORTOX pisze: Obecnie założyłem inne VISCO z tym że jego działanie jest nieco inne. Inne?? Od innego typu silnika?? ZORTOX pisze: po rozgrzaniu mogę wiatrak obrócić z lekkim oporem bez wprowadzania w ruch koła pasowego pompy. A wcześniej blokowało na sztywno, krecenie wiatrakiem powodowalo obracanie sie pompy? ZORTOX pisze: Przy tym układzie temperatura szybko ustala się na 100 st C i pozostaje niezmienna do czasu kiedy przegonie MB w trasie ze stała prędkością np 100km/h, po 10 min takiej jazdy temp spada do 90stC. ZORTOX pisze: Chcę zamówić nową chłodnicę w poniedziałek bo w piątek czeka nas długa wyprawa do Polski i chciałbym byc pewnym pojazdu.
Jesli na trasie napotkasz wyższa temp. otoczenia możesz mieć problem lepiej zmien chodnice na nową/sprawna wtedy na trasie nawet z niesprawnym viskiem nie bedziesz mial problemów. Sprawdz jeszcze czy na postoju po podniesieniu obrotów do ok 2-2,5rpm temperatura spada przy sprawnym sprzegle powinna opadać a przynajmniej nie podnosic sie. Ostatnio mialem okazje pojeżdzic w 40* upalach i tez czesto mi temp. skakała do 100* ale tylko przy zatrzymaniu po ruszeniu lub podniesieniu obrotow temp. spadala do 90*. |
Autor: | ZORTOX [ ndz sie 17, 2008 10:06 pm ] |
Tytuł: | |
strusiu założyłem oczywiście visco od tego co trzeba modelu...od innego M110. Wcześniej przed tą awarią było chyba felerne visco i wtedy to po rozgrzaniu silnika i jego zgaszeniu mogłem ruszyć wiatrak ale wraz z pompą!!! Co jest nie tak....które VISCO jest sypnięte?? Pozdro Arti |
Autor: | Janfocus [ ndz sie 17, 2008 11:14 pm ] |
Tytuł: | |
ZORTOX pisze: Co jest nie tak....które VISCO jest sypnięte??
moim zdaniem to visco które masz teraz jest dobre i zachowuje się normalnie. Nie słyszałem aby dało się poprzez visco obrócić koło pasowe, bo ono nie powinno tak na sztywno łączyć... |
Autor: | roadrunner [ pn sie 18, 2008 8:51 am ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: moim zdaniem to visco które masz teraz jest dobre i zachowuje się normalnie. Nie słyszałem aby dało się poprzez visco obrócić koło pasowe, bo ono nie powinno tak na sztywno łączyć...
Najprawdopodobniej dlatego wlasnie sie odkreciło. Przy zmianie obrotów sila kinetyczna byl ana tyle duża że odkręcila sróbę. Niestety nie potrafie podac sposobu na sprawdzenie sprzegła ale przy 100* powinien byc wyrażnie słyszalny szum powietrza pompowanego przez wentylator przy dodawaniu gazu |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |