MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 5:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tuleje wahaczy
Post: czw wrz 15, 2005 7:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
.. no wlasnie.. w koncu dopadlo mnie to ze w przednich dolnych wahaczach musze je wymienic bo kola sie lekko rozjechaly, drze oponki, po za tym dodatkowo do wymiany przekladnia kierownicza ktora jest najwyzczajniej na zlom..(jest juz druga - uszanowanie dla brata me:howa z zakonu Drawieńskich Białasów). Panowie jesli chodzi o tuleje - Lemforder czy Febi??? bo o polskich to nawet nie mysle i nie mam zamiaru tam wkladac, a druga rzecz to taka ze mam drugie wahacze z dobrymi tulejami - moze nie pitolic sie z prasowaniem tylko po prostu zamienic wahacze i jezdzic dalej??? chociaz co nowe i dobre to nowe i dobre.... dzieki z gory za sugestie..

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 10:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Zdecydowanie Lemforder.
Parę osób już to zdanie mówiło i ja mogę potwierdzić że elementy metalowo gumowe Febiego są nieco za miękkie
Jak już odkręcasz dolne wahacze to prawie napewno zaopatrz się w nowe śruby momośrodowe bo żadko kiedy dają się wykręcić w stanie pozwalającym na ponowne użycie

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 11:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
tak tak o srubach wiem.. mam na stanie takze jest spoko.... moje tuleje sa tak wymeczone ze podejrzewam ze bedzi eproblem ze srubami.. no ale to sie zobaczy:))) a co w sprawie uzywanych wahaczy ze dobrymi tulejami?? jak Wam sie to widzi??? mam mieszane uczucia...

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 2:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Guma się starzeje tak prawie tak samo kiedy jest używana w aucie i kiedy nie jest. Ja proponuje wymienić "gumy" na nowe bo po zimie znów czeka Cię walka z kluczami i śrubami. Polecam zakonserwować to sprayem do uszczelek STATOIL. Ja tak robie od roku ze wszystkim co gumowe w aucie i daje efekty w postaci braku nowych pęknięć, mniejszego parcienia itp.

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 6:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Koniec tematu:)) kupuje nowki Lemfordery po 65 zl / strone i tyle.. spojrzalem na te uzywki dzisiaj i sie tylko utwierdzilem w przekonaniu ze nie ma co:))))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 17, 2005 6:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
się podłączę pod temat, bom nie tez czeka wymiana, mam juz nówki i tak się zbieram i zbieram. Czy wyprasowanie jest bardzo poważnym zajęciem, koniecznie trzeba zdjąć wahacz?

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 17, 2005 10:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
no niestety .. bez zdjecia wahacza sie nei obejdzie.. a to troche karkolomne zadanie bez dobrego sprzetu bo trzeba zwalic sprezyne ale to pikus - najbardziej boją sie ruszenia śrub mocujacych wahacz do nadwozia bo przewaznie trzeba je ciąć...... u nas w ZST malo kto sie chcial tego podjac.... no ale znalazlem takich co mi to zrobia... i hvala im za to:))))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 9:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 29, 2004 10:16 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Świdnica
Jak sciagalem tylna belke z mostem w moim w123 to sruby poduszek belki mialy gwint jak z fabryki, ale polamalem 5 zestawow kluczy i nie dalo rady ich ruszyc nawet przdluzajac ramie klucza 2 metrowa!!! rurka - stuby przyrdzewialy do tuljek metalowych w poduszkach.

Skonczylo sie na wytopieniu gumy palnikiem i ukreceniu jej na chama.........istna tortura, jedna srube, ktorej nie umeczylem łba odzyskalem - deliktnie spiłowując fleksem tuleje....

Mieszko
____________

W123
UAZ 469


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 9:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Wszystkie takie "pzrygody" z zapieczonymi i zardzewiałymi śrubami rozwiązuje za pomocą WD40 lub środka Valvoline i elektrycznego klucza udarowego[bity]. Efekty zawsze są pozytywne kwestia tylko ile środka zużyje, Bo klucz nie może kręcić dłużej niż 10 sek. Wymaga to cierpliwości i czasu. Ja amortyztor z przodu wymieniałem 2 dni bo nie chciał puścić po 20 latach pożycia!

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 9:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
dobrzan pisze:
kupuje nowki Lemfordery po 65 zl


Cena taka, że byłoby przestepstwem kupować używki ;)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 10:21 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
WeebShut pisze:
dobrzan pisze:
kupuje nowki Lemfordery po 65 zl


Cena taka, że byłoby przestepstwem kupować używki ;)


Normalnie są po prawie 90?, więc może być to Lemfyrder albo Lenforder i przypłynął do Polski razem ze skarpetkami i ptasią grypą.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 10:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
WeebShut pisze:
dobrzan pisze:
kupuje nowki Lemfordery po 65 zl


Cena taka, że byłoby przestepstwem kupować używki ;)


Normalnie są po prawie 90?, więc może być to Lemfyrder albo Lenforder i przypłynął do Polski razem ze skarpetkami i ptasią grypą.


:D z ta ptasią grypą to nie przesadzaj bo od 3 dni mam dziwne problemy z żołądkiem :D

Nie byłem pewien ale 2 lata temu kupiłem tez Lamfordera i był za 70 zł, więc może zależy od narzutu sprzedawcy ;)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 11:04 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
WeebShut pisze:

Nie byłem pewien ale 2 lata temu kupiłem tez Lamfordera i był za 70 zł, więc może zależy od narzutu sprzedawcy ;)


Lemfördera, wiem, że to tylko literówka i kupiłeś OK [oczko] , ale uważać trzeba. Mało co nie kupiłem klocków Ate wcale nie Ate na podobnej zasadzie. Są także podróby z nazwą identyczną i np opakowanie klocków Ate rózni się odcieniem, jakością druku i kilkoma jeszcze innymi szczegółami. Chamstwo jest jeszcze większe, bo cena jest zbliżona albo i taka sama jak oryginał. No i oczywiście na obu kartonikach widnieje: Originalteile. Nawet taśma klejąca z logo, coś a'la hologram jest taka sama...

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 12:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
Lemfördera, wiem, że to tylko literówka i kupiłeś OK


Dokładnie tak [zlosnik]
(me: how) pisze:
Chamstwo jest jeszcze większe, bo cena jest zbliżona albo i taka sama jak oryginał. No i oczywiście na obu kartonikach widnieje: Originalteile. Nawet taśma klejąca z logo, coś a'la hologram jest taka sama...


No a w ASO nie kupisz bo sie na Ciebie wypinają [oczko] [zlosnik]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 2:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Cytuj:
No a w ASO nie kupisz bo sie na Ciebie wypinają


Na ASO za większość cen, bo niektóre są normalne, to ja się wypinam. Znalazłem gościa, który ma wszystko to samo co w ASO (oryginały) ale z magazynu w Niemczech i o 15-20% taniej!

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl