MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sie 30, 2008 10:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
Witam tak jak w temacie:)
Może komuś pomoże przy zdiagnozowaniu problemu w swoim aucie, wiec jak ktoś ma jakieś spostrzeżenia i uwagi odnośnie w/w tematu piszcie. :lol:
W przypadku opóźnionego zapłonu silnikiem trochę trzęsie i dymi na niebiesko- co jeszcze ? Jakie są skutki przyśpieszonego zapłonu ?

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 01, 2008 4:44 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 12, 2008 2:46 pm
Posty: 12
Witam!
Żaden ze mnie ekspert,ale nikt się nie odzywa więc napiszę co wiem w temacie:
Jeżeli zbyt późny to mała moc i kopcenie na czarno(jak przy padniętych wtryskach),może też stukać rozrząd.Moc rośnie wraz z przyśpieszaniem zapłonu po czym znowu spada.Zbyt mocno przyśpieszony zapłon powoduje "twardą" pracę silnika i może prowadzić do szybszego zużycia elementów układu korbowo-tłokowego.Jak ktoś to zweryfikuje,to sam się dowiem jak mam u siebie [zlosnik]
A teraz mnie zjedzą...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 01, 2008 5:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
za późny zapłon- dymienie na czarno klekotanie nadmierne grzanie motoru. Ponoć troche więcej mocy.

Za wczesny- miękka praca dymienie na niebiesko totalny brak mocy problemy z odpalaniem.

Ja mam takie spostrzeżenia po długich walkach z ustawieniem początku wtrysku w moim 123.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 02, 2008 2:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
A powiedzcie mi: ustawiając rozrząd na znaki: znacznik na bloku jest ok 5mm przed OT czyli z lewej strony OT (niestety łancuszek lekko rozciągnięty) to zapłon będzie opóźniony czy przyśpieszony ?? oraz ile należało by później stopni ustawić 24*, 29* by wszystko sie zgadzało :>

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 02, 2008 10:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
27* pgmt.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl