MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Małe pytanko...:) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=35922 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mysza3tm [ ndz wrz 07, 2008 10:23 pm ] |
Tytuł: | Małe pytanko...:) |
Witam. Mam pytanie. Czy wymiana czegoś takiego jest ciężka, czy można to zrobić samemu, jaki sprzet bedzie potrzebny itd. Pozdrawiam http://allegro.pl/item416402323_wahacz_ ... _nowy.html |
Autor: | karolmar [ ndz wrz 07, 2008 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
wymiana nie jest ciezka pare kluczy i 2 mlotki do zbicia starego sworznia chyba ze masz albo pozyczysz gdzies sciagacz do sworzni to ci pojdzie bardzo lekko no i jeszcze najwazniejsze dobre checi. pozdrowienia |
Autor: | THC [ ndz wrz 07, 2008 11:17 pm ] |
Tytuł: | |
karolmar pisze: wymiana nie jest ciezka pare kluczy i 2 mlotki do zbicia starego sworznia chyba ze masz albo pozyczysz gdzies sciagacz do sworzni to ci pojdzie bardzo lekko no i jeszcze najwazniejsze dobre checi. pozdrowienia
Wymieniałaś sam czy z budowy wahacza wymyśliłeś? Potrzeba klucz 17, dwa klucze 19 młotek min. 3 kilo i lewarek hydrauliczny lub tzw. "żaba" Otwierasz maskę , odkręcasz nakretke kluczem 19. Sprawdzasz czy jest możliwość wybicia śruby na której wisi wahacz, jeśli jest działasz dalej, jeśli nie ma jedź do mechanika. Odkręcasz koło, potem nakrętkę, która łączy sworzeń wahacza ze zwrotnicą. Sworzeń może się obracać , wtedy podnosisz lewarkiem hydraulicznym zawieszenie, do momentu kiedy na lewarku jest oparty cały samochód, wtedy tą nakrętkę (klucz 17) odkręcisz łatwo, gdyż sworzeń jest dociśnięty. Kiedy już masz zwrotnice odłączoną od wahacza odkręcasz stabilizator. Moze okazac się skorodowane gniazdo śruby , jesli uszkodzisz stabilizator to masz więcej roboty z jego wymianą. Teraz wybijasz śrubę pod maska, od której zacząłes pracę. Wahacz wyskakuje . Nowy zakładasz w odwrotnej kolejności, może byc kłopot z dokręceniem zwrotnicy,ale to można zrobić już przy założonym kole na samym końcu. Trzeba kupic wahacz dobrej firmy , takie ponizej 150-170zł to lipa nie warta tyle roboty,sprawdziłem sam i luz pojawia się po pół roku mało intensywnej jazdy. Największe trudności pojawiają sie wtedy kiedy nie można wybić śruby mocującej wahacz do karoserii. Reszta do przejścia sposobami z opuszczaniem zawieszenia. Jak śruba pod maską sie ruszy to cała akcja zajmie około 40 min. Ściągacz jest potrzebny tylko przy odłączaniu wahacza od zwrotnicy,ale jeśli odkręcisz nakrętke sworznia, wtedy uderzając młotkiem w gwint na starym wahaczu wyskoczy. Ten z aukcji jest wart tyle ile waży , jeszcze facet wciska że jest kompletny , a nie ma w zestawie tulei stabilizatora. do 116 i 126 tez raczej nie pasuje , no i 66zł .... |
Autor: | karolmar [ ndz wrz 07, 2008 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Wymieniałaś sam czy z budowy wahacza wymyśliłeś?
wymienialem sam u sasiada na warsztacie ale to bylo dosc dawno, a takna marginesie widzialem kiedys jak gosciu mial wywiercona dziure pod sworzniem kulistym i wkrecona srube w celu zmniejszenia luzu. |
Autor: | mysza3tm [ pn wrz 08, 2008 2:19 pm ] |
Tytuł: | |
Dzieki THC a możesz dać mi namiar (jakąś stronkę itp) skąd mam wziąść kompletny... Pozdrawiam |
Autor: | THC [ pn wrz 08, 2008 2:34 pm ] |
Tytuł: | |
mysza3tm pisze: Dzieki THC a możesz dać mi namiar (jakąś stronkę itp) skąd mam wziąść kompletny... Pozdrawiam
Idź do najbliższego sklepu z częściami i zamów po katalogu. Jeśli febi, mogg czy inny dobry producent już nie dołącza tych dwóch tulejek to jak pamietam można je kupić osobno w granicach 5zł sztuka. Ja ostatnio kupuje czesci do mercedesa w sklepie seat audi vw. Katalog sam wertuje, bo typ żyje w świecie VAG. Zamawiam tylko po numerkach , ceny ma nawet o 50% niżej niż np. fota , czy drugi "zacny" sklep w Zgorzelcu z czescimi tylko do MB-BMW. Częsci różnych firm i markowe i turkey. Jak masz w planach niedługo jeszcze coś wymienić w przednim zawieszeniu to tak to zorganizuj,żeby pojechać na geometrię tylko raz już po wszystkich wymianach. Kiedyś wymieniłem tylko wspornik drążka układu kierowniczego, i okazało się że już jest odchyłka w geometrii . Wahacz , kazdy taki sam na pierwszy rzut oka,ale na pewno będzie potrzebna korekta kontu nachylenia sworznia zwrotnicy. |
Autor: | mysza3tm [ pn wrz 08, 2008 3:01 pm ] |
Tytuł: | |
Kupiłem takie coś ![]() Coś jeszcze mi do tego potrzebne?? Oczywiście wymieniam obie strony |
Autor: | THC [ pn wrz 08, 2008 3:20 pm ] |
Tytuł: | |
Dwie gumowe tulejki , które wchodzą w ucho przy sworzniu , jak zajrzysz nad koło to je zobaczysz. |
Autor: | mysza3tm [ pn wrz 08, 2008 3:46 pm ] |
Tytuł: | |
Możesz podesłać zdjęcia jak to wygląda? Pzdr |
Autor: | THC [ pn wrz 08, 2008 5:57 pm ] |
Tytuł: | |
mysza3tm pisze: Możesz podesłać zdjęcia jak to wygląda? Pzdr
W katalogu on line FOTY ma to numer katalogowy :10959 Lemforder to koszt 4,07zł /sztuka Wklep numer w wyszukiwarke na stronie foty. Z ich stron nie można ani wyciągnąć fotki, ani podać linku. Potrzebne sa dwie na jeden wahacz. |
Autor: | adi [ wt wrz 09, 2008 7:41 am ] |
Tytuł: | |
![]() |
Autor: | mysza3tm [ wt wrz 09, 2008 8:52 pm ] |
Tytuł: | |
Dziekuję THC. Wszystko według Twojego przepisu i jest ok. Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |