MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
220D, Ile oleju? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=35942 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Piotr B W123 [ pn wrz 08, 2008 8:14 pm ] |
Tytuł: | 220D, Ile oleju? |
Witam Wymieniałem olej w mojej Mercedes i się zdziwiłem... Mądre książki podają że wchodzi 6,5 litra (5 silnik + 1,5 filtr). Do mojej weszło 6 litrów i miarka pokazała nadstan na 3 mm nad górną kreską. Strzykawą odciągnąłem nieco i jest OK. Po przejechaniu czterdziestuparu km stan się nie zmienił. Wg moich obliczeń weszło 5,7 litra. Tak powinno być? Bo juz nie wiem... Silnik 200D z 1977 roku. Pozdrawiam |
Autor: | Piątal [ pn wrz 08, 2008 8:26 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mądrych książek nie czytałem, ale ale do mnie wchodzi 6 litrów i jest wtedy na full (górna kreska normy). Silnik 300D. |
Autor: | Danek [ pn wrz 08, 2008 9:10 pm ] |
Tytuł: | |
Oleju powinno być dokładnie do połowy odległości między min. i max. na bagnecie. |
Autor: | /8 [ pn wrz 08, 2008 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
Następnym razem przy wymianie oleju (jeśli będzie Ci się oczywiście chciało) odkręć miskę olejową. Przy okazji zmienisz sobie uszczelkę pod nią, a i umyć by ją można. Ciekawe jak gruba warstwa odłożyła się przez te kilkanaście lat - dosyć często tak się dzieje ![]() |
Autor: | Piątal [ pn wrz 08, 2008 10:16 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Oleju powinno być dokładnie do połowy odległości między min. i max. na bagnecie.
Silnik to nie apteka i nie ma co z centymetrem mierzyć. Powinno być pomiędzy minimum i maximum i tyle. Nie wiem czy to przypadek, że jak się wleje 6 litrów równo, to wskazuje dokładnie górną granicę normy. |
Autor: | Janfocus [ pn wrz 08, 2008 11:50 pm ] |
Tytuł: | |
Danek pisze: Oleju powinno być dokładnie do połowy odległości między min. i max. na bagnecie.
e tam, oleju ma być pomiędzy min i max. u mnie w 240 wchodziło 5-6,5l (tyle właśnie od min do max), ale trzeba spuszczać na rozgrzanym i dać mu ściec przez kilkadziesiąt minut a i ustawić korkiem w jak najniższym miejscu... |
Autor: | Piotr B W123 [ wt wrz 09, 2008 7:30 pm ] |
Tytuł: | |
No z tą miską to fakt, może być kupa szlamu czy czegoś. O ile mi wiadomo to nigdy to nie było ruszane. Olej był wymieniany jak należy, na gorąco i długo ciurkał. Zaskoczenie moje było dlatego że mądra książka jeszcze nigdy nie nakłamała. |
Autor: | THC [ wt wrz 09, 2008 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
Widziałem dużo benzynowych silników ze znacznymi przebiegami i w misce było czyste aluminium bez grama syfu. Do M-102 wchodzi 4 litry,zalewałem silnik po remoncie , wtedy na bagnecie jest max. Przy wymianach wchodziło tyle samo. Piątal pisze: Silnik to nie apteka i nie ma co z centymetrem mierzyć. Powinno być pomiędzy minimum i maximum i tyle.
Nie apteka a główką szpilki mozna unieruchomić.. Przy niskim stanie oleju silnik pracuje gorzej, można to wyczuć. Ja zawsze utrzymuje na max. albo 3/4. |
Autor: | /8 [ śr wrz 10, 2008 9:27 am ] |
Tytuł: | |
Piotr B W123 pisze: No z tą miską to fakt, może być kupa szlamu czy czegoś. O ile mi wiadomo to nigdy to nie było ruszane.
z tym szlamem to poleciałeś ![]() |
Autor: | Xytras [ śr wrz 10, 2008 10:53 am ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Widziałem dużo benzynowych silników ze znacznymi przebiegami i w misce było czyste aluminium bez grama syfu.
Do M-102 wchodzi 4 litry,zalewałem silnik po remoncie , wtedy na bagnecie jest max. Przy wymianach wchodziło tyle samo. Piątal pisze: Silnik to nie apteka i nie ma co z centymetrem mierzyć. Powinno być pomiędzy minimum i maximum i tyle. Nie apteka a główką szpilki mozna unieruchomić.. Przy niskim stanie oleju silnik pracuje gorzej, można to wyczuć. Ja zawsze utrzymuje na max. albo 3/4. Ja również utrzymuję blisko maksimum, słychać że silnik pracuje lepiej, zresztą ja się słucham mechanika i skoro mówi by utrzymywać blisko maks to tak robię... |
Autor: | t.king [ śr wrz 10, 2008 11:25 am ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Do M-102 wchodzi 4 litry,zalewałem silnik po remoncie , wtedy na bagnecie jest max.
a u mnie to było 4,5l. by osiągnąć max,no i instrukcja też podaje 4,5l. ![]() |
Autor: | THC [ śr wrz 10, 2008 11:37 am ] |
Tytuł: | |
t.king pisze: THC pisze: Do M-102 wchodzi 4 litry,zalewałem silnik po remoncie , wtedy na bagnecie jest max. a u mnie to było 4,5l. by osiągnąć max,no i instrukcja też podaje 4,5l. ![]() Której pojemności? Właściwie 2l i 2,3 sa takie same, nie wiem czy nie uzyskali pojemności zwiększając skok tłoka, ale to i tak jest bez znaczenia w przypadku ilości oleju. Miałem silnik z którego wyciągałem wał korbowy. Po poskładaniu go do kupy był w 100% pusty i czysty wewnątrz. Wlałem całą 4L bańkę i stan jest dokładnie w pierwszym zwężeniu bagnetu. Gdyby dolac jeszcze pół litra mógłby wskazywac nad zwężeniem,ale tak juz nie dolewam. |
Autor: | t.king [ śr wrz 10, 2008 11:40 am ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Której pojemności?
w mojej 230ce z 84r. , może to też jakieś kolejne rozbieżności seryjne ![]() |
Autor: | THC [ śr wrz 10, 2008 12:18 pm ] |
Tytuł: | |
t.king pisze: może to też jakieś kolejne rozbieżności seryjne
![]() Miałem okazje walczyć z silnikiem 3 seryjnym, i 2 seryjnym . Kilkadziesiąt elementów jest innych: -smok -pompa wody -elektromagnes -szpilki korbowodów -korbowody -sterowanie asb i wiele innych,ale kształt zasadniczo ten sam, z tym olejem to raczej będzie chodziło o to, dokąd kto dolewa i gdzie uznaje max. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |