MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 6:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 18, 2008 8:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Witam!

Problem wygląda nastepująco: kilka dni temu zaczęła mi się żarzyć kontrolka od ładowania akumulatora. Prosta sprawa (przynajmniej tak pomyślałem), padł regulator albo cały alternator - po zmierzeniu prądu ładowania było około 12.3 V na niskich i na wysokich obrotach. Jako, że w garażu mam drugi alternator (przejechane około 5 tys. km od wymiany łożysk i regulatora i generalnego przeglądu przez elektryka) więc w ramach sobotniego relaksu wymieniłem tenże alternator. Ładowanie jest na poziomie 13.8V, początkowo po wymianie kontrolka zgasła, więc spokojnie jechałem dalej, niestety w miarę nagrzewania się silnika kontrolka znów zaczęła żarżyć się, tym razem tylko na wysokich obrotach. Po chwili do żarzenia dołączyła kontrolka obok, czyli czujnik zużytych klocków (ta kontrolka, która zaświeca się przy odpalaniu samochodu). Ciekawe tym bardziej, że mam odłączone kable od klocków i zabezpieczone izolacją, więc odrzucam raczej możliwość zwarcia tego obwodu.
Pytanie: gdzie szukać przyczyny? Mam pecha i drugi alternator też jest zepsuty? Szukać przebicia na kablach od alternatora lub na wtyczce? A może to zegary mają zwarcie? Nie mam pod ręką niestety drugich zegarów żeby to sprawdzić...

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 9:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Mike ta kontrolka od klocków bardzo często świeci przy awarii alternatora.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 9:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Pociesze Cię , że mam to samo , po wymianie alternatora wróciło ładowanie i zgasła kontrolka.

Druga świeci mimo odłączonych czujników w klockach.
Mam wszystko tak jak być powinno, żadnej rzeźby , ale ta żółta czasem się nie zapali od razu, a czasem gaśnie przy wciśnietym pedale.

Na wertepach tez gaśnie , tak jakby czujnik od płynu w zbiorniczku.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 11:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Rozumiem, że sugerujecie dwa uwalone alternatory, tak ?

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2008 12:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Być może obydwa alternatory nie były uszkodzone, choć na pewno jeden z nich tak. W każdym razie po wymianie łożyska, diód (tak się to odmienia? ;) ) oraz kostki (zarówno w alternatorze jak i tej po stronie instalacji) problemy zniknęły. To tak w ramach informacji dla szukających w późniejszym czasie.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 12:13 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Bywa, że w takim alternatorze co mało przejechał nie ma poprostu kontaktu miezy regulatorem a obudową i wtedy tys prondu ni mo. Przeczyścić przed założeniem alterka:)

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl