MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 8:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 30, 2008 10:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 30, 2008 3:54 pm
Posty: 15
Witam, jestem nowy, i mam zamiar kupic moją pierwszą W123 [zlosnikz] I tu zaczyna sie problem,bo w aucie jakie mam zamiar kupic uszkodzony jest podobno "Stabilizator wolnych obrotów" chodzi o to ze na zimnym silniku obroty są w granicach 2 tys a potem spadają do ok 1,4 tys. czy moze mi ktos powiedziec czy to poważna usterka i czy nie bedzie problemu z naprawą?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2008 10:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Prawdopodobnie chodzi o termoregulator(termik). jest to część, którą trzeba kupić w używce, bo nowa jest droga. Nie jest też powiedziane, że używany będzie sprawny. poszukaj w archiwum tematów o M110 wpisując ww. wyrazy. No i mamy kolejne M110 do regulacji, a sprawa dla zwykłego mechanika dzisiejszych czasów jest trudna do rozwikłania ;) Kup lepiej sprawne M110, dobrze Ci radzę. Jeśli byłby to mały problem, to sprzedający powinien go już dawno sam usunąć.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2008 3:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Sebastian M pisze:
i mam zamiar kupic moją pierwszą W123


Powitał i pogratulował...

bary123ce pisze:
którą trzeba kupić w używce


Na pewno jest taniej....

Przyczyn może być parę i sposobów naprawy wiele... Wygląda to na termik, a może kwestia podciśnień.. ?

Pzdr

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2008 5:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Sebastian M pisze:
Witam, jestem nowy,

Witaj



Sebastian M pisze:
uszkodzony jest podobno "Stabilizator wolnych obrotów" chodzi o to ze na zimnym silniku obroty są w granicach 2 tys a potem spadają do ok 1,4 tys. czy moze mi ktos powiedziec czy to poważna usterka i czy nie bedzie problemu z naprawą?


a silnik pracuje równo, czy odpala bez problemu (tj od pierwszego strzała)czy wkręca sie na obroty bezproblemowo itd???
może wystarczy tylko mu zmniejszyć dopływ powietrza do układu i obroty sie zmniejsza, spróbuj delikatnie wkrecic ta srube (jak na rys.) ale tylko na rozgrzanym silniku:

Obrazek

a przy składzie mieszanki ktos kręcił???

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2008 9:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 30, 2008 3:54 pm
Posty: 15
dokładnie nie wiem jeszcze nic, podobno tak chodzi OK tylko po rozruchu trzyma go na wyzszych a potem juz spadają. :/ ogolnie strasznie mnie przeraza wizja tylko tego silnika, i tu mam jeszcze pare pytań do ZNAWCÓW czyli Was, przy okazji dziękuje za kazde rady :) Tak ogolnie to mam jeszcze pytanie czy do W123 pasują silniki z nowszych MB? chodzi mi o modele W124 i 190 (201) ? Chciałbym sie przygotowac na najgorszy wypadek czyli przekładke silnika :evil: samochodu nie miałem jeszcze okazji oglądac w realu bo niestety dzieli mnie od niego 700 kilometrow i nie chciałbym robic najdrozszej wycieczki w zyciu bez sensu :-? warto ryzykowac?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2008 9:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Jeśli dopuszczasz wariant ratowania sie silnikiem, jak to określiłeś z nowszego modelu, to nie obraź się, ale chyba nie jesteś w stanie podjąć w 100% rozsądnej decyzji na temat auta w doadatku 700 km od domu. Dla jednego warto, dla drugiego nie. Nawet największy forumowy Tony Halik się już wyleczył z latania po Polsce z wywalonym jęzorem w poszukiwaniu spełnienia marzeń.

Może nie podając szczegółów pokaż chociaż auto na zdjęciach, to koledzy powiedzą ci, czy warto próbować cokolwiek wybaczyć autu, którym sie zainteresowałeś. Nie bez znaczenia będzie też cena.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2008 9:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 30, 2008 3:54 pm
Posty: 15
http://moto.allegro.pl/item448726607_me ... _w123.html oto link :) jak widac nasz forumowicz zacheca mnie ta blacharka bo nie oszukujmy sie taniej mnie wyjdzie silnik niz robota zgniłka a chciałbym cos czym moglbym jezdzic. doradzcie


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2008 10:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Sebastian M pisze:
a chciałbym cos czym moglbym jezdzic. doradzcie

Jeździć rekreacyjnie w weekendy, czy na codzień?

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2008 10:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 30, 2008 3:54 pm
Posty: 15
na co dzien mało więcej w weekendy, zakochałem sie i juz, kiedys tata miał 123 220D i tak juz zostalo...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 7:36 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
Sebastian M jak go kupisz to wpakuj tam silnik z w124 230e to bedzie juz troche bardziej oryginalny z vin'em i bedzie palil 12L zupy a nie 17L ;) m110 jakis napalony dwuwałkowiec kupi, a to ze auto po odpaleniu jest na wyzszych obrotach to c alkiem normalne, bo zimny termoregulator steruje cisnieniem paliwa, ktore jest wieksze oraz przez pare chwil dziala dodatkowy wytrysk czy wtrysk ktory dostarcza dodatkowego paliwa zazwyczaj bezposierednio w uklad dolotowy. a jak trzyma 1.4tys obrotow na cieplym to moze wystarczy zmniejszyc, a moze nie. roze patologie spotkalem w k-jecie a uklad ten jest bardziej tajemniczy od wioski smerfów.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 9:34 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
drwalu pisze:
a to ze auto po odpaleniu jest na wyzszych obrotach to c alkiem normalne, bo zimny termoregulator steruje cisnieniem paliwa, ktore jest wieksze oraz przez pare chwil dziala dodatkowy wytrysk czy wtrysk ktory dostarcza dodatkowego paliwa zazwyczaj bezposierednio w uklad dolotowy

Zgadza sie ale nie do obrotów 2200 a około 1200 a to jest różnica
Mam nadzieje ze obrotka jest z M110 a nie z M102 bo jak tak to wszystko jasne.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 9:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
już jeden z kolegów oglądał to auto,poniżej masz jego opis:
heniekx

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 9:26 am
Byłem, widziałem, uciekłem. Auto wcale nie jest "do dopieszczenia", nie nadaje się nawet do remontu blacharskiego z uwagi na źle wykonany wcześniejszy, silnik nie pracuje na niskich obrotach - wg. ojca właściciela "wie co jest zepsute i to tylko chwila żeby naprawić" więc niech naprawia skoro chce sprzedać! stan tapicerki jak na zdjęciach, blacharka - AUTO JEST WYRZEŹBIONE ZE SZPACHLI !!! szpachlowana jest nawet maska widać ślady korozji nawet w miejscach nietypowych według mojej oceny auto jest warte 2 tysiące a ze sprawnym silnikiem i z działającym gazem góra 3 tysiące. Auto (biorąc pod uwagę to co można zobaczyć na zlotach klubowych i to co można kupić w niemczech) nadaje się do kupienia i zajeżdżenia w ciągu góra 2 lat.

Mam nadzieję że z szacunku dla innych ewentualnych kupujących ten post nie zostanie usunięty, ja miałem po drodze więc zajechałem na oględziny, ale ktoś kto musiałby jechać przez pół polski aby obejrzeć ten pojazd może będzie miał ułatwione zadanie.

Wszystko co napisałem opieram na porównaniu mojego "czempiona" alias "sztrucel" do wyżej opisywanego pojazdu, mój to złom ale ja oddam go na żyletki a nie zawołam za niego taczki pieniędzy tylko dlatego że na masce jest gwiazda.

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 10:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
howser pisze:
drwalu pisze:
a to ze auto po odpaleniu jest na wyzszych obrotach to c alkiem normalne, bo zimny termoregulator steruje cisnieniem paliwa, ktore jest wieksze oraz przez pare chwil dziala dodatkowy wytrysk czy wtrysk ktory dostarcza dodatkowego paliwa zazwyczaj bezposierednio w uklad dolotowy

Zgadza sie ale nie do obrotów 2200 a około 1200 a to jest różnica
Mam nadzieje ze obrotka jest z M110 a nie z M102 bo jak tak to wszystko jasne.

Pozdro


naucz sie czytac.

nie 2200 a 2000 i nie 1200 a 1400 obrotow, wiec nie roznica 1000 a 600 , czyli swiadczy to tylko i wylacznie o sprawnosci osprzetu k-jeta

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 11:55 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
drwalu pisze:
nie 2200 a 2000 i nie 1200 a 1400 obrotow,

zgadza sie mój błąd miało byc 2 tys, ale normalnie na tzw podwyzszonych obrotach na zimnym silniku powinno być około 1,2 tys wiec róznica nie 600 a 800 a to stanowczo za dużo.
O ciepłym nie pisałem bo adekwatnie do zimnego jest za duzo o 800 :P

drwalu pisze:
czyli swiadczy to tylko i wylacznie o sprawnosci osprzetu k-jeta


to fakt , ale równiez i regulacji jak mu wykrecisz srube (jak na rys 9 postów wyzej) o 1,5 obrotu to obroty wzrosna znacznie.

Pozdro


Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 12:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
howser pisze:
wiec róznica nie 600 a 800


no i znowu nie czytasz :lol: 2000-1400 = 600

swiadczy to o sprawnosci osprzetu. a to ze obroty za wysokie to inna bajka. ale piszemu o warmupie o ile sie nie myle

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl