MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300D 78 rok HAMULCE TARCZE CZY BĘBNY Z TYŁU CO JA MAM?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36292 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bobasspr [ ndz wrz 28, 2008 11:06 pm ] |
Tytuł: | 300D 78 rok HAMULCE TARCZE CZY BĘBNY Z TYŁU CO JA MAM?? |
Sluchajcie biore sie w przyszlym tygodniu za hamulce z tylu. Przod zrobilem i teraz pora na tyl ale ilez zdziwnieia mojego bylo jak sie dowiedzialem ze z tylu sa SZCZEKI I KLOCKI?? Na ile prawdziwa jest ta informacja?? Jezeli faktycznie sa szczeki i klocki to jak ten "system dziala" Jakie ew. wskazowki podczas wymiany?? Z gory dizekuje. |
Autor: | bary123ce [ ndz wrz 28, 2008 11:25 pm ] |
Tytuł: | |
klocki kolego są do hamulca nożnego, a szczęki są do hamulca pomocniczego, czyli "ręcznego" ![]() |
Autor: | hogben [ ndz wrz 28, 2008 11:29 pm ] |
Tytuł: | |
Masz tzw. "Tarczobębny" . Hamulec roboczy - tarczowy , postojowy - bębnowy. Wygląda to jak normalna tarcza , tylko do bardzo dużej piasty ![]() Polecam ATE lub gdyby nie było to TEXTAR. |
Autor: | kit [ pn wrz 29, 2008 1:03 am ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: Jakie ew. wskazowki podczas wymiany??
Skoro poradziłeś sobie z przednią osią to poradzisz sobie z tylną - jest prościej bo nie trzeba zdejmować piasty a jedynie zacisk. Pod tarczą są szczęki i trzymające je sprężynki (4 szt.) warto sprawdzić ich stan i ewentualnie wymienić. Na koniec trzeba wyregulować szczęki takim trybikiem. |
Autor: | Janfocus [ pn wrz 29, 2008 11:26 am ] |
Tytuł: | |
McCoy pisze: oraz zregenerować zaciski ( koszt reperaturki ~ 10 pln ).
ja też polecam wymianę reparaturek, ale na oryginały... Ceny nie znam, bo wymieniałem całe zaciski, ale do 126 kosztowały ok 70pln za obie strony... |
Autor: | lysy2 [ pn wrz 29, 2008 11:34 am ] |
Tytuł: | |
reperaturki ATE mi pasowaly do girlingów zreszta w zasadzie ciezko dostac inne niz ATE zestawy naprawcze |
Autor: | azamat [ pn wrz 29, 2008 12:22 pm ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: reperaturki ATE mi pasowaly do girlingów
ale już do Bendixa nie podejdą. Do bendixa reperaturki robi Autofren, w Intercarsie po jakies 8 zł za komplet na zacisk. |
Autor: | _me: how_ [ pn wrz 29, 2008 1:36 pm ] |
Tytuł: | |
azamat pisze: lysy2 pisze: reperaturki ATE mi pasowaly do girlingów ale już do Bendixa nie podejdą. Do bendixa reperaturki robi Autofren, w Intercarsie po jakies 8 zł za komplet na zacisk. Ale autofren robi gorszą gumę i na krócej starcza. Ale nie do końca gorszą, bo szwagier miał i się nie skarżył. Ale się nie skarżył, bo on w ogóle na nic się nigdy nie skarży. Panowie, kopsnijcie lepiej koledze dobrego linka, bo o systemach hamulcowych i regeneracji zacisków jest na naszym forum sporo, łącznie ze zdjęciami i artykułem w dziale warsztat. |
Autor: | bobasspr [ pn wrz 29, 2008 6:28 pm ] |
Tytuł: | |
Bede to rozbieral prawdopodobnie na dniach wiec porobie fotki co u mnie bylo. Czekam oczywiscie na dalsze wskazowki - obecnie poszukuje silownikow pneumatycznych. Czy zna ktos cene w ASO za sztuke?? |
Autor: | adi [ pn wrz 29, 2008 7:03 pm ] |
Tytuł: | |
A nie lepiej zadzwonic do aso skoro chcesz znac ceny ? ![]() |
Autor: | bobasspr [ pn wrz 29, 2008 7:31 pm ] |
Tytuł: | |
W norwegi raczej ciezko cokolwiek znalezc a juz zwlaszcza odpowiedni numer dltaego tez prosze o pomoc - byc moze ktos wie. ![]() |
Autor: | Janfocus [ pn wrz 29, 2008 7:33 pm ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: obecnie poszukuje silownikow pneumatycznych a jaki to kod wypasu? Myślałem że tylko ciężki sprzęt ma wspomaganie pneumatyczne ![]() bobasspr pisze: W norwegi raczej ciezko cokolwiek znalezc a juz zwlaszcza odpowiedni numer
ceny z Polskiego ASO w Norwegii będą jak zeszłoroczny śnieg... |
Autor: | bobasspr [ pn wrz 29, 2008 7:57 pm ] |
Tytuł: | |
123 023 10 119096 takie cos znalazlem na tabliczce znamionowej. Czy to o to chodzi?? Co to oznacza?? |
Autor: | adi [ pn wrz 29, 2008 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: W norwegi raczej ciezko cokolwiek znalezc Dlatego kolego polecam najpierw uzupelnic profil. bobasspr pisze: obecnie poszukuje silownikow pneumatycznych.
Co rozumiesz pod tym pojeciem ? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |