MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300D 88 koni czy 80?? Jak rozpoznac?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36421 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bobasspr [ pn paź 06, 2008 9:49 am ] |
Tytuł: | 300D 88 koni czy 80?? Jak rozpoznac?? |
Witam. Jak w temacie - jak rozpoznac czy moj motorek ma 88 koni czy 80?? Robilem wczoraj przy mojej beczce (filter powietrza) i kolezka doszedl i powiedzial "ten co ma 88 koni jest duzo lepszy od tego twojego" JAK ON TO ROZPOZNAL?? Silnik napewno mam NIE oryginalny bo z fabryki wyjechal z silnikiem 2.3 E - dalszej historii niestety nie znam Jak moge to sprawdzic czy ma 80 czy 88 koni?? Wiem ze roznica moze byc niewielka ale chialbym wiedziec. Dzieki. |
Autor: | Xytras [ pn paź 06, 2008 9:56 am ] |
Tytuł: | |
Daj zdjęcie bo ciekaw jestem co za rzeźba u Ciebie siedzi, wizualnie to raczej ciężko rozróżnić... Z tego co wiem to te dwa motory, jak i w przypadku OM616 można rozróżnić po numerach, na pewno było o tym gdzieś na forum bo sam szukałem kiedyś tych informacji. |
Autor: | bobasspr [ pn paź 06, 2008 11:04 am ] |
Tytuł: | |
Nie wiem cy bedzie cos widac http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9e ... 7d78b.html |
Autor: | Xytras [ pn paź 06, 2008 11:16 am ] |
Tytuł: | |
Pompa wtryskowa inna? Bo z tego co widywałem to niektóre mają inną pompę chyba, tyle różnic widzę ... |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ pn paź 06, 2008 11:25 am ] |
Tytuł: | |
Xytras pisze: Pompa wtryskowa inna?
Pompa wtryskowa na pewno jest starszergo typu (tego 80 konnego) - chociaż u mnie jest wymieniona pompa razem z napędem na tą 88 konną a reszta silnika jest od wersji 80 konnej. Świece z tego co widzę "wolne", połączone w szereg - w 88 konnej wersji były "szybkie" (różnią się zewnętrznie) łączone równolegle. Ale tak naprawdę numer silnika prawdę Ci powie. |
Autor: | bobasspr [ pn paź 06, 2008 3:38 pm ] |
Tytuł: | |
Już dodaję zdjęcie z numerami silnika, Mam nadzieję, że to o te numery chodzi. Czy różnica w mocy jest duża miedzy jednostka 80 a 88 konną?? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/60f ... dd2f4.html |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ pn paź 06, 2008 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: Już dodaję zdjęcie z numerami silnika, Mam nadzieję, że to o te numery chodzi. Raczej o te: ![]() Niestety zdjęcie tylko z komóry, u mnie jest 617 912 10 057 668 i blok silnika jest od wersji 80 konnej. I podobno jest to silnik, który fabrykę opuścił w nadwoziu busa. To, co u Ciebie ma postać 617 011 na zdjęciu u mnie ma 617 015. bobasspr pisze: Czy różnica w mocy jest duża miedzy jednostka 80 a 88 konną??
Jakieś 10% ![]() |
Autor: | Piątal [ pn paź 06, 2008 4:56 pm ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: Czy różnica w mocy jest duża miedzy jednostka 80 a 88 konną??
8KM |
Autor: | bobasspr [ pn paź 06, 2008 5:36 pm ] |
Tytuł: | |
O wy kanalje hehehe naprawde uśmiałem się... Ale faktycznie źle sprecyzowałem pytanie. Chodzi mi o to czy wersja 80 konna np. więcej pali, czy jest odczuwalny spadek mocy w porównaniu do 88 konnego silnika, czy prędkość jest dużo mniejsza itp. Dodaje zdjęcie numerów tym razem tych co trzeba. Heheh jeszce raz dzieki za info. POZDRAWIAM http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b8 ... ec296.html |
Autor: | Maksio [ pn paź 06, 2008 5:51 pm ] |
Tytuł: | |
Mike_THE_GR8 pisze: Pompa wtryskowa na pewno jest starszergo typu (tego 80 konnego) - chociaż u mnie jest wymieniona pompa razem z napędem na tą 88 konną a reszta silnika jest od wersji 80 konnej. Świece z tego co widzę "wolne", połączone w szereg - w 88 konnej wersji były "szybkie" (różnią się zewnętrznie) łączone równolegle. Ale tak naprawdę numer silnika prawdę Ci powie.
heh, odkąd jestem na tym forum to nie mogę wyjść z podziwu jaką wiedzą i szczegółami operują tutaj niektórzy ludzie.... słowa uznania, naprawdę. |
Autor: | Piątal [ pn paź 06, 2008 5:56 pm ] |
Tytuł: | |
Dane dla beczki 300D ze skrzynką 4biegową manualną: Output 80 hp / 59 kW at 4000 /min;~since 09.79: 88 hp / 65 kW at 4400 /min Maximum speed 148 km/h; from 09.79: 155 km/h Accelerations 19,9 s; from 09.79: 17,8 s Fuel consumption 7,8/11,5/10,3 l; from 10.81: 7,8/10,4/9,7 l Jak widać, wygląda na to, że nowsze silniki miały same zalety ![]() Apetyt na paliwo jest inny, ale zmiana zaszła w 1981 roku, czyli po zmianie silników. Możliwe, że wynika ze zmiany sposobu pomiaru, a nie z faktycznej zmiany spalania. (swoją drogą mogliby wprowadzić jakieś wiarygodne sposoby mierzenia spalania "w mieście" bo to żałosne, że samochody, które PODOBNO mają palić np. 5.5l/100 palą 9 itd. Moim zdaniem producenci oszukują i tyle, bo chyba nikt nie kupuje auta, do jazdy po siłowni...). |
Autor: | bobasspr [ pn paź 06, 2008 6:31 pm ] |
Tytuł: | |
Swietnie:). Ale w dalszym ciagu nie wiem czy u mnie jest 80 czy 88 kucy... |
Autor: | _me: how_ [ pn paź 06, 2008 7:16 pm ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: Swietnie:). Ale w dalszym ciagu nie wiem czy u mnie jest 80 czy 88 kucy...
Twój silnik wygląda na 88 KM. Żebyś miał pewność musisz podać ostatnie sześć cyfr n-ru silnika. W EPC są informacje od którego numeru zaczęły się zmiany. Numery na silniku rzecz nabyta. Można czytać jeszcze numery z wałka, ale trzeba ku temu mieć okazję. Jeśli chcesz policytować sie z kolegą kto ma lepszy silnik, to faktycznie może być problem, ale jak chcesz to wystawimy ci tu certyfikat, że masz 88 KM + jeszcze 6 dodatkowych od przedłużanej i podyższanej wersji AMBULANCE sprzedawanej tylko do Monaco. Pamiętaj, że są 80-konne trzysetki, które jadą lepiej niż te 88. Ba, są nawet szybsze 240-stki. I o tym trzeba pamiętać, rozprawiając o mocy w 30-letnich silnikach. |
Autor: | bobasspr [ pn paź 06, 2008 7:25 pm ] |
Tytuł: | |
Tak prawdę mówiąc to nie chodzi mi za bardzo o osiągi itp, chodzi mi jedynie o fakt czy mam 80 czy 88 koni. Na silniku mam wybite numery w dwóch miejscach. Zrobiłem fotki tych numerów. ![]() |
Autor: | darus [ pn paź 06, 2008 7:25 pm ] |
Tytuł: | |
A czy czasem 80Km nie ma jeszcze mokrego filtra powietrza, bo wydaje mi sie, że ma? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |