MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

560Sl USA Jakie róznice ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36456
Strona 1 z 1

Autor:  gelanda [ śr paź 08, 2008 12:01 am ]
Tytuł:  560Sl USA Jakie róznice ?

Witam
Przejzalem archiwum, ale za duzo konkretow nie znalazlem.
Czym sie charakteryzowal r107 w wersji, amerykanskiej, jakie byly glowne róznice ?
Wiem, że w Usa wkladali slabsze silnikim dlaczego byly slabsze ? Czytalem, ze byly odprezone, jesli tak to jak to bylo realizowane (inna glowica, inne tloki...), a moze mialo to jakis zwiazek z norma czystosci spalin i jest t tylko wina ukladu egr ?
Na co dokladnie zwracac uwage przy zakupie takiego samochodu i jaka cene (przedzial) mozna przyjac za rozsadna ? 560SL 1989 dosc dobry stan ?

Dziekuje za pomoc.

Autor:  MacKuz [ śr paź 08, 2008 11:39 am ]
Tytuł: 

Z tego co znalazłem w swoich materiałach:

Model 560 SL nie był dostępny w Niemczech - jego produkcja była przeznaczona na eksport do USA, Australii i Japonii. Przepisy dotyczące emisji spalin w tych krajach wymagały użycia silników o obniżonej mocy - tylko 230 koni mechanicznych, posiadających system katalitycznego oczyszczania spalin. Nawet dla wielu rozczarowanych fanów serii SL w "kraju nieograniczonych możliwości" ten silnik ciągle pozostawał rewelacją z uwagi na fakt, że dotychczas przez lata musieli się zadowolić 157 konnym modelem 380 SL.

Mercedes-Benz type 560 SL
Type: M 117 E 56 / 117.967
No. of cylinder/configuration: 8 / 90ř-V-form; light-alloy block
Bore x stroke: 96,5 x 85,0 mm
Total displacement: 5547 ccm
Compression ratio: 9,0
Crankshaft bearing: 5
Output: 230 hp / 170 kW at 4750 /min

dla porównania:

Mercedes-Benz type 560 SEL
Type: M 117 E 56 / 117.968
No. of cylinder/configuration: 8 / 90ř-V-form; light-alloy block
Bore x stroke: 96,5 x 94,8 mm
Total displacement: 5547 ccm (tax classification: 5491 ccm)
Compression ratio: 9,0; since 09.87: 10,0
Crankshaft bearing: 5
Output: 272 hp / 200 kW at 5000 /min (with catalyst 242 hp / 178 kW at 4800 /min); since 09.87: 300 hp / 220 kW at 5000 /min (with catalyst 279 hp / 205 kW at 5200 /min)

Mercedes-Benz type 560 SEC
Type: M 117 E 56 / 117.968
No. of cylinder/configuration: 8 / 90ř-V-form; light-alloy block
Bore x stroke: 96,5 x 94,8 mm
Total displacement: 5547 ccm (tax classification: 5491 ccm)
Compression ratio: 9,0; since 09.87: 10,0
Crankshaft bearing: 5
Output: 272 hp / 200 kW at 5000 /min (with catalyst 242 hp / 178 kW at 4800 /min); since 09.87: 300 hp / 220 kW at 5000 /min (with catalyst 279 hp / 205 kW at 5200 /min)

Mercedes-Benz type 560 SEC (ECE-version)
Type: M 117 E 56 / 117.968
No. of cylinder/configuration: 8 / 90ř-V-form; light-alloy block
Bore x stroke: 96,5 x 94,8 mm
Total displacement: 5547 ccm (tax classification: 5491 ccm)
Compression ratio: 10,0
Crankshaft bearing: 5
Output: 300 hp / 220 kW at 5000 /min

Dodam że na USA wszystkie auta miały EGR

Autor:  gelanda [ śr paź 08, 2008 11:57 am ]
Tytuł: 

No tak, dziekuje.
To wszystko w sumie wiem, chcialbym wiedziec bardziej od strony praktyczne, czy da sie choc troche zblizyc ten silnik do wersji europejskiej.

Poza tym moze ktos zna odpowiedzie na pozostale pytania, jake byly jeszcze roznice po za silnikami i wiadomymi roznicami zewnetrznymi ?

No i pozostale pytania.

Autor:  zegarek [ śr paź 08, 2008 3:19 pm ]
Tytuł: 

To może odpowiem bardziej szczegółowo, bo się tym interesowałem.

m117 w wersji USA ma obniżony stopień sprężania ze względu na paliwo i przerobiony układ wydechowy ze względów czystości spalin.
Stopień sprężania obniżony jest poprzez zastosowanie innych tłoków.
Głowica podobno jest taka sama i człowiek, który to badał, nie mógł znaleźć różnic.

Wydech w m117 na rynek amerykański wychodził wyłącznie w wersji "log", podobnie jak w europejczykach, z tym, że dwa kolektory łączą się w jeden downpipe (portki), a europejskie z wersjami z katalizatorem mają dwa downpipe'y. Europejczyki ECE i RUF (bez katalizatorów) wychodziły z kolektorami typu "tri-y" i poczwórnymi downpipe'ami.

Tak wygląda wersja USA:
Obrazek

Co można zrobić, żeby przywrócić moc?
Samą zamianą na logi europejske odzyskuje się znaczną część mocy. Z badań amerykańskich zapaleńców wynika, że z samego obniżenia stopnia sprężania, traci się ok. 15hp.

Do tego można wywalić oryginalny katalizator i wsadzić DWA TAKIE metalowe(po jednym na rure) wysokoprzepustowe magnaflow, które zabierają jedyne kilka hp.

Autor:  gelanda [ śr paź 08, 2008 7:27 pm ]
Tytuł: 

Ok. dziekuje za pomoc, cos mi sie rozjasnilo z silnikami.
A jak z reszta pytan ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/