To może odpowiem bardziej szczegółowo, bo się tym interesowałem.
m117 w wersji USA ma obniżony stopień sprężania ze względu na paliwo i przerobiony układ wydechowy ze względów czystości spalin.
Stopień sprężania obniżony jest poprzez zastosowanie innych tłoków.
Głowica podobno jest taka sama i człowiek, który to badał, nie mógł znaleźć różnic.
Wydech w m117 na rynek amerykański wychodził wyłącznie w wersji "log", podobnie jak w europejczykach, z tym, że dwa kolektory łączą się w jeden downpipe (portki), a europejskie z wersjami z katalizatorem mają dwa downpipe'y. Europejczyki ECE i RUF (bez katalizatorów) wychodziły z kolektorami typu "tri-y" i poczwórnymi downpipe'ami.
Tak wygląda wersja USA:
Co można zrobić, żeby przywrócić moc?
Samą zamianą na logi europejske odzyskuje się znaczną część mocy. Z badań amerykańskich zapaleńców wynika, że z samego obniżenia stopnia sprężania, traci się ok. 15hp.
Do tego można wywalić oryginalny katalizator i wsadzić
DWA TAKIE metalowe(po jednym na rure) wysokoprzepustowe magnaflow, które zabierają jedyne kilka hp.