MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300D 78 rok Automat ILE I JAKI OLEJ DO WSPOMAGANIA KIER... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36486 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bobasspr [ czw paź 09, 2008 10:38 am ] |
Tytuł: | 300D 78 rok Automat ILE I JAKI OLEJ DO WSPOMAGANIA KIER... |
Podobnie jak post wczesniej - Jaki Olej do wspomagania układu kierowniczego?? Obecnie mam CZARNY płyn ( nie wiem czy ktoś tam wcześniej kawy nalał czy towotu napchał ale muszę to wymienić. JAK ZLAĆ STARY PŁYN?? TU TAK SAMO CENA PŁYNU NIE GRA ROLI - NIE JESTEM MILIONEREM ALE NIE STAĆ MNIE NA TO ŻEBY KUPOWAĆ TANDETĘ I WYMIENIAĆ DWA RAZY. Proszę o rozsądne opinie co i ile wlać. Dzięki wielkie. Pozdrawiam. |
Autor: | kondzik123 [ czw paź 09, 2008 11:17 am ] |
Tytuł: | |
Witam, olej do układu wspomagania to ATF taki jak w skrzyniach automatycznych, ma on charakterystyczny słodko-kwaśno-słony zapach. W linku podaje przykładowy, niemiecki. W żadnym wypadku nie jest to reklama, a przykładowa aukcja. Aby zlać stary płyn odkręć przewód ciśnieniowy bodajże płaska 19 to zrobisz, najlepiej przy przekładni, idąc od pompy dwa przewody odkręć ten przy mechanizmie kierowniczym. Na początku odkręć korek wlewowy do zbiornika/pompy, będziesz miał na bieżąco podgląd poziomu. Olej z pompy/zbiornika ścieknie samoczynnie, natomiast z przekładni na zgaszonym silniku(żeby pompa nie pracowała "na sucho" trzeba pokręcić kierownicą wtedy ciśnienie go wypchnie. Nie wiem czy jest to w pełni profesjonalna metoda, czy istnieje korek spustowy, w każdym bądź razie ja tak to zrobiłem i było dobrze. Jeśli ktoś wie niech się udzieli... ![]() a i na przyszłość radzę szukać na forum, bo temat ten z pewnością był już poruszany, pozdrawiam |
Autor: | Janfocus [ czw paź 09, 2008 11:34 am ] |
Tytuł: | |
dobry i tani jest ATF Mobil1 -czerwony olej (do wspomagania i automatu -ok 25zł/l), pamiętaj że do pompy wspomagania jest filtr, który tez powinno się wymienić. Sposób wymiany był opisywany wielokrotnie... Ja kupowałem więcej oleju aby przepłukać układ, bo też u mnie Ktoś zalał ten układ jakimś zwykłym olejem... |
Autor: | Jawu [ czw paź 09, 2008 12:38 pm ] |
Tytuł: | |
Odpowietrza się układ, kręcąc kierownicą w obie strony do oporu. Czarny, czy niepewny olej trzeba zlać i tak, jak radzi Kolega Janfocus przepłukać świeżym olejem. Nie musi być drogi, ale musi być ATF. Przekładnia kierownicza ma korek spustowy. |
Autor: | bobasspr [ wt paź 21, 2008 1:47 pm ] |
Tytuł: | |
A czy moge wlac to samo co wlalem do skrzyni?? Olej ATF MaxLife Over 100.000 km, Semisyntetic?? Jezeli tak to czy nic sie nei stanie a jezeli nie to dlaczego nie?? Pozdrawiam. |
Autor: | THC [ wt paź 21, 2008 2:03 pm ] |
Tytuł: | |
Możesz. ASB i wspomaganie to hydraulika . |
Autor: | bobasspr [ wt paź 21, 2008 2:24 pm ] |
Tytuł: | |
Tak, zgadza się, są to układy hydrauliczne ale obiło mi si eo uszy że sa inne cisnienia pracy ASB i WK. Toteż różnia sie "temperatury" oleju nie wiem na ile to są prawdziwe informacje ale wole się upewnić. SZKODA MI POPROSTU I NIE CHCĘ ZAMORDOWAĆ "DZIADKA". Dobrze mi sie jeżdzi moja Gwiazdką i chce dla "niej" jak najlepiej ![]() |
Autor: | THC [ wt paź 21, 2008 2:37 pm ] |
Tytuł: | |
Tak,ale atf do ASB wytrzyma sporo więcej niż oferuje mu wspomaganie. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |