MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] 230CE padła!!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36515
Strona 1 z 2

Autor:  Błazej [ sob paź 11, 2008 12:25 am ]
Tytuł:  [W123] 230CE padła!!!

...jeden z najgorszych wieczorów dobiega końca..dzisiaj posypał się mój M102 chyba na dobre??...silnik kompletnie stracił moc i przestał przyśpieszać ,,dojechałem spokojnie ostatnim biegiem jaki był w automacie. każde większe wciśnięcie gazu kończyło się kompletnym zamuleniem:(...nie wiem jak to przeżyje...może jutro się coś dowiem od mechanika. a narazie życzę wszystkim milszego weekendu niz ten jaki mnie czeka.,,,''bez coupe''

Autor:  I.T [ sob paź 11, 2008 2:42 am ]
Tytuł: 

Nie ma W123 ktore nie przetrwa ! : )

Jakie sa objawy? Wrzuc jak najwiecej informacji a napewno wszyscy do kupy dojdziemy do tego co jest i uda ci sie zrobic.

Autor:  Janfocus [ sob paź 11, 2008 7:58 am ]
Tytuł: 

nie zdziwi mnie jak dziś będzie działał :), a tak na serio to nie ma się czym martwić, bo jak na razie nie wygląda to na koniec silnika tylko osprzęt...
ja bym zaczął od zmierzenia potencjometru klapy i pryśnięciu środkiem do elektryki złącz elektrycznych (najlepiej wszelkich silnikowych :) -choć tylko kilka może dawać objawy), potem przejechać się i jak będzie dalej źle szukać dalej...
jak tam stan gumowych elementów na dolocie?

Autor:  hruścik [ sob paź 11, 2008 3:07 pm ]
Tytuł: 

Po pierwsze sprawdzić kompresję.Jeśli na zimnym ma ok 10 atm.to silnik jest ok. Układ wtryskowy do przeglądu.I jeszcze jedna ważna sugestia jeśli auto posiada katalizator to niekiedy jego wkład w skutek zużycia potrafi się oderwać i stanąć w poprzek.Objaw jakby auto nie miało mocy.Powodzenia

Autor:  Błazej [ sob paź 11, 2008 6:49 pm ]
Tytuł: 

więc tak...silnik ma ''dziurę'' w gazie-nie ma mocy i kompletnie nie przyśpiesza przy pewnym zakresie obrotów (2-3tyś obr/min), dymi też wtedy jak diesel ...przy innych obrotach zdaję sie być ok. Sprawdziłem paliwo -pompka daje 2l/min,,,podciśnienie, gumy na dolocie w porządku. Wyjąłem K-jetronica i sprawdziłem cała tą dolną osłonę gumową-tez ma w porządku. w układzie zapłonowym też wszystko sie wydaje byc ok. świece(kawa z mlekiem).

Autor:  Janfocus [ sob paź 11, 2008 8:29 pm ]
Tytuł: 

Błazej pisze:
silnik ma ''dziurę'' w gazie-nie ma mocy i kompletnie nie przyśpiesza przy pewnym zakresie obrotów (2-3tyś obr/min), dymi też wtedy jak diesel

znaczy zalewa motor, stawiam na to że w tym zakresie kątowym klapy nie stykają Ci szczotki do potencjometru i silnik dostaje info że ma full powietrza...
Polecam sprawdzenie potencjometru.
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=34349&start=0

Autor:  Błazej [ sob paź 11, 2008 11:47 pm ]
Tytuł: 

...ale u mnie nie widziałem żadnego potencjometru.. wyjąłem całego K-jetronica i nic związanego z elektryką do niego nie dochodziło...przecież rozdzielacz w K- jest sterowany tylko mechanicznie w zależności od położenia przepustnicy(klapy) ...

Autor:  Szumek [ ndz paź 12, 2008 5:34 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
znaczy zalewa motor, stawiam na to że w tym zakresie kątowym klapy nie stykają Ci szczotki do potencjometru i silnik dostaje info że ma full powietrza...
Polecam sprawdzenie potencjometru.
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=34349&start=0


To jest K-Jetronic, bez elektroniki, tu nie ma żadnego potencjometru...

Autor:  Błazej [ ndz paź 12, 2008 10:31 pm ]
Tytuł: 

Słuchajcie niewiarygodne ale prawdziwe...dzisiaj 230CE sama wróciła do normy tak jak by się przedmuchała,, :roll: nie wiem to wygląda tak jakby rzeczywiście się odetkał katalizator :o zwariowałem i sam już nic niewiem

Autor:  I.T [ ndz paź 12, 2008 10:38 pm ]
Tytuł: 

[zlosnik] wysoka zdolnosc regeneracji to wlasnie W123 : ) ale zbadaj sprawe zeby potem nie bylo jajc ze znow zwariuje

Autor:  Janfocus [ ndz paź 12, 2008 11:15 pm ]
Tytuł: 

Szumek pisze:
To jest K-Jetronic, bez elektroniki, tu nie ma żadnego potencjometru...

chyba mam jakąś za nową książkę od M102 [zlosnik] -całe życie się człek uczy :)

Autor:  Szumek [ pn paź 13, 2008 12:04 am ]
Tytuł: 

Błazej pisze:
Słuchajcie niewiarygodne ale prawdziwe...dzisiaj 230CE sama wróciła do normy tak jak by się przedmuchała,, :roll: nie wiem to wygląda tak jakby rzeczywiście się odetkał katalizator :o zwariowałem i sam już nic niewiem


Te samochody nie miały katalizatora, katalizatory pojawiły się wraz z elektroniką w KE-Jetronic, a KE-Jetronic pojawił się w modelach z działu "współczesne". ;)

Janfocus pisze:
chyba mam jakąś za nową książkę od M102 -całe życie się człek uczy


Pewnie masz o W124 lub W201, tam już był KE-Jetronic i wtedy byłaby to prawda. :)

Autor:  MarcinMer [ pn paź 13, 2008 7:53 am ]
Tytuł:  Re: [W123] 230CE padła!!!

Błazej pisze:
...silnik kompletnie stracił moc i przestał przyśpieszać ,,coupe''


Może warto sprawdzić rzecz najbardziej prozaiczną - filtr paliwa?

Autor:  kit [ pn paź 13, 2008 10:58 am ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
nie zdziwi mnie jak dziś będzie działał



Błazej pisze:
Słuchajcie niewiarygodne ale prawdziwe...dzisiaj 230CE sama wróciła do normy



Prorok? :roll: [zlosnik] [oczko]

Autor:  THC [ pn paź 13, 2008 11:17 am ]
Tytuł: 

Szumek pisze:

Te samochody nie miały katalizatora, katalizatory pojawiły się wraz z elektroniką w KE-Jetronic, a KE-Jetronic pojawił się w modelach z działu "współczesne". ;)





Są W123 z m102980 posiadające katalizator , i nie jest to az taki rarytas.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/