MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Urwane/ krzywe koło pasowe na wale korbowym. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36580 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Johny_Szczecin [ śr paź 15, 2008 12:47 pm ] |
Tytuł: | Urwane/ krzywe koło pasowe na wale korbowym. |
Witam. Pojawił się problem polegający na tym, że koło pasowe na wale korbowym w W123 2.4D jest krzywe, ma ogromne bicie - mam na myśli tę część na którą przychodzą paski klinowe. Część na której znajduje się podziałka w stopniach (ta najbliżej silnika) jest osiowo i trzyma sie mocno. Całość koła jest przykręcona śrubą, ale wyczułem palcami obok śruby trzymającej całe koło pasowe jeden wkręcony imbus... czy powinno ich być więcej (cztery) - czy część koła na którą przychodza paski jest oddzielna od tej z podziałką? Nie mogę włożyć tak głowy, żeby zobaczyć jak to wygląda - dlatego sie pytam. ![]() |
Autor: | Jawu [ śr paź 15, 2008 7:26 pm ] |
Tytuł: | |
Głowy nie zmieścisz między wentylator, a blok silnika, ale jak wsuniesz tam lusterko i odpowiednio oświetlisz, to zobaczysz, że tych imbusów jest więcej niż jeden ( powinno być ). Jak masz jedną śrubę, to resztę już zgubiłeś. To duże koło z podziałką - to koło zamachowe, które jest wyważane i nie może być obrócone. Kółko pasowe jest częścią oddzielną. Jak nikt nie odpowie ile jest śrób imbusowych, to sprawdzę jutro. |
Autor: | Johny_Szczecin [ śr paź 15, 2008 9:49 pm ] |
Tytuł: | |
No to dla mnie optymistyczna wiadomość, że tam powinny być te imbusy, pozostaje mieć tylko nadzieję, że wypadły albo się wykręciły a nie zostały ścięte. Wóz zostawiłem w mieście bo nie chciałem go już katować z tym luźnym kołem pasowym także jutro po południu się wybiorę ze śrubami i będę kombinował. Dzięki za informację ![]() |
Autor: | I.T [ śr paź 15, 2008 10:09 pm ] |
Tytuł: | |
rozkrecalem ostatnio 2.4d i z tego co pamietam to kola pasowe sa zamocowane na jedna nasadke dosc duza oraz 6 imbusow |
Autor: | MercSwir [ śr paź 15, 2008 10:46 pm ] |
Tytuł: | |
3 imbusy ![]() |
Autor: | Johny_Szczecin [ śr paź 15, 2008 11:13 pm ] |
Tytuł: | |
Wielkie dzięki Panowie, a nie pamiętacie może jeszcze... jaki rozmiar gwintu? to bym wiedział co z chałupy zabrać. ![]() |
Autor: | MercSwir [ czw paź 16, 2008 12:32 am ] |
Tytuł: | |
podajże M6. |
Autor: | bmw [ czw paź 16, 2008 6:29 am ] |
Tytuł: | |
M8,imbus numer 6,śrubek 3,ta duża w środku śruba klucz nasad 27. |
Autor: | Jawu [ czw paź 16, 2008 9:57 am ] |
Tytuł: | |
Srub na STO procent jest 6 ( w moim silniku M123 ), klucz imbusowy 6 - dobrej jakości. Nakrętka wału - też mam M27, ale są też większe. Bez wyjmowania chłodnicy jest trochę kłopotliwe, ale wykonalne. Powodzenia |
Autor: | bmw [ czw paź 16, 2008 2:29 pm ] |
Tytuł: | |
Racja racja 6 sztuk pomyliłem z dieselkiem tam było 3 ![]() |
Autor: | dobrzan [ pt paź 17, 2008 1:24 pm ] |
Tytuł: | |
Ilosc srub byla rozna bo albo 3 imbusy M8 albo 6. Srodkowej sruby M27 na wale nie ma potrzeby odkrecac bo ona nie trzyma kola pasowego w ogole |
Autor: | Johny_Szczecin [ sob paź 18, 2008 10:37 am ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie ![]() Operacja udała się bez większych problemów - dwie śruby okazały się ścięte i koło trzymało się na jednej. Odkręciłem, naspawałem na urwane śruby nakrętki, wykręciłem wszystkie pozostałości, dałem nowe imbusy i śmiga wszystko jak trzeba. Dzięki za informacje Panowie! |
Autor: | dobrzan [ sob paź 18, 2008 10:42 am ] |
Tytuł: | |
No widzisz:) tyle szczęścia na raz!! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |