| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| nowe tloki nadwymiarowe do diesla https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3663 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | szable [ pt wrz 12, 2003 12:20 pm ] |
| Tytuł: | nowe tloki nadwymiarowe do diesla |
Witam jak w temacie - remontuje OM617 i chcialbym zachowac oryginalne stare tuleje. Do tego potrzebowalbym tlokow nadwymiarowych, oczywiscie niemieckich. Czy obilo sie wam o uszy, ze gdzies za Odra cos takiego robia? W necie jakos nic nie moge znalezc :(( |
|
| Autor: | kruszyn [ pt wrz 12, 2003 12:23 pm ] |
| Tytuł: | |
hmmm nie wiem ile w tym prawdy ale jak poszukiwalem nadwymiarow do siebie to dowiedzialem sie od jednego ( niby siedzacego w tych sprawach czlowieka ) ze tloki nadwymiarowe dla niemcow robia polacy ...... postaram sie zapytac swojego mechanika gdzie kupowal moje ( tez niemieckie) |
|
| Autor: | szable [ pt wrz 12, 2003 12:54 pm ] |
| Tytuł: | |
bede zobowiazany. |
|
| Autor: | laudan [ pt wrz 12, 2003 4:02 pm ] |
| Tytuł: | |
kruszyn pisze: hmmm nie wiem ile w tym prawdy ale jak poszukiwalem nadwymiarow do siebie to dowiedzialem sie od jednego ( niby siedzacego w tych sprawach czlowieka ) ze tloki nadwymiarowe dla niemcow robia polacy ...... postaram sie zapytac swojego mechanika gdzie kupowal moje ( tez niemieckie)
Nadywmiarowe tloki to nie powinnien byc problem, bo w ten sposob normalnie robi sie remont silnika, a nie nowe tuleje i stare tloki .
W Gorzyczach odlewaja tloki, ktore ida do VW, ale pod producentow dostarczajacych pod MB to raczej nie. |
|
| Autor: | szdowk [ pt wrz 12, 2003 7:44 pm ] |
| Tytuł: | Re: nowe tloki nadwymiarowe do diesla |
Hello szable pisze: Witam
jak w temacie - remontuje OM617 i chcialbym zachowac oryginalne stare tuleje. Do tego potrzebowalbym tlokow nadwymiarowych, oczywiscie niemieckich. Czy obilo sie wam o uszy, ze gdzies za Odra cos takiego robia? W necie jakos nic nie moge znalezc Napewno zaden z wymiarow naprawczych nie bedzie pasowal?? |
|
| Autor: | szable [ pt wrz 12, 2003 8:28 pm ] |
| Tytuł: | Re: nowe tloki nadwymiarowe do diesla |
szdowk pisze: Napewno zaden z wymiarow naprawczych nie bedzie pasowal?? Nie mam pojecia - mnie chodzi o tloki o srednicy rzedu 91,5 (nominal 91) a nie spotkalem sie z ofertami sprzedazy tlokow nadwymiarowych. W kserowce z tej dwutomowej ksiazki o MB tez nie ma nic o nadwymiarach, sa tylko grupy, ale to co innego. |
|
| Autor: | wiedzmin [ pt wrz 12, 2003 9:14 pm ] |
| Tytuł: | |
kolego szable co jak co ale zostawianie starych tulei to raczej kiepski pomysł ..... Mierzyleś je ?Nie sa one baryłkowate stozkowe ????? to raczej mija sie z celem wymiana tłoków, zrób tuleje i pierscionki nowe i masz po problemie- no chyba że tłoki sa uszkodzone wypalone itd. |
|
| Autor: | szable [ pt wrz 12, 2003 9:22 pm ] |
| Tytuł: | |
tloki - zlom, sa przegrzane. A chce zostawic tuleje, oczywiscie szlif etc, a to dla tego chce zostawic, bo wydaje mi sie, ze tamte materialy byly po prostu lepsze niz dzis, a tuleje szybciej leca w mesiu niz tloki, zreszta tloki latwiej wymienic. |
|
| Autor: | szdowk [ sob wrz 13, 2003 3:18 am ] |
| Tytuł: | |
Hello wiedzmin pisze: kolego szable co jak co ale zostawianie starych tulei to raczej kiepski pomysł .....
Mierzyleś je ?Nie sa one baryłkowate stozkowe ????? to raczej mija sie z celem wymiana tłoków, zrób tuleje i pierscionki nowe i masz po problemie- no chyba że tłoki sa uszkodzone wypalone itd. Kolego wiedzminie, jezeli sie zrobi tuleje, to wymiana tlokow BEDZIE OBOWIAZKIEM!!!!!!! Wymiana pierscionkow, jezeli w ogolee ma sens, to tylko wtedy, gdy zarowno tloki, jak i tuleje sa calkowicie OK, a tylko pierscienie nosz slady zurzycia!!!!!!!!!!!! Ale zostawianie tlokow po szlifowaniu lub roztaczani tulei to poprostu jakies nieporozumienie. |
|
| Autor: | szdowk [ sob wrz 13, 2003 3:26 am ] |
| Tytuł: | |
Hello szable pisze: tloki - zlom, sa przegrzane.
A chce zostawic tuleje, oczywiscie szlif etc, a to dla tego chce zostawic, bo wydaje mi sie, ze tamte materialy byly po prostu lepsze niz dzis, a tuleje szybciej leca w mesiu niz tloki, zreszta tloki latwiej wymienic. Wymiana tlokow, po szlifowaniu tulei jest jak najbardziej prawidlowa procedura naprawcza. Pozatym tloki i tuleje leca mniej wiecej w tym samym czasie. inne spostrzezenia w tym temacie sa subiektywne Dodatkowo w OM617 nominal to 90,9 (jezeli jakis szpenio twierdzi inaczej, to jest to znak, ze nalezy go zmienic Co do wymiarow potrzebnych tlokow, to trzeba dokladnie zmierzyc na ile jest konieczne slifowanie gladzi - jaka maja geometrie (barylkowatosc itp) i co sie da z tym zrobic. Dopiero jak pogadasz z facetem co bedzie to szlifowal, to on Ci powie, jakich potrzeba tlokow. |
|
| Autor: | szable [ sob wrz 13, 2003 9:28 am ] |
| Tytuł: | |
o tych barylkowatosciych etc wiem , tylko nie chcialem tu robic wykladow w temacie szlifow, luzow, honowania, barylkowatosci, stozkowatosci etc - jako hobbysta siedze w silnikach juz z 15 lat, i ja tylko sie prosto zapytalem: gdzie kupic wieksze tloki? :((( Jak ktos wie to prosze o odpowiedz:) |
|
| Autor: | szdowk [ sob wrz 13, 2003 10:44 am ] |
| Tytuł: | |
Hello szable pisze: Jak ktos wie to prosze o odpowiedz:)
Gdybys ujawnil gdzie mieszkasz, na pewno bylo by prosciej |
|
| Autor: | szable [ sob wrz 13, 2003 11:30 am ] |
| Tytuł: | |
Ja zyje okrakiem pomiedzy Swinoujsciem, Szczecinem i zaglebiem Ruhry :)) Trudno mi sie zdecydowac gdzie tak na prawde mieszkam :) |
|
| Autor: | szable [ śr wrz 17, 2003 9:18 am ] |
| Tytuł: | |
JAKBY KTOS TEZ SZUKAL TLOKOW NADWYMIAROWYCH: "Szanowny Panie, oczywiście , że firma Mahle posiada te tłoki w programie, , bo od lat była i jest głównym, często jedynym dostawcą tłoków na oryginalne wyposażenie do mercedesa. Jeżeli chodzi o zapytywany przez Pana silnik: OM 617.912/913/919 - 5 cyl. / 3,0 l Diesel rocznik 79- 85 , nadwozie W 123: Tłoki idące do tego silnika to: Mahle-Nr. Opis tłoka/średnica 002 49 00 90,90 mm / standard 002 49 01 91,25 mm 002 49 02 91,50 mm 002 49 03 91,70 mm Nasza propozycja remontu silnika: Mahle -Nr. 001 WV 04 - tuleja cylindrowa standard + Mahle - Nr. 002 49 00 - tłoki standard Tłoki Mahle 002 49 00 oraz tuleje 001 WV 04 są obecnie dostepne na magazynie naszego dystrybutora, firmy Inter Cars tel. 0-22 7141958 / www.intercars.com.pl Życzymy udanego remontu silnika, bo tylko wysoka jakość części Mahle daje gwarancję zadowolenia z naprawy silnika Pozdrawiam Marek Koło Mahle GmbH, ElringKlinger AG - biuro przedstawicielskie w Polsce; przedstawiciel mgr Marek Koło, tel. +48 22 762 69 60, fax. +48 22 762 69 70, e-mail: mkolo@ipgate.pl ; www.mahle.com, www.elring.de" |
|
| Autor: | 380se [ śr wrz 24, 2003 9:58 pm ] |
| Tytuł: | |
Panowie jeśli chodzi o tłoki to do MB to produkuje je firma kiedyś WSK PZL GORZYCE a obecnie FEDERAL MOGUL GORZYCE wiem bo kiedyś tam pracowałem jak miałem praktyki to robiłem tam tłoki z napisem "zdjełano w cccp" a jak kończyłem tam prace to robiłem tłoki z napisem "made in w. germany". Niemcy przywiezli całą linie technologczną od odlewu po kontrolę jakości. Wniosek jest taki - tak Wasze jak i moje auto może mieć wiecej polskich akcetów niż się tego spodziewacie. jeśli jesteś zainteresowany to zadzwoń do działu sprzedaży http://www.fmgorzyce.pl jeśli nie przesyłają pocztą to zadzwoń na mój nr 694 83 72 90 |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|