MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

MODULATOR AUTOMAT 300D 78 rok.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36787
Strona 1 z 1

Autor:  bobasspr [ pt paź 24, 2008 7:11 pm ]
Tytuł:  MODULATOR AUTOMAT 300D 78 rok.

Pytanie odnośnie MODULATORA skrzyni biegów.
Przeczytałem chyba wszystkie posty z forum i nie potrafię zrozumieć jednej sprawy. Moja skrzynia ma sterowanie podciśnieniowe (wnioskuje tym iż mam cały arsenał przewodów podciśnieniowych idących w stronę skrzyni)

Chodzi o PRZECIĄGANIE biegów podczas ich zmiany -
1) czy owy modulator znajduje się w mojej skrzyni??
2) Jeżeli mam modulator to czy mogę go "przestawić"??
3) Kręcąc ZGODNIE Z RUCHEM WSKAZÓWEK ZEGARA biegi będą zmieniane MNIEJ płynnie czy bardziej??
4) NIE DYSPONUJE nanometrem - jak duże robić obroty ew. śruby 30,60 90 stopni ILE?? Będę kręcił - porobię zdjęcia i dam znać.

TYM SAMYM CZEKAM NA ODPOWIEDZ. Dziękuje i pozdrawiam.

Autor:  WSR [ ndz paź 26, 2008 8:53 am ]
Tytuł: 

1 tak
2 tak
3 lewo - płynniej, prawo ostrzej
4 mozesz co cały obrót nawet, tylko sie nie pogub

Ale: musisz mieć dobry zawór na pompie (ten z twojego inego tematu) i od niego zacznij, jak przeciąga to kręcisz nim delikatnie w prawo (odkręcasz 2 śruby 6 na górze i na dole zaworka)

Autor:  bobasspr [ ndz paź 26, 2008 10:40 am ]
Tytuł: 

Kolego WSR ale jaki zawór na pompie, gdzie to się znajduje ?Wybileś mnie trochę z tropu :D

Autor:  WSR [ ndz paź 26, 2008 3:35 pm ]
Tytuł: 

To co pokazałeś na fotce w innym temacie.

Autor:  bobasspr [ ndz paź 26, 2008 3:57 pm ]
Tytuł: 

Chodzi o zawor na pompie paliwa tak??

Jeżeli to jest ten zawór to jakie on ma zadanie??

Czy mogę go wykręcić i w jakiś sposób sprawdzić??

To moj pierwszy disel i nie chce czegoś zepsuć bo tutaj kupić jakąkolwiek część do w 123 graniczy z cudem.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ ndz paź 26, 2008 10:45 pm ]
Tytuł: 

To ja się podłącze pod temat: też mam 300D w automacie, ale nie mam tego sterownika na pompie wtryskowej. Jak jego brak wpływa na pracę skrzyni? I jak powinny być podpięte przewody podciśnienia do sterownika na pompie i tego modulatora mocowanego na pokrywie zaworów? Dodam, że miałem przekładaną skrzynię z manuala na automat i jak widać mechanik nie podpiął wszystkiego tak jak być powinno...

Autor:  WSR [ pn paź 27, 2008 7:21 am ]
Tytuł: 

Poszukajcie było o tym na prawdę sporo.

Sprawdzasz to tak, że na górze zaworu są 2 rurki, (odkręcasz go oczywiscie od pompy najpierw) jedną zatykasz palcem i języczkiem sprawdzasz, czy nie schodzi podcisnienie, póżniej 2 zatykasz i to samo, później śrubokrętem przekręcasz to co wchodzi w pompę aż do zatkania tego wężyka bliżej środka i tez sprawdzasz podcisnienie. A zawór ten upuszcza podciśnienie przy większym dodaniu gazu-przyspiesza czas zmiany biegu podczas "pałowania". bez tego zaworu jest zbyt wyskie podcisnienie w układzie i skrzynia może się ślizgać podczas zmian.

A węzyki ida tak: od pompy do zaworka i z zaworka do modulatora.

I radzę mocno korzystać z szukajki, bo już powoli nie chce mi się prodkować ;) na większosć waszych pytań sa odpowiedzi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/