MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
MODULATOR AUTOMAT 300D 78 rok. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36787 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bobasspr [ pt paź 24, 2008 7:11 pm ] |
Tytuł: | MODULATOR AUTOMAT 300D 78 rok. |
Pytanie odnośnie MODULATORA skrzyni biegów. Przeczytałem chyba wszystkie posty z forum i nie potrafię zrozumieć jednej sprawy. Moja skrzynia ma sterowanie podciśnieniowe (wnioskuje tym iż mam cały arsenał przewodów podciśnieniowych idących w stronę skrzyni) Chodzi o PRZECIĄGANIE biegów podczas ich zmiany - 1) czy owy modulator znajduje się w mojej skrzyni?? 2) Jeżeli mam modulator to czy mogę go "przestawić"?? 3) Kręcąc ZGODNIE Z RUCHEM WSKAZÓWEK ZEGARA biegi będą zmieniane MNIEJ płynnie czy bardziej?? 4) NIE DYSPONUJE nanometrem - jak duże robić obroty ew. śruby 30,60 90 stopni ILE?? Będę kręcił - porobię zdjęcia i dam znać. TYM SAMYM CZEKAM NA ODPOWIEDZ. Dziękuje i pozdrawiam. |
Autor: | WSR [ ndz paź 26, 2008 8:53 am ] |
Tytuł: | |
1 tak 2 tak 3 lewo - płynniej, prawo ostrzej 4 mozesz co cały obrót nawet, tylko sie nie pogub Ale: musisz mieć dobry zawór na pompie (ten z twojego inego tematu) i od niego zacznij, jak przeciąga to kręcisz nim delikatnie w prawo (odkręcasz 2 śruby 6 na górze i na dole zaworka) |
Autor: | bobasspr [ ndz paź 26, 2008 10:40 am ] |
Tytuł: | |
Kolego WSR ale jaki zawór na pompie, gdzie to się znajduje ?Wybileś mnie trochę z tropu |
Autor: | WSR [ ndz paź 26, 2008 3:35 pm ] |
Tytuł: | |
To co pokazałeś na fotce w innym temacie. |
Autor: | bobasspr [ ndz paź 26, 2008 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
Chodzi o zawor na pompie paliwa tak?? Jeżeli to jest ten zawór to jakie on ma zadanie?? Czy mogę go wykręcić i w jakiś sposób sprawdzić?? To moj pierwszy disel i nie chce czegoś zepsuć bo tutaj kupić jakąkolwiek część do w 123 graniczy z cudem. |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ ndz paź 26, 2008 10:45 pm ] |
Tytuł: | |
To ja się podłącze pod temat: też mam 300D w automacie, ale nie mam tego sterownika na pompie wtryskowej. Jak jego brak wpływa na pracę skrzyni? I jak powinny być podpięte przewody podciśnienia do sterownika na pompie i tego modulatora mocowanego na pokrywie zaworów? Dodam, że miałem przekładaną skrzynię z manuala na automat i jak widać mechanik nie podpiął wszystkiego tak jak być powinno... |
Autor: | WSR [ pn paź 27, 2008 7:21 am ] |
Tytuł: | |
Poszukajcie było o tym na prawdę sporo. Sprawdzasz to tak, że na górze zaworu są 2 rurki, (odkręcasz go oczywiscie od pompy najpierw) jedną zatykasz palcem i języczkiem sprawdzasz, czy nie schodzi podcisnienie, póżniej 2 zatykasz i to samo, później śrubokrętem przekręcasz to co wchodzi w pompę aż do zatkania tego wężyka bliżej środka i tez sprawdzasz podcisnienie. A zawór ten upuszcza podciśnienie przy większym dodaniu gazu-przyspiesza czas zmiany biegu podczas "pałowania". bez tego zaworu jest zbyt wyskie podcisnienie w układzie i skrzynia może się ślizgać podczas zmian. A węzyki ida tak: od pompy do zaworka i z zaworka do modulatora. I radzę mocno korzystać z szukajki, bo już powoli nie chce mi się prodkować ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |