MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
nadkola https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36820 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | karolmar [ ndz paź 26, 2008 10:57 pm ] |
Tytuł: | nadkola |
Witam. czy warto kupowac plastikowe nadkola??? jak tak to jakie i gzdie tego szukac |
Autor: | Jawu [ pn paź 27, 2008 9:52 am ] |
Tytuł: | |
Jak samochód jest używany tylko w odpowiedniej ( dla samochodów ) porze roku, to fabryczne zabezpieczenia powinny wystarczyć. Ja założyłem wszystkie cztery nadkola, ponieważ samochód był kupiony z przeznaczeniem do jeżdżenia na co dzień; również zimą. Są różni producenci nadkoli i bardzo różna ich jakość. Niewielkie niedokładności można dopasować, doginając nadkole, po podgrzaniu opalarką. |
Autor: | McCoy [ pn paź 27, 2008 12:30 pm ] |
Tytuł: | |
karolmar pisze: czy warto kupowac Warto.Mieszanina wody z piachem nie penetruje wszystkiego, syf nie odkłada sie w zakamarkach, a przedewszystkim zabezpieczenia antykorozyjne, którymi jest wysmarowane wnetrze nadkola pozostają na dłużej. Uważam nawet,ze nieoryginalne tzw. pełne nadkola są skuteczniejsze niż te fabrycznie montowane w W123. karolmar pisze: jakie
Sa dwa rodzaje tworzywa z ktorych widziałem nadkola do beczki. Jest takie cienkie, które najczesciej nie przezywa jednego sezonu a jego grubośc nie przekracza milimetra. Te lepsze maja grubośc około 2/2,5 mm. Poza tym poszukaj nadkoli,które mają zapinki dociskające zewnętrzną część nadkola do rantu błotnika - nie bedziesz musiał wiercić. Krzywiznę nadkola plastikowego dopasujesz do rantu błotnika podgrzewając je opalarką. Jakbys montował,to pamiętaj,zeby uszczelnić łączenie nadkola z błotnikiem jakąś masą uszczelniającą,byle nie sylikonową ( moze być kit dekarski ). Pzdr! |
Autor: | Jawu [ pn paź 27, 2008 1:15 pm ] |
Tytuł: | |
Z wszystkim się zgadzam, ale nawet "nadkola do montażu bez wiercenia" musiałem dopasowywać opalarką. Bez wiercenia się nie obyło ; po prostu nie chciały się trzymać na całej długości krawędzi blotnika. Wiercąc, usuwałem wióry, zabezpieczałem otwory i blachowkręty antykorozyjnie. Jedną zimę już przejeżdziłem - nic się nie dzieje. Może ktoś ma jeszcze inne sposoby ? |
Autor: | McCoy [ pn paź 27, 2008 1:24 pm ] |
Tytuł: | |
Jest bandycka,ale z tego co widziałem skuteczna metoda montazu nadkoli na ...klej do szyb ![]() |
Autor: | Jawu [ pn paź 27, 2008 2:00 pm ] |
Tytuł: | |
Oczywiście, że wkręty muszą być cynkowane. Ja wywiercone otwory malowałem, a oprócz tego malowałem czymś blachowkręty bezpośrednio przed wkręceniem. To "coś" to chyba był środek do stosowania przy łączeniu blach. Nie pamiętam nazwy. Po zimie i teraz przed następną sprawdzałem okolice wkrętów i nic ( jeszcze ) nie muszę uzupełniać. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |