MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 11:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: k&n na carbie
Post: wt paź 28, 2008 12:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 7:19 pm
Posty: 98
Numer GG: 6336413
Lokalizacja: głubczyce
ostatnio oglądałem sobie silniki gaźnikowe które były wyposażone w coś takiego:

http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id ... d_id=94465

nie widziałem jeszcze żadnej w123 z m102, m115, m123 lub m110 z czymś takim (poza jedną rzeźbą na allegro jak koleś podpiął dłuuuuuuuugą rurę zakończoną stożkiem do m102 w gaźniku) ciekawi mnie czy ktoś z forumowiczów ma taki filtr u siebie ale na gaźniku bo do wtrysków to raczej chyba stożki?? stożki wyglądają nowocześnie a taki z chromowaną pokrywą na gaźniku prezentowałby się prawie jak V8 :) (no może bez przesady ale fajnie by wyglądał)

czytałem trochę też o właściwościach filtrów k&n i może rzeczywiście silnik lepiej oddycha po takim zabiegu :-?

nie wiem sam, co Myślicie??

_________________
- w210 E290 TURBODIESEL, ASB 96r.
- w124 300D TURBO 4MATIC, ASB 92r. ex
- w123 200 Pb/LPG, ASB 81r. ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 2:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Filtr powietrza daje lepsze wkrecanie na obroty. Chwilowo mam zamontowany filtr K&N w Nissanie i jest odczuwalne lepsze wchodzenie na obroty miedzy 5-6 tys rpm. Ogolnie lepiej miec niz jezdzic na stockowym filtrze ale to co niektorzy mowia jaki to wspanialy " tuning " silnika dodanie stozka to smiech na sali : )

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 3:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 7:19 pm
Posty: 98
Numer GG: 6336413
Lokalizacja: głubczyce
no właśnie, nie którzy nie zdają sobie sprawy że np. przy jakimś badziewnym stożku można nawet pogorszyć osiągi w swoim wozidełku, mój kumpel miał tak w swoim civicu kupił tani stożek i wyraźnie czuł że mu auto jakby nie szło więc wrócił do serii. ale ciekaw jestem jak to w bece by wygladało

_________________
- w210 E290 TURBODIESEL, ASB 96r.
- w124 300D TURBO 4MATIC, ASB 92r. ex
- w123 200 Pb/LPG, ASB 81r. ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 4:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Ja uważam,ze układów dolotowych w samochodach nie projektowali rolnicy i nie ma konieczności poprawiania po fabryce. To co fabryczne jest optymalne dla pracy silnika, osiągów i zywotności takowego. Jedynym uzasadnionym przypadkiem montażu filtra stozkowego np. w silniku M102 jest chęć zamontowania BLOS'a, który wymaga kawałka rury w układzie dolotowym. Wtedy najłatwiej zakończyć takową rurę filtrem stozkowym,a i to do końca mnie nie przekonuje.

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 5:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Kazdy tuning pozwalajacy na zwiekszenie mocy lub parametrow silnika automatycznie powoduje ze silnik jest bardziej " dobijany "

Osobiscie stozek mnie nie przekonuje do konca, dlatego tez za pare dni bede montowal filtr powietrza typu ala " grzyb "

Obrazek

Filtr ma inna budowe, i ogolnie w Japoni stosuje sie takie a nie zadne tam stozki. Porownujac budowy obu filtrow grzybowy duzo ciekawiej wypada.


Czy stozek da cos w beczce? Nie wiem ale sadze ze bardzo malo, u mnie jest odczuwalne lepsze wkrecanie na wysokich obrotach ale w samochodach z turbina ma sie to troszke inaczej niz " natural aspiration ".

Probowac mozna zawsze tylko czy warto ? :)

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 9:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 7:19 pm
Posty: 98
Numer GG: 6336413
Lokalizacja: głubczyce
czemu każdy myśli że jak chce sie wrzucić jakiś powiedzmy usportowiony filtr to jedynym celem jest osiągnięcie przyrostu mocy. Mi chodzi głównie o to żeby silnik fajniej wyglądał, a jakieś tam śmieszne wartości przyrostu mocy nie mają żadnego znaczenia w przypadku takiego silnika jak mój. Po prostu podobają mi się te chromowane obudowy na te filtry.

a ten grzybek też ciekawe by pewnie wyglądał, ale z HKS'em to chyba ciężko do W123 :)

_________________
- w210 E290 TURBODIESEL, ASB 96r.
- w124 300D TURBO 4MATIC, ASB 92r. ex
- w123 200 Pb/LPG, ASB 81r. ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 9:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Z tego okresu to bardzo ładnie wygląda zadbany M110, a ładnie M116/117. Reszta, przy całej sympatii dla marki, zawsze będzie wyglądać trochę jak średnio toporny i nieco tylko wyrośnięty silniczek od kosiarki zagubiony w otchłani komory.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 10:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Nieprawda. Jeżeli piszemy o okresie 123 to np. M115 z filtrem umieszczonym na prawym nadkolu i pokrywą zaworów starego typu, wygląda bardzo klimatycznie.

Dużo gorzej a właściwie beznadziejnie wg mnie wypada M102 w "budzie" W123.
Za nowocześnie i "zwarto", bo silniki te były już projektowane z myślą o W201 i W124.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 11:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 7:19 pm
Posty: 98
Numer GG: 6336413
Lokalizacja: głubczyce
class pisze:
Dużo gorzej a właściwie beznadziejnie wg mnie wypada M102 w "budzie" W123.
Za nowocześnie i "zwarto", bo silniki te były już projektowane z myślą o W201 i W124.



to prawda dlatego lekka kosmetyka w postaci takiego filtra mu nie zaszkodzi

_________________
- w210 E290 TURBODIESEL, ASB 96r.
- w124 300D TURBO 4MATIC, ASB 92r. ex
- w123 200 Pb/LPG, ASB 81r. ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 11:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Tzn. chodzi ci o tjuning? To faktycznie już nic mu nie zaszkodzi...

Bo ja pisałem w kontekście klasyka & oryginalności.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 11:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 7:19 pm
Posty: 98
Numer GG: 6336413
Lokalizacja: głubczyce
z drugiej strony W123 jednak stara się konstrukcyjnie być nowoczesnym samochodem ale jeszcze w starym nadwoziu, przynajmiej ja tak sądze <br>Dodano po 10 minutach.:<br>
class pisze:
Tzn. chodzi ci o tjuning? To faktycznie już nic mu nie zaszkodzi...

Bo ja pisałem w kontekście klasyka & oryginalności.


jak dla mnie dołożenie filtra to nie żaden tunning, zresztą coś takiego jak w tym linku co wrzuciłem wyżej pod maską wygląda dość klimatycznie,

np.niektórzy amerykanie do w pełni odrestaurowanych, wychuchanych swoich klasyków z lat 50tych czy 60tych itd. wkładają takie filtry i pod maską nie wygląda to jak tunning

czasem mam wrażenie, jak się ktoś mnie pyta z którego roku jest moje autko a ja mówie że 81 to się łapią za głowe bo jakie to ono jest stare, a dla mnie to norma :) a co by się stało jak bym powiedział że mam tam np. W116 z 74 :) ludzie czasem są śmieszni

_________________
- w210 E290 TURBODIESEL, ASB 96r.
- w124 300D TURBO 4MATIC, ASB 92r. ex
- w123 200 Pb/LPG, ASB 81r. ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 11:07 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt wrz 30, 2008 6:40 pm
Posty: 6
ja tylko zbieram na wyslanie PW


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 7:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Nie chcąc zakładać nowego tematu podzielę się z wami tym co ostatnio widziałem w beczce. Oglądałem całkiem zadbaną trzysetkę. Trzecia seria , czyli już z suchym filtrem powietrza. Szkoda , że nie miałem przy sobie aparatu . Właściciel przerobił dolot , a mianowicie powiększył otwór w obudowie filtra i wspawał większą rurkę by móc założyć wąż o większej średnicy i szerszą ssawkę od turbodiesla OM617A. Całość zrobiona estetycznie . Jak twierdzi właściciel lepiej wkręca się na obroty. Ciekaw jestem jakie konsekwencje może przynieść taka przeróbka? :o

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl