MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
k&n na carbie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36858 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | fredu [ wt paź 28, 2008 12:44 pm ] |
Tytuł: | k&n na carbie |
ostatnio oglądałem sobie silniki gaźnikowe które były wyposażone w coś takiego: http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id ... d_id=94465 nie widziałem jeszcze żadnej w123 z m102, m115, m123 lub m110 z czymś takim (poza jedną rzeźbą na allegro jak koleś podpiął dłuuuuuuuugą rurę zakończoną stożkiem do m102 w gaźniku) ciekawi mnie czy ktoś z forumowiczów ma taki filtr u siebie ale na gaźniku bo do wtrysków to raczej chyba stożki?? stożki wyglądają nowocześnie a taki z chromowaną pokrywą na gaźniku prezentowałby się prawie jak V8 ![]() czytałem trochę też o właściwościach filtrów k&n i może rzeczywiście silnik lepiej oddycha po takim zabiegu ![]() nie wiem sam, co Myślicie?? |
Autor: | I.T [ wt paź 28, 2008 2:11 pm ] |
Tytuł: | |
Filtr powietrza daje lepsze wkrecanie na obroty. Chwilowo mam zamontowany filtr K&N w Nissanie i jest odczuwalne lepsze wchodzenie na obroty miedzy 5-6 tys rpm. Ogolnie lepiej miec niz jezdzic na stockowym filtrze ale to co niektorzy mowia jaki to wspanialy " tuning " silnika dodanie stozka to smiech na sali : ) |
Autor: | fredu [ wt paź 28, 2008 3:02 pm ] |
Tytuł: | |
no właśnie, nie którzy nie zdają sobie sprawy że np. przy jakimś badziewnym stożku można nawet pogorszyć osiągi w swoim wozidełku, mój kumpel miał tak w swoim civicu kupił tani stożek i wyraźnie czuł że mu auto jakby nie szło więc wrócił do serii. ale ciekaw jestem jak to w bece by wygladało |
Autor: | McCoy [ wt paź 28, 2008 4:38 pm ] |
Tytuł: | |
Ja uważam,ze układów dolotowych w samochodach nie projektowali rolnicy i nie ma konieczności poprawiania po fabryce. To co fabryczne jest optymalne dla pracy silnika, osiągów i zywotności takowego. Jedynym uzasadnionym przypadkiem montażu filtra stozkowego np. w silniku M102 jest chęć zamontowania BLOS'a, który wymaga kawałka rury w układzie dolotowym. Wtedy najłatwiej zakończyć takową rurę filtrem stozkowym,a i to do końca mnie nie przekonuje. Pzdr! |
Autor: | I.T [ wt paź 28, 2008 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
Kazdy tuning pozwalajacy na zwiekszenie mocy lub parametrow silnika automatycznie powoduje ze silnik jest bardziej " dobijany " Osobiscie stozek mnie nie przekonuje do konca, dlatego tez za pare dni bede montowal filtr powietrza typu ala " grzyb " ![]() Filtr ma inna budowe, i ogolnie w Japoni stosuje sie takie a nie zadne tam stozki. Porownujac budowy obu filtrow grzybowy duzo ciekawiej wypada. Czy stozek da cos w beczce? Nie wiem ale sadze ze bardzo malo, u mnie jest odczuwalne lepsze wkrecanie na wysokich obrotach ale w samochodach z turbina ma sie to troszke inaczej niz " natural aspiration ". Probowac mozna zawsze tylko czy warto ? ![]() |
Autor: | fredu [ śr paź 29, 2008 9:14 am ] |
Tytuł: | |
czemu każdy myśli że jak chce sie wrzucić jakiś powiedzmy usportowiony filtr to jedynym celem jest osiągnięcie przyrostu mocy. Mi chodzi głównie o to żeby silnik fajniej wyglądał, a jakieś tam śmieszne wartości przyrostu mocy nie mają żadnego znaczenia w przypadku takiego silnika jak mój. Po prostu podobają mi się te chromowane obudowy na te filtry. a ten grzybek też ciekawe by pewnie wyglądał, ale z HKS'em to chyba ciężko do W123 ![]() |
Autor: | Wookee [ śr paź 29, 2008 9:30 am ] |
Tytuł: | |
Z tego okresu to bardzo ładnie wygląda zadbany M110, a ładnie M116/117. Reszta, przy całej sympatii dla marki, zawsze będzie wyglądać trochę jak średnio toporny i nieco tylko wyrośnięty silniczek od kosiarki zagubiony w otchłani komory. |
Autor: | class [ śr paź 29, 2008 10:59 am ] |
Tytuł: | |
Nieprawda. Jeżeli piszemy o okresie 123 to np. M115 z filtrem umieszczonym na prawym nadkolu i pokrywą zaworów starego typu, wygląda bardzo klimatycznie. Dużo gorzej a właściwie beznadziejnie wg mnie wypada M102 w "budzie" W123. Za nowocześnie i "zwarto", bo silniki te były już projektowane z myślą o W201 i W124. |
Autor: | fredu [ śr paź 29, 2008 11:38 am ] |
Tytuł: | |
class pisze: Dużo gorzej a właściwie beznadziejnie wg mnie wypada M102 w "budzie" W123.
Za nowocześnie i "zwarto", bo silniki te były już projektowane z myślą o W201 i W124. to prawda dlatego lekka kosmetyka w postaci takiego filtra mu nie zaszkodzi |
Autor: | class [ śr paź 29, 2008 11:42 am ] |
Tytuł: | |
Tzn. chodzi ci o tjuning? To faktycznie już nic mu nie zaszkodzi... Bo ja pisałem w kontekście klasyka & oryginalności. |
Autor: | fredu [ śr paź 29, 2008 11:52 am ] |
Tytuł: | |
z drugiej strony W123 jednak stara się konstrukcyjnie być nowoczesnym samochodem ale jeszcze w starym nadwoziu, przynajmiej ja tak sądze <br>Dodano po 10 minutach.:<br> class pisze: Tzn. chodzi ci o tjuning? To faktycznie już nic mu nie zaszkodzi...
Bo ja pisałem w kontekście klasyka & oryginalności. jak dla mnie dołożenie filtra to nie żaden tunning, zresztą coś takiego jak w tym linku co wrzuciłem wyżej pod maską wygląda dość klimatycznie, np.niektórzy amerykanie do w pełni odrestaurowanych, wychuchanych swoich klasyków z lat 50tych czy 60tych itd. wkładają takie filtry i pod maską nie wygląda to jak tunning czasem mam wrażenie, jak się ktoś mnie pyta z którego roku jest moje autko a ja mówie że 81 to się łapią za głowe bo jakie to ono jest stare, a dla mnie to norma ![]() ![]() |
Autor: | woncki [ śr paź 29, 2008 11:07 pm ] |
Tytuł: | |
ja tylko zbieram na wyslanie PW |
Autor: | *beczka* [ ndz mar 15, 2009 7:35 pm ] |
Tytuł: | |
Nie chcąc zakładać nowego tematu podzielę się z wami tym co ostatnio widziałem w beczce. Oglądałem całkiem zadbaną trzysetkę. Trzecia seria , czyli już z suchym filtrem powietrza. Szkoda , że nie miałem przy sobie aparatu . Właściciel przerobił dolot , a mianowicie powiększył otwór w obudowie filtra i wspawał większą rurkę by móc założyć wąż o większej średnicy i szerszą ssawkę od turbodiesla OM617A. Całość zrobiona estetycznie . Jak twierdzi właściciel lepiej wkręca się na obroty. Ciekaw jestem jakie konsekwencje może przynieść taka przeróbka? ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |