MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123 200D] Problem z przegrzaniem auta .Prosze o pomoc!!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=36994
Strona 1 z 1

Autor:  adalbertus [ pn lis 03, 2008 5:32 pm ]
Tytuł:  [W123 200D] Problem z przegrzaniem auta .Prosze o pomoc!!!

Witam wszystkich wielbicieli gwiazdek i prosze o pomoc.Wczoraj po blisko 5 godzinnej jeździe i połowie z tego w korkach,zagotowała mi sie chłodnica.w trakcie jazdy dopiero pod koniec były sygnały ,że cos nie tak,temperatura skoczyła powyzej 90 i momentami kilka razy unisoła sie mała "chmura"dymu z pod maski.Jak dojechałem na miejsce,dopiero zaczęło dymić.Po zatrzymaniu sie na miejscu,w chłodnicy kipiało i syczało,wypluwjąc płyn na zewnatrz,maska wewnatrz była spocona.
Dzis dolałem płynu,odpalam auto i wskazówka temperatury ani rusz,została na samym dole.Pytanie jetr takie:JAKSPRAWDZIć CO WYSIADłO?CZY CHłODNICA JET PADNIETA,CZY MOżE SAM TERMOSTAT.NIE MAM Z TYM DOSIWADCZENIA.
Dzis jeszce chciałem gdzieś podjechać i w związku z tym mam problem czy ryzykować.Co się stanie jak chłodnicajest padnieta?zatre silnik?
Z góry dzieki za odzew.PZDR

Autor:  darus [ pn lis 03, 2008 5:52 pm ]
Tytuł: 

Moze powodem przegrzania był zbyt niski poziom płynu np. wskutek jakis wycieków. Zalej płyn, uruchom, przejedź sie, poobserwuj, czy nigdzie nie cieknie, czy termostat puszcza duzy obieg. Przyczyn moze byc wiele, a po takim przegrzaniu szlak mógł trafic uszczelke pod głowicą.

Autor:  Xytras [ pn lis 03, 2008 6:01 pm ]
Tytuł: 

Zastanawia głównie wskaźnik, jeśli nie pokazywał więcej niż 90 i płyn się zagotował to zaczynałbym od wyeliminowania problemu z czujnikiem, okablowaniem(może byc wtyczka z czujki) ew. zegarami.
Potem bym się zastanawiał dlaczego się zagotowało, a tutaj stawiałbym na termostat głównie.

Autor:  adalbertus [ pn lis 03, 2008 6:09 pm ]
Tytuł: 

Tak tylk0o teraz wogóle wskaźnik nie działa,byc moze podkonieć było juz koło100,nie zauwazyłem.

Autor:  I.T [ pn lis 03, 2008 6:16 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem jak w beczkach ale w Nissanie jak mam zapowietrzony uklad chlodzenia wskaznik zawsze lezy na 0, i trzeba odpowietrzac i dolewac plynu az zacznie wszystko chodzic.

Zalej plyn wlacz silnik i co jakis czas odkrecaj korek jak bedzie sie zbieralo cisnienie niech wywala potem na wylaczonym dolej plynu i rob tak az przestanie sie zbierac cisnienie pod korkiem

Autor:  kondzik123 [ pn lis 03, 2008 7:51 pm ]
Tytuł: 

Witam, jeśli problem dalej jest to możemy się spotkać i pomogę ustalić usterkę... moje gadu 2480923, pozdrawiam

Autor:  marcinMB123200D [ pn lis 03, 2008 8:11 pm ]
Tytuł: 

Bez przesady ze straszeniem Kolegi zaraz uszczelką pod głowicą.

To MERCEDES i do tego diesel , kiedyś jeździłem po mieście około 2 godzin bez wody w silniku i nic się nie stało.

Dobrze że Kolega nie zalał gorącego silnika wodą, tylko na drugi dzień.

Do sprawdzenia czujnik temp. kabelek do niego najprościej zewrzeć go z masą, powinien wskazywać wtedy max.

Termostat , wyjąć wsadzić do garnka z wodą zagrzać i obserwować czy działa.

Pompa wodna , pod spodem ma taki otworek , sprawdzić czy niema tam śladów po płynie chłodniczym jeśli w chłodnicy był płyn .
Jeśli woda to śladów rdzy.
Jak pompa walnięta to tamtędy wylatuje chłodziwo.

Miłej jazdy <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Z pompami są czasami takie jaja że na postoju nie cieknie . A jak zaczyna się kręcić to przepuszcza, zatem sprawdzać trzeba na zgaszonym i zapalonym silniku.

Autor:  adalbertus [ wt lis 04, 2008 12:41 am ]
Tytuł: 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.Marnie u mnie wyglądaja szanse sprawdzenia wszystkiego po kolei jak trzeba ,bo auto stoi pod blokiem i z czasem tez krucho .Moze zwróce sie do kolegi o pomoc .Jak ustale usterkę metoda prób i błędów wg.porad , dam znać.
Pozdro dla wszystkich zapaleńców z gwiazdkami na macse!

Autor:  adalbertus [ śr lis 05, 2008 4:46 pm ]
Tytuł: 

Witam.Sprawa dlaej nie rozwiazana.Ostatnio jak załalem,większość wyciekła.Kupiłem płyn ,włałem chyba z litr,ąz mi zakryło wszystko i nic.Tyenperatura juz po 5 minutach na miescie podnosiła sie blisko 100 ,jak wróciłem(jakies10km,30 minut w 2 strony) płynu mało,rura od wylotu jakby troche ochlapana,chłodnica w kilku miejscach wilgotna.W tych warunkach za cholere nie dojde o co chodzi,poczekam na p[omoc kolegi:/

Autor:  kondzik123 [ sob lis 15, 2008 8:48 pm ]
Tytuł: 

Witam,
poznałem kolegę, dziś wymieniliśmy chłodnice na inną w bdb stanie(stara mocno ciekła), po krótkiej podróży okazało się, że termostat nie otwiera dużego obiegu. Mam już w słoiku z gorącą wodą dobry z mojego dawcy. Zostało go tylko wymienić i wszystko będzie dobrze [cool] Taka informacja dla wszystkich, którzy usiłowali pomóc, wszystko stało się jasne [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/