MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 7:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 13, 2008 4:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Wiem, że było, ale nie umiem znaleźć,
to pewnie z faktu, że im bardziej szukam,
tym bardziej jest to dla mnie zakryte.

Wymieniłem sprzęgło kompletne, wysprzęglik i pompę sprzęgła
i po tej operacji nie mogę wrzucić biegu.
Układ odpowietrzałem ( na różne sposoby, wraz z tą z wężykiem do hamulca)

Ktoś tu pisał o różnych pompach, Po czym poznać czy mam właściwą?
Był taki temat o podkładaniu nakrętki pod coś w pompce gdyby była
za krótka.
Ale nie umiem go znaleźć.
Pomóżcie. Dziękuję.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 2:08 pm przez holyfido, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 13, 2008 4:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zobacz jaki masz luz pomiędzy popychaczem a pompą (odkręć mimosród przy pedale i zobacz ile Ci na luzie wchodzi w pompę -już nie apmiętam ale ten luz tam bardzo mały powinien być -2mm czy jakoś tak, ale musi być...)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 13, 2008 5:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
już nie apmiętam ale ten luz tam bardzo mały powinien być -2mm czy jakoś tak, ale musi być...)

Ale ten luz nie rozwiąże mi problemu z wrzucaniem biegów,
jeśli dobrze rozumiem działanie pompy.
Bo taki luz mimosrodem moge ustawić. <br>Dodano po 10 minutach.:<br> A i jeszcze.

Wymieniłem wężyk łączący zbiornik z płynem hamulcowym z pompą.
Ten nowy wężyk ma o połowe węższą średnicę, czy to może mieć znaczenie?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 13, 2008 5:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wężyk nie będzie miał znaczenia, gdyż nim jest zalewany układ sprzęgła, i na tym kończy sie jego rola.Ale z czasem może płyn źle na niego wpłynąć jesli jest to zwykła guma.
Z tego co piszesz to odpowietrzyłeś prawidłowo sprzęgło, pedał pewnie uniósł się w górę i prawidłowo odbija ,itp. czyli układ jest zalany płynem.
Naciskaj powoli dłonią pedał sprzęgła i uchwyć moment kiedy pompka zaczyna pracować, czyli wspomniane 2mm , czasem mniej czasem więcej.
Sprzęgło nie pracuje kiedy sworzeń jest za krótki o około 10mm i i wiecej.
Jeśli okaże się,że jednak sworzeń jest za krótki to wtedy z tą nakrętka możesz zadziałać, ale to taka prowizorka.Ja o tym pisałem.
Jeśli na górze wszystko jest ok. to odkręć siłownik przy skrzyni i sprawdź czy w ogóle wysuwa się z korpusu.
trochę się rozpisałem ,ale walczyłem ze sprzęgłem w każdym 123 którym jeździłem :)Jak coś to pisz :)
Gdyby było zapowietrzone to pedał lezy na podłodze.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 13, 2008 6:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Wysprzęglik pracuje. To znaczy na lekko odkręconym wysprzęgliku widziałem jak trzpień sie poruszał, gdy pedał sprzęgła był wciskany.
Co zatem?

Czy jest możliwe, że trzpień wysprzęglika wchodzi nieprawidłowo w łapę?
np. obok?
Trzeba mi chyba zdejmować skrzynie, i sprawdzić czy wszystko jest dobrze zamontowane i np. łapa nie zsunęła się czy coś.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 13, 2008 6:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Co było powodem wymiany sprzęgła ?

Bo jeśli biegi nie działały prawidłowo przed wymianą, a po niej dalej nie działają to może coś innego "siedzi" .

Łapa od sprzęgła ? Skrzynia , źle ustawione wodziki od biegów?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 13, 2008 7:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Powodem wymiany było szarpanie przy starcie.
No i fakt, że gdy 95 tyś kilometrów temu zrobiłem
remont silnika mechanik powiedział, że tarcza nadaje
się już do wymiany. Akurat miałem trochę wolnego czasu
i wymieniłem wczoraj.
Biegi wchodziły przed zmianą
Jutro zdejmę skrzynie jeszcze raz i zobacze.
Przyglądałem się przy wymianie łapie i na pewno nie była pęknięta,
ale może coś przy skłądaniu pokopałem.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 7:55 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
holyfido pisze:
ale może coś przy skłądaniu pokopałem.



A założyłeś łożysko dociskowe ? ;)

Ważne pytanie: czy kupiłeś kompletny zestaw tarcza, docisk, łożysko ?

Zdarza się tak że łożysko nie pasuje do docisku różne wysokości w zależności od producenta niby takie same ale nie do końca.
Więc jeżeli kupowałeś po kawałku a nie w komplecie może właśnie trafiłeś na taki niepasujący zestaw.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 10:22 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
holyfido pisze:
Ktoś tu pisał o różnych pompach, Po czym poznać czy mam właściwą?
Był taki temat o podkładaniu nakrętki pod coś w pompce gdyby była
za krótka.


Janfocus pisze:
zobacz jaki masz luz pomiędzy popychaczem a pompą (odkręć mimosród przy pedale i zobacz ile Ci na luzie wchodzi w pompę -już nie apmiętam ale ten luz tam bardzo mały powinien być -2mm czy jakoś tak, ale musi być...)


holyfido pisze:
Ale ten luz nie rozwiąże mi problemu z wrzucaniem biegów,
jeśli dobrze rozumiem działanie pompy.
Bo taki luz mimosrodem moge ustawić.

pisałem o luzie, dlatego że Wspomniałeś o tym problemie... Sam miałem taki przypadek że poprzedni właściciel założył pompę od 124 (jest bardzo podobna) lub jak to niektórzy mówią od 123 '85r i do takiej pompy jest krótrzy popychacz, potem jak się załozy właściwą pompę od 123 to popychacz jest za krótki... Pytanie o ten luz to pytanie jak duży masz skok jałowy pedału sprzęgła?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 3:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Po rozebraniu i złożeniu na nowo odkryłem, że trzpień wysprzęglika nie wszedł prawidłowo w wyżłobienie w łapie. Po założeniu wysprzęglika i upewnieniu się, że siedzi prawidłowo założyłem skrzynie.

1,2 wchodzą bardzo ładnie
3 czuć, że próbuje łapać sprzęgło przy wrzucaniu biegu.
4 ewidentnie łapie sprzęgło.
wsteczny nie wchodzi wogóle (zgrzyta).
Co teraz?
Przyczynę pierwotną chyba znalazłem.
Ale wsteczny dalej ma mnie dość, znów próbować odpowietrzać?
Wydaje mi się, że odpowietrzone jest prawidłowo.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 3:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Teraz spróbuj ustawić wodziki czy jak to się nazywa, to co biegnie od dźwigni do skrzyni .I obejzyj plastikowe elementy na łączeniach .
Jak nie wysprzęgla całkowicie to nie wchodzi wsteczny, 1, 2 ,
a wyższe biegi jak już całkiem nie ma sprzęgła.

Kiedy mi się stopniowo zapowietrzało to pierwszy siadał wsteczny potem od najniższych biegów.

Tu juz chyba tylko regulacja .
Odpowietrzałeś tak,że od lewego przedniego zacisku wężyk na wysprzęglik i kilknaście minut przetaczanie płynu, zbiorniczek zalany pod korek?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 5:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Odpowietrzałeś tak,że od lewego przedniego zacisku wężyk na wysprzęglik

Od prawego, może mieć to znaczenie?

Poza tym jak złożyłem i postawiłem na kołach, to sie biegi skończyły znów...
1 i 2 już nie wchodzą. <br>Dodano po 50 minutach.:<br> No nic, tyle na dziś. jak wciskam sprzęgło, to słychać jakieś jęki z okolic silnika. Poza tym, udało mi się wbić bieg i na wciśniętym sprzęgle zakręcić
rozrusznikiem, czyli sprzęgło się wyłącza, ale za słabo (jak puściłem sprzęgło,
to nie dało się zakręcić w ogóle) Coraz bardziej skłaniam się ku tezie,
że jednak jest źle odpowietrzone, THC piszesz o kilkunastu minutach przetaczania płynu,
ja przetaczałem góra 5 minut. Spróbuje jutro jeszcze, dziś idę na koncert Aliansów we Wrocławiu (gdyby ktoś był chętny, to zapraszam na 20 do Łykendu).

Ostatecznie wrzucę stare sprzęgło, jeśli jutrzejsze odpowietrzanie nie da rezultatu.
Aha. Jeszcze pytanie. Docisk z jaką siłą dokręcaliście? W książce jest napisane 1 do 1,5 Nm, że nie mam takich kluczy, to dokręciłem odrobinę mocniej, może to mieć znaczenie?
Dziękuje za pomoc wszystkim.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 4:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
To jeszcze pytanie, bo może tu jest źle.
Tarcza sprzęgła nie jest symetryczna po obu stronach.
z jednej strony tarczy wystają te elementy metalowe bardziej
niż z drugiej. którą stroną należało ją zamontować?
Ja zamontowałem tą stroną co wystaje w stronę skrzyni biegów.
Może tu jest problem?
Dzięki za szybka odpowiedź bo mam skrzynie zdjętą i nie wiem czy mam tarczę zdejmować.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 9:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
holyfido pisze:
z jednej strony tarczy wystają te elementy metalowe bardziej

ta strona do skrzyni, aby bardziej płaską było do koła zamachowego...
holyfido pisze:
Ja zamontowałem tą stroną co wystaje w stronę skrzyni biegów.

czyli OK :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2008 2:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
W książce jest napisane 1 do 1,5 Nm,

W książce bzdury piszą,
albo korekta powinna dostać po premii..
Tym momentem nie dokręciłem docisku
(mimo, że dokręciłem trochę większym momentem)
do koła zamachowego i stąd ten cały kłopot.

Bez dynklucza dokręciłem docisk do koła, złożyłem skrzynię,
odpowietrzyłem i śmiga jak trzeba, bez szapnięć i superładnie.

Dziękuję wszystkim za pomoc :-)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl