MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 7:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 14, 2008 9:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Witam.

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mercedesa w123 300D. Silnik od kapitalnego profesjonalnego remontu przejechał 70tyś km. Pracuje, pali, spala na odpowiednim poziomie. Widać, że niczego mu nie brakuje. Skrzynia biegów jak to w Mercedesie bez zarzutów. Na dyferencjale wybite nr 3.46, czyli oryginał.

Problem polega na tym, że auto nie rozpędza się na prostej do większej prędkości, niż 120km/h :o .

Patrząc na to nagranie (mam nadzieję, że autor nie ma nic przeciwko):

http://www.wrzuta.pl/film/jbKrSLMjdH/me ... d_0-100kmh

Okazuje się, w mojej 300D przy zupełnie innych prędkościach zmienia się biegi. Nie ma mowy by na 3 rozpędzić się do 100km/h. Maksymalnie dochodzi do 80km/h. Dodam również, że rozpędzanie się od 50 km/h na 4 biegu również nie sprawia mu problemu. :o

Co może być nie tak??

Dyferencjał wyje gdy przenosi moment na koła... ale nawet na "luzie" się nie ucisza...

Jedyne co mi do głowy przychodzi to to że flaki dyfra są od 200D :-?
Czy to jest możliwe? Można zrobić taką przekładkę? Jakie mogą być inne przyczyny tego, że auto zachowuje się jakby miało za krótkie przełożenia?

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 10:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Cześć!
Jest bardzo prawdopodobne że bebechy dyfra są o innym przełożeniu niż wybite na obudowie 3,46. Nie pamietam jak i gdzie ale są z tego co pamiętam oznaczenia wewnątrz dyfra na kołach zębatych i tam już żadnego oszustwa nie spotkasz. POszukaj na forum bo było o tym pisane względnie poczekaj aż ktoś coś napisze.
Ale szukając rozwiązania problemu z drógiej strony ..,.czy masz szybkościomierz od 300D? A jak z kołami i oponami, masz normalne czy jakieś "wyjechane" ?
pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 10:27 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 24, 2007 11:43 am
Posty: 48
Lokalizacja: Radom
Przyczyna może być zabrudzony filtr paliwa i wstępny filterek paliwa,obydwa wymień na nowe i zobacz różnice


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 10:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Aaaaa właśnie! Zapomniałem... Licznik jest wyskalowany do 160km/h :-?

Do ilu powinien być wyskalowany dla 300D? 180 czy 200?
Myślałem, że to jak jest wyskalowany licznik nie odbija się na prędkości jaką pokazuje... Poprostu zdawało mi się, że są tak skonstruowane, by jadąc 50km/h zarówno ten 200 jak i ten 180 pokazywały 50km/h... Jest inaczej?

Opony mają odpowiedni rozmiar.

Wstępny filtr paliwa (ten na przewodzie przed pompką) jest nowy, niewiem jak ten główny. Jednak silnik nie zachowuje się jakby miał zbyt mało paliwa. Wchodzi na bardzo wysokie obroty.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 11:03 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 24, 2007 11:43 am
Posty: 48
Lokalizacja: Radom
Licznik powinien być wyskalowany do 180 dla 300D,u mnie były podobne objawy,wchodził na wysokie obroty a w czasie jazdy,nie miał siły rozpędzić się


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 11:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
może lewe powietrze? ale skoro pisze ze moc ma prawidłową

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2008 12:12 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Czy Twoja skrzynia to automat, czy manual? Zmień filtr główny paliwa, wymień filtr powietrza.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2008 8:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Dzisiaj zakładam licznik wyskalowany do 180. Zobaczę co to zmieni.
Jeśli nie będzie efektów, to ajmę się filtrem paliwa. Filtr powietrza jest nowy.
Skrzynia manual.

Dzięki za wszelkie sugestie. Pozdrawiam.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2008 9:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Skoro nie wiesz w jakim stanie jest filtr główny paliwa, to sugeruję tak czy inaczej wydać 18zł i go wymienić [oczko]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2008 12:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Wymiana licznika nic nie zmieniła... Pozostaje mieć nadzieję, że filtr jest brudny :-?

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2008 8:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Warto zobaczyć czy z cięgno pedału gazu jest OK.

Miałem podobne objawy samochód MB 116 "300D" zamulony . Jeździłem po mechanikach , kiwali głowami i nic z tego nie było .

Sam ustawiłem cięgło do gazu, przeciąłem i pospawałem pod innym kątem, i samochód zaczął jeździć jak "rakieta" .
Bez problemów osiąga 160 km/h , niestety po takiej jeździe wizyta na stacji benzynowej nie należy od przyjemnych . Ale coś za coś.

Jak potrzeba to mogę wrzucić fotki.
pozdro.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2008 3:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Teoretycznie mimo wybitego przełożenia, dyfer moze być jak w 200. Tak jak kolega wczesniej wspomniał, zobaczy, czy po wciśnieciu gazu dżwignia na pompie dotyka zderzaka, bo może cos własnie z cięgnami jest nie tak.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2008 8:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Dźwignia na pompie dotyka tego ogranicznika :-?

Może jest on za mocno wykręcony? Postaram się wrzucić fotkę w jakim
on położeniu się znajduje.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl