Ocet pisze:
Chyba powinno być w archiwum, bo pisałem:)
pomiędzy czujnikiem, a obrotkiem jest (powinien być) wzmaczniacz umieszczony w nakrętce gniazda diagnostycznego (Wysoka nakrętka).
Pozdrawiam
Ocet w innym temacie pisze:
Jakby co to na zdjeciu wzmacniacz ( w nakretce) impulsu z czujnika polozenia walu z ktorego sygnal leci juz na drugoseryjny dieslowy obrotomierz.

podpowiem, ze to W123, w moich okolicach nazywane beczka
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)
Najbardziej zbliżone tematycznie źródła są
tu i
tuZgadza się, pisałeś, ale nie napisałeś co do czego podłączać

a tej wiedzy mi właśnie brakuje. U mnie wygląda to nastepująco (sądzę, że o ten element właśnie chodzi):


Teoretycznie od spodu jest podpięty przewód od czujnika (ten z 3 pinami bez oznaczeń) - ale do czego powinien być podpinany obrotek w tym złączu? Czy można jakoś skontrolować, czy złącze serwisowe jest poprawnie wpięte w instalację? Jeśli tak, to co należy mierzyć? Pytam, bo poprzednio w tym samochodzie siedział sobie 230 na gaźniku i wcale nie mam gwarancji, że to złącze jest gdziekolwiek podpięte.
jackie01 pisze:
Mike_THE_GR8 ja w swojej 190D również podłączyłem obrotomierz z 2 wejsciami. Pod TD podpiąłem wyjście W z alternaora. Wiąże się to z przeróbką obrotka a mianowicie polega to na wymianie 2 potencjometrów i jednego kondensatora i ponownym wysterowaniu obrotka do twoich potrzeb. Napisz jaki siedzi tam przetwornik bo jeżeli SAK215 to bez problemu można to tk zrobić jak opisałem
W tej chwili nie mam pod ręką tego obrotka, będe miał wieczorem - jak nie uda się go podłączyć tak jak fabryka przewidywała chętnie skorzystam z Twojej porady.
Dodano po 10 godzinach. 16 minutach.:
Śledztwo w EPC wykazało następujące sprawy:
- schemat złącza serwisowego w 300 turboD:
Wygląda na to, że mam elementy, których potrzebuję, ale dalej nie wiem, jak powinny być ze sobą połączone.
Lista elementów potrzebnych do podpięcia złącza serwisowego jest
tu dla 300 turboD i
tu dla 230 gaźnikowego - w dieslu elementy są te same i potrzeba ich znacznie mniej niż w benzynie (odpada cała część dotycząca zapłonu).
Pytanie dalej jest to samo: co do czego podpinać? Może ktoś dysponuje jakimś schematem?