MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 7:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 18, 2008 9:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Na początku zaznaczam: wszystkie tematy z archiwum dotyczące podłączania obrotka w dieslu przeczytałem i niemalże znam na pamięć. Niestety większość z nich dotyczy obrotomierza 3pinowego, czyli tego, który podłącza się pod wyjście W alternatora.
Mnie zdarzyło się dostać w ręce obrotomierz (do W123, nie żadna kombinacja), który jest podłączany pod czujnik położenia wału, ma 2 piny wejściowe: jeden oznaczony + a drugi TD. Mam również czujnik położenia wału, ma wtyczkę z 3 pinami, niestety nijak nie oznaczoną.
Pytanie jest proste: jak podłączyć czujnik wału (gdzie trzeba go umieścić już wiem) i co podłączyć pod złącze TD i + na obrotomierzu (zakładam, że TD to któryś z pinów czujnika choć nie mam pojęcia który, a + to po prostu + z aku)?

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 10:22 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Chyba powinno być w archiwum, bo pisałem:)
pomiędzy czujnikiem, a obrotkiem jest (powinien być) wzmaczniacz umieszczony w nakrętce gniazda diagnostycznego (Wysoka nakrętka).
Pozdrawiam

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 1:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
Mike_THE_GR8 ja w swojej 190D również podłączyłem obrotomierz z 2 wejsciami. Pod TD podpiąłem wyjście W z alternaora. Wiąże się to z przeróbką obrotka a mianowicie polega to na wymianie 2 potencjometrów i jednego kondensatora i ponownym wysterowaniu obrotka do twoich potrzeb. Napisz jaki siedzi tam przetwornik bo jeżeli SAK215 to bez problemu można to tk zrobić jak opisałem

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2008 12:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Ocet pisze:
Chyba powinno być w archiwum, bo pisałem:)
pomiędzy czujnikiem, a obrotkiem jest (powinien być) wzmaczniacz umieszczony w nakrętce gniazda diagnostycznego (Wysoka nakrętka).
Pozdrawiam


Ocet w innym temacie pisze:
Jakby co to na zdjeciu wzmacniacz ( w nakretce) impulsu z czujnika polozenia walu z ktorego sygnal leci juz na drugoseryjny dieslowy obrotomierz.
Obrazek
podpowiem, ze to W123, w moich okolicach nazywane beczka [oczko]


Najbardziej zbliżone tematycznie źródła są tu i tu

Zgadza się, pisałeś, ale nie napisałeś co do czego podłączać ;) a tej wiedzy mi właśnie brakuje. U mnie wygląda to nastepująco (sądzę, że o ten element właśnie chodzi):
Obrazek
Obrazek
Teoretycznie od spodu jest podpięty przewód od czujnika (ten z 3 pinami bez oznaczeń) - ale do czego powinien być podpinany obrotek w tym złączu? Czy można jakoś skontrolować, czy złącze serwisowe jest poprawnie wpięte w instalację? Jeśli tak, to co należy mierzyć? Pytam, bo poprzednio w tym samochodzie siedział sobie 230 na gaźniku i wcale nie mam gwarancji, że to złącze jest gdziekolwiek podpięte.

jackie01 pisze:
Mike_THE_GR8 ja w swojej 190D również podłączyłem obrotomierz z 2 wejsciami. Pod TD podpiąłem wyjście W z alternaora. Wiąże się to z przeróbką obrotka a mianowicie polega to na wymianie 2 potencjometrów i jednego kondensatora i ponownym wysterowaniu obrotka do twoich potrzeb. Napisz jaki siedzi tam przetwornik bo jeżeli SAK215 to bez problemu można to tk zrobić jak opisałem

W tej chwili nie mam pod ręką tego obrotka, będe miał wieczorem - jak nie uda się go podłączyć tak jak fabryka przewidywała chętnie skorzystam z Twojej porady.

Dodano po 10 godzinach. 16 minutach.:
Śledztwo w EPC wykazało następujące sprawy:
- schemat złącza serwisowego w 300 turboD:
Obrazek
Wygląda na to, że mam elementy, których potrzebuję, ale dalej nie wiem, jak powinny być ze sobą połączone.

Lista elementów potrzebnych do podpięcia złącza serwisowego jest tu dla 300 turboD i tu dla 230 gaźnikowego - w dieslu elementy są te same i potrzeba ich znacznie mniej niż w benzynie (odpada cała część dotycząca zapłonu).

Pytanie dalej jest to samo: co do czego podpinać? Może ktoś dysponuje jakimś schematem?

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2008 11:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Juz wiemy z Michałem, że musimy w złącze diagnostyczne wpiąć wzmacniacz sygnału, ale dalej nie wiemy gdzie dalej kable połączyć. Pomocy!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2008 11:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Ocet w innym temacie pisze:
Jakby co to na zdjeciu wzmacniacz ( w nakretce) impulsu z czujnika polozenia walu z ktorego sygnal leci juz na drugoseryjny dieslowy obrotomierz.
Obrazek
podpowiem, ze to W123, w moich okolicach nazywane beczka [oczko]


Precyzując (wg wiedzy z forum MB USA): obrotomierz biorący sygnał z wału i idący przez złącze diagnostyczne był montowany do końca 1983 roku, później brał sygnał z wyjścia W na alternatorze.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2008 1:39 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Poszukam gdzieś co dokładnie gdzie podpiąć. Zasilanie jeśli mnie pamięć nie myli idzie przez bezpiecznik 8.
PS. Fajne te linki sprzed lat, niki historyczne....:)

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl