MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jak podłączyć obrotomierz w dieslu?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=37312
Strona 1 z 1

Autor:  Mike_THE_GR8 [ wt lis 18, 2008 9:53 pm ]
Tytuł:  Jak podłączyć obrotomierz w dieslu?

Na początku zaznaczam: wszystkie tematy z archiwum dotyczące podłączania obrotka w dieslu przeczytałem i niemalże znam na pamięć. Niestety większość z nich dotyczy obrotomierza 3pinowego, czyli tego, który podłącza się pod wyjście W alternatora.
Mnie zdarzyło się dostać w ręce obrotomierz (do W123, nie żadna kombinacja), który jest podłączany pod czujnik położenia wału, ma 2 piny wejściowe: jeden oznaczony + a drugi TD. Mam również czujnik położenia wału, ma wtyczkę z 3 pinami, niestety nijak nie oznaczoną.
Pytanie jest proste: jak podłączyć czujnik wału (gdzie trzeba go umieścić już wiem) i co podłączyć pod złącze TD i + na obrotomierzu (zakładam, że TD to któryś z pinów czujnika choć nie mam pojęcia który, a + to po prostu + z aku)?

Autor:  Ocet [ śr lis 19, 2008 10:22 am ]
Tytuł: 

Chyba powinno być w archiwum, bo pisałem:)
pomiędzy czujnikiem, a obrotkiem jest (powinien być) wzmaczniacz umieszczony w nakrętce gniazda diagnostycznego (Wysoka nakrętka).
Pozdrawiam

Autor:  jackie01 [ śr lis 19, 2008 1:25 pm ]
Tytuł: 

Mike_THE_GR8 ja w swojej 190D również podłączyłem obrotomierz z 2 wejsciami. Pod TD podpiąłem wyjście W z alternaora. Wiąże się to z przeróbką obrotka a mianowicie polega to na wymianie 2 potencjometrów i jednego kondensatora i ponownym wysterowaniu obrotka do twoich potrzeb. Napisz jaki siedzi tam przetwornik bo jeżeli SAK215 to bez problemu można to tk zrobić jak opisałem

Autor:  Mike_THE_GR8 [ czw lis 20, 2008 12:39 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Chyba powinno być w archiwum, bo pisałem:)
pomiędzy czujnikiem, a obrotkiem jest (powinien być) wzmaczniacz umieszczony w nakrętce gniazda diagnostycznego (Wysoka nakrętka).
Pozdrawiam


Ocet w innym temacie pisze:
Jakby co to na zdjeciu wzmacniacz ( w nakretce) impulsu z czujnika polozenia walu z ktorego sygnal leci juz na drugoseryjny dieslowy obrotomierz.
Obrazek
podpowiem, ze to W123, w moich okolicach nazywane beczka [oczko]


Najbardziej zbliżone tematycznie źródła są tu i tu

Zgadza się, pisałeś, ale nie napisałeś co do czego podłączać ;) a tej wiedzy mi właśnie brakuje. U mnie wygląda to nastepująco (sądzę, że o ten element właśnie chodzi):
Obrazek
Obrazek
Teoretycznie od spodu jest podpięty przewód od czujnika (ten z 3 pinami bez oznaczeń) - ale do czego powinien być podpinany obrotek w tym złączu? Czy można jakoś skontrolować, czy złącze serwisowe jest poprawnie wpięte w instalację? Jeśli tak, to co należy mierzyć? Pytam, bo poprzednio w tym samochodzie siedział sobie 230 na gaźniku i wcale nie mam gwarancji, że to złącze jest gdziekolwiek podpięte.

jackie01 pisze:
Mike_THE_GR8 ja w swojej 190D również podłączyłem obrotomierz z 2 wejsciami. Pod TD podpiąłem wyjście W z alternaora. Wiąże się to z przeróbką obrotka a mianowicie polega to na wymianie 2 potencjometrów i jednego kondensatora i ponownym wysterowaniu obrotka do twoich potrzeb. Napisz jaki siedzi tam przetwornik bo jeżeli SAK215 to bez problemu można to tk zrobić jak opisałem

W tej chwili nie mam pod ręką tego obrotka, będe miał wieczorem - jak nie uda się go podłączyć tak jak fabryka przewidywała chętnie skorzystam z Twojej porady.

Dodano po 10 godzinach. 16 minutach.:
Śledztwo w EPC wykazało następujące sprawy:
- schemat złącza serwisowego w 300 turboD:
Obrazek
Wygląda na to, że mam elementy, których potrzebuję, ale dalej nie wiem, jak powinny być ze sobą połączone.

Lista elementów potrzebnych do podpięcia złącza serwisowego jest tu dla 300 turboD i tu dla 230 gaźnikowego - w dieslu elementy są te same i potrzeba ich znacznie mniej niż w benzynie (odpada cała część dotycząca zapłonu).

Pytanie dalej jest to samo: co do czego podpinać? Może ktoś dysponuje jakimś schematem?

Autor:  bary123ce [ czw lis 20, 2008 11:22 am ]
Tytuł: 

Juz wiemy z Michałem, że musimy w złącze diagnostyczne wpiąć wzmacniacz sygnału, ale dalej nie wiemy gdzie dalej kable połączyć. Pomocy!

Autor:  Mike_THE_GR8 [ czw lis 20, 2008 11:33 am ]
Tytuł: 

Ocet w innym temacie pisze:
Jakby co to na zdjeciu wzmacniacz ( w nakretce) impulsu z czujnika polozenia walu z ktorego sygnal leci juz na drugoseryjny dieslowy obrotomierz.
Obrazek
podpowiem, ze to W123, w moich okolicach nazywane beczka [oczko]


Precyzując (wg wiedzy z forum MB USA): obrotomierz biorący sygnał z wału i idący przez złącze diagnostyczne był montowany do końca 1983 roku, później brał sygnał z wyjścia W na alternatorze.

Autor:  Ocet [ czw lis 20, 2008 1:39 pm ]
Tytuł: 

Poszukam gdzieś co dokładnie gdzie podpiąć. Zasilanie jeśli mnie pamięć nie myli idzie przez bezpiecznik 8.
PS. Fajne te linki sprzed lat, niki historyczne....:)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/