MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jak podłączyć obrotomierz w dieslu? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=37312 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ wt lis 18, 2008 9:53 pm ] |
Tytuł: | Jak podłączyć obrotomierz w dieslu? |
Na początku zaznaczam: wszystkie tematy z archiwum dotyczące podłączania obrotka w dieslu przeczytałem i niemalże znam na pamięć. Niestety większość z nich dotyczy obrotomierza 3pinowego, czyli tego, który podłącza się pod wyjście W alternatora. Mnie zdarzyło się dostać w ręce obrotomierz (do W123, nie żadna kombinacja), który jest podłączany pod czujnik położenia wału, ma 2 piny wejściowe: jeden oznaczony + a drugi TD. Mam również czujnik położenia wału, ma wtyczkę z 3 pinami, niestety nijak nie oznaczoną. Pytanie jest proste: jak podłączyć czujnik wału (gdzie trzeba go umieścić już wiem) i co podłączyć pod złącze TD i + na obrotomierzu (zakładam, że TD to któryś z pinów czujnika choć nie mam pojęcia który, a + to po prostu + z aku)? |
Autor: | Ocet [ śr lis 19, 2008 10:22 am ] |
Tytuł: | |
Chyba powinno być w archiwum, bo pisałem:) pomiędzy czujnikiem, a obrotkiem jest (powinien być) wzmaczniacz umieszczony w nakrętce gniazda diagnostycznego (Wysoka nakrętka). Pozdrawiam |
Autor: | jackie01 [ śr lis 19, 2008 1:25 pm ] |
Tytuł: | |
Mike_THE_GR8 ja w swojej 190D również podłączyłem obrotomierz z 2 wejsciami. Pod TD podpiąłem wyjście W z alternaora. Wiąże się to z przeróbką obrotka a mianowicie polega to na wymianie 2 potencjometrów i jednego kondensatora i ponownym wysterowaniu obrotka do twoich potrzeb. Napisz jaki siedzi tam przetwornik bo jeżeli SAK215 to bez problemu można to tk zrobić jak opisałem |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ czw lis 20, 2008 12:39 am ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: Chyba powinno być w archiwum, bo pisałem:) pomiędzy czujnikiem, a obrotkiem jest (powinien być) wzmaczniacz umieszczony w nakrętce gniazda diagnostycznego (Wysoka nakrętka). Pozdrawiam Ocet w innym temacie pisze: Jakby co to na zdjeciu wzmacniacz ( w nakretce) impulsu z czujnika polozenia walu z ktorego sygnal leci juz na drugoseryjny dieslowy obrotomierz. ![]() podpowiem, ze to W123, w moich okolicach nazywane beczka ![]() Najbardziej zbliżone tematycznie źródła są tu i tu Zgadza się, pisałeś, ale nie napisałeś co do czego podłączać ![]() ![]() ![]() Teoretycznie od spodu jest podpięty przewód od czujnika (ten z 3 pinami bez oznaczeń) - ale do czego powinien być podpinany obrotek w tym złączu? Czy można jakoś skontrolować, czy złącze serwisowe jest poprawnie wpięte w instalację? Jeśli tak, to co należy mierzyć? Pytam, bo poprzednio w tym samochodzie siedział sobie 230 na gaźniku i wcale nie mam gwarancji, że to złącze jest gdziekolwiek podpięte. jackie01 pisze: Mike_THE_GR8 ja w swojej 190D również podłączyłem obrotomierz z 2 wejsciami. Pod TD podpiąłem wyjście W z alternaora. Wiąże się to z przeróbką obrotka a mianowicie polega to na wymianie 2 potencjometrów i jednego kondensatora i ponownym wysterowaniu obrotka do twoich potrzeb. Napisz jaki siedzi tam przetwornik bo jeżeli SAK215 to bez problemu można to tk zrobić jak opisałem
W tej chwili nie mam pod ręką tego obrotka, będe miał wieczorem - jak nie uda się go podłączyć tak jak fabryka przewidywała chętnie skorzystam z Twojej porady. Dodano po 10 godzinach. 16 minutach.: Śledztwo w EPC wykazało następujące sprawy: - schemat złącza serwisowego w 300 turboD: ![]() Wygląda na to, że mam elementy, których potrzebuję, ale dalej nie wiem, jak powinny być ze sobą połączone. Lista elementów potrzebnych do podpięcia złącza serwisowego jest tu dla 300 turboD i tu dla 230 gaźnikowego - w dieslu elementy są te same i potrzeba ich znacznie mniej niż w benzynie (odpada cała część dotycząca zapłonu). Pytanie dalej jest to samo: co do czego podpinać? Może ktoś dysponuje jakimś schematem? |
Autor: | bary123ce [ czw lis 20, 2008 11:22 am ] |
Tytuł: | |
Juz wiemy z Michałem, że musimy w złącze diagnostyczne wpiąć wzmacniacz sygnału, ale dalej nie wiemy gdzie dalej kable połączyć. Pomocy! |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ czw lis 20, 2008 11:33 am ] |
Tytuł: | |
Ocet w innym temacie pisze: Jakby co to na zdjeciu wzmacniacz ( w nakretce) impulsu z czujnika polozenia walu z ktorego sygnal leci juz na drugoseryjny dieslowy obrotomierz.
![]() podpowiem, ze to W123, w moich okolicach nazywane beczka ![]() Precyzując (wg wiedzy z forum MB USA): obrotomierz biorący sygnał z wału i idący przez złącze diagnostyczne był montowany do końca 1983 roku, później brał sygnał z wyjścia W na alternatorze. |
Autor: | Ocet [ czw lis 20, 2008 1:39 pm ] |
Tytuł: | |
Poszukam gdzieś co dokładnie gdzie podpiąć. Zasilanie jeśli mnie pamięć nie myli idzie przez bezpiecznik 8. PS. Fajne te linki sprzed lat, niki historyczne.... ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |