MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Rozkminiamy dalej automat - 4 czy 3 biegi?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=37601
Strona 1 z 1

Autor:  Gab [ ndz lis 30, 2008 11:21 pm ]
Tytuł:  Rozkminiamy dalej automat - 4 czy 3 biegi?

Zrobiłem nowy wątek, bo w tamtym już pisałem o 10 rzeczach na raz.
W skrócie - w związku z bałaganem w Vinie i zachowaniem skrzyni, mam pewne wątpliwości czy w naszym 280SE siedzi taki automat, jak powinien.

Wlazłem i zobaczyłem. Skrzynia 123 270 0101 722.112 02 090877.
Czyli 4 biegi jak najbardziej pasujące do M110.
Czy to "123" na początku oznacza, że wyjęto ją z jakiejś beczki 280,
czy to zbieżność numeracji?

Czyli wygląda na to, że wszystko w tym aucie się zgadza (z wyjątkiem
VIN-u, który dostał chyba po jakimś praprzodku - nr nadwozia 000915)

Tylko w takim razie skoro jest to 4, dlaczego na "L" ciągnie tylko na jednym
przełożeniu i nie jest w zasadzie w stanie dobić nawet do zaznaczonego na prędkościomierzu ogranicznika I-go biegu?
Bo poza tym skrzynia chodzi elegencko, nic nie szarpie, biegi zmienia ok, a auto potrafi sie rozbujac do 190, czyli "w gore" zmienia jak trzeba.
Tylko start ma z "obsuwą" - tzn. rwie do przodu ładnie, ale zaczyna pół sekundy po wdepnięciu pedału gazu.
Który odpadł, ale o tym w innym odcinku :)

Gab

Autor:  Bukol [ pn gru 01, 2008 10:17 am ]
Tytuł: 

Ja tak miałem w C126 - odłączony był kick-down. Po podłączeniu zaczął latać jak rakieta. Posprawdzaj podłączenia podciśnień, w tym kick'a.

Autor:  Janfocus [ pn gru 01, 2008 11:02 am ]
Tytuł: 

Gab pisze:
ale zaczyna pół sekundy po wdepnięciu pedału gazu.

one tak mają :)

Autor:  dario1 [ pn gru 01, 2008 12:00 pm ]
Tytuł: 

Od jakich cyferek zaczyna się numer twojego prędkościomierza?
Czy może też od 123? [zlosnik]

Autor:  Gab [ wt gru 02, 2008 9:29 am ]
Tytuł: 

dario1 pisze:
Od jakich cyferek zaczyna się numer twojego prędkościomierza?
Czy może też od 123? [zlosnik]


Nie no, budzik jest w porząsiu oryginalny i ma znaczniki dla 3 biegow - I tak ok 50, II kolo 90 i III w poblizu 150.
A tutaj taki ladny widoczek ze starej strony - speedo z 6.9.
Wzruszaja punkty max zasuwania na przełożeniach:

http://gallery.w116.org/v/garage/6_9+Speedo.jpg/

Gab

Autor:  howser [ wt gru 02, 2008 9:48 am ]
Tytuł: 

Gab pisze:
A tutaj taki ladny widoczek ze starej strony - speedo z 6.9.
Wzruszaja punkty max zasuwania na przełożeniach:

http://gallery.w116.org/v/garage/6_9+Speedo.jpg/


jak juz wiesz silnikM100 (6,9) wychodził tylko z trzybiegowym automatem

Gab pisze:
ma znaczniki dla 3 biegow - I tak ok 50, II kolo 90 i III w poblizu 150.


i to sa znaczniki dla skrzyn cztero biegowych

wiec w Twoim M110 masz 4 biegi na 100%, (sprawdziles ten kick down? albo ruszyles z L? i nastepnie przelaczales na S i D???

Pozdro

Autor:  Gab [ wt gru 02, 2008 10:41 am ]
Tytuł: 

wiec w Twoim M110 masz 4 biegi na 100%, (sprawdziles ten kick down? albo ruszyles z L? i nastepnie przelaczales na S i D???

Pozdro[/quote]

Juz o tym pisałem - kickd nie sprawdzałem jakoś specjalnie (jak właziłem pod auto wyglądało, że wszystko do skrzyni podłączone, przy pedale który odpadł też jest podpięte).
Wczoraj próbowałem zmusić go do ostrego startu z 1, ale przez to, ze wymaga regulacji i chodzi nierowno na wolnych bywa trudno. Zanim "wystrzeli" chwila mija i to nie mielenie konwerterem, tylko raczej silnik musi "rytm" złapać. I problem w tym, ze zeby poszedł z 1 trzeba dawac buta, dajac buta przeciąga biegi, tak więc hipotetyczny punkt gdy powinien zmienić z III na IV wypada gdzieś ponad 100km/h. A w tej luxusowej krowie, w której jest tak samo cicho czy jedziesz 50 czy 150 a skrzynia chodzi "aksamitnie" :) na prawde trudno "wychwycić" moment tej zmiany, mimo że jeżdze automatami od dawna (nie mam obrotomierza). No ale po wczorajszych testach stawiam jednak, ze ma IV biegi :)

Natomiast co do położenia L jest dalej tak samo - jedzie wtedy tylko na jednym biegu i nie wrzuca wyżej. Na S czuc ze brakuje mu przełożenia i "chciałby a nie może", ale nie wiem czy chodzi wtedy 2-3, czy 1-2-3, czy może tylko 1-2 :)

Gab

Autor:  Cem [ wt gru 02, 2008 1:11 pm ]
Tytuł: 

Howserowi chodziło o to, by wykorzystując pozycje L,S,D wymuszać zmiany biegów przy niższych prędkościach.

Z jakiej części Warszawy jesteś?
Oferuję się na odnalezienie czwartego biegu osobiście. [zlosnik]

Autor:  Gab [ wt gru 02, 2008 1:26 pm ]
Tytuł: 

Cem pisze:
Howserowi chodziło o to, by wykorzystując pozycje L,S,D wymuszać zmiany biegów przy niższych prędkościach.

Z jakiej części Warszawy jesteś?
Oferuję się na odnalezienie czwartego biegu osobiście. [zlosnik]


A to tak też można spróbować, tylko jak pisałem - pozycją L nic się nie da wymusić, bo chodzi tylko na jednym biegu, a ktoś mi tu pisał, że powinien chodzić 1-2. To napiszcie jeszcze tylko jak fabrycznie powinien chodzic na S - tzn. na których przełożeniach chodzi wtedy. Dzięki temu spróbuje jakoś dojść jak ta skrzynia pracuje.
Mieszkam w radzieckiej strefie okupacyjnej, nad Wisłą niedaleko Falenicy.

Gab

Autor:  Cem [ wt gru 02, 2008 1:31 pm ]
Tytuł: 

Gab pisze:
To napiszcie jeszcze tylko jak fabrycznie powinien chodzic na S - tzn. na których przełożeniach chodzi wtedy. Dzięki temu spróbuje jakoś dojść jak ta skrzynia pracuje.
Mieszkam w radzieckiej strefie okupacyjnej, nad Wisłą niedaleko Falenicy.

Gab


Tryb S działa na biegach 1,2 i 3. z tym, że w przeciwieństwie do L nie ciągnie zawsze do maksymalnych obrotów by zmienić bieg (no chyba, że masz pedał w podłodze).

Autor:  bobasspr [ pt gru 05, 2008 11:15 pm ]
Tytuł: 

Zacznij od sprawdzenie Kick-downa, Ja miałem ten sam problem (w123) ale doszedłem co było przyczyna. U mnie jest tak samo że na L ma zaje...stą moc ale ma tylko ten jeden bieg do dyspozycji. Sprawdź kicka i problem powinien Ci sie sam rzwiązać.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/