MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 9:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 03, 2008 8:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 7:07 pm
Posty: 115
zmienilem akumulator na nowy kobiete ktora niby zjadla zeby na mercedesach zaproponowala mi KAGER 74Ah/680A od poczatku chciałem zeby mial wiecej rozruchu ale ze kobieta niby taka obcykana to wziolem ta baterie. no i lipa temp przy zerze a beka dalej nie pali zrobilem alternator bo niby nie doladowywał, chce zmienic aku na wiekszy KAGER 95Ah/800A. jak myslicie bedzie ok. na ty maku potrafie chełtac nawet 35 min i lipa.

dodam ze na ciepłym silniku pali normalnie tylko na zimnym stawia czynny opór.

jak zaczolem jezdzic ta beka to siedziałchyba sznajder 74ah / 720 A i skubana paliła nawet jak było - 25

moja maszyna ma 30 lat pojemnosc 200D.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 9:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Nie jestem pewien ale chyba 72ah to zbyt mało na diesla, jeśli o dieslu mowa.

Jeśli powyżej zera nie daje rady, a kręcić możesz długo to zacznij szukać problemu gdzie indziej, bo chyba jasne jest, że skoro pół godziny kręcisz to nie wina akumulatora!!

Podgrzewanie wstępne, luzy zaworowe, filtry, kompresja tym warto się raczej zainteresować.

CO do marki akuma to nie wiem co to jest, ale sądzę iż coś co pozwala oszczędzić kasę na markę, tutaj powiem tyle, że jeśli nie stać Cię na vartę, centrę to kup toplę, mam w 2 czy nawet 3 autach i lata mijają, a one wciąż dobre ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 9:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Skoro kreci, to może kręcić za powoli, żeby diesel nie odpalił?Ale kreci aż 35 minut?To może kompresja już kończąca, skoro kreci ,kręci i nie zaskoczy?
Tak pytam bo nie miałem nigdy diesla.
Miałem akume, nie wiem ile kosztował ,ale miałem go od 2004 ,do lipca tego roku, i chyba dalej by działał, ale miałem okazję to założyłem nowy.Aku jak aku , ale narzekać nie mogłem, i skąd Xytras wyskoczyłeś z ta akumą?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 9:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Akum=akumulator, już rozumiesz?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 10:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:03 am
Posty: 66
Lokalizacja: Łódź
Wlasnie mam przed soba oryginalna instrukcje od Mercedesa W123 Diesel i w parametrach technicznych podaja:

batterie - 12V/88 Ah

To tyle jesli chodzi o teorie. Technika poszla do przodu, mamy 2008 rok, troche juz czasu uplynelo kiedy z tasmy produkcyjnej zeszla ostatnia beczka, takze wydaje mi sie, ze akumulator o pojemnosci ok 80 Ah wystarczy, wazniejszy jest prad rozruchowy - tu powinno byc chyba powyzej 700 A - moze w tym tkwi Twoj problem?

Poza tym wazna jest kwestia swiec zarowych (na przyklad ja wymienialem swiece w ostatnia niedziele, bo wlasciwie nie wiem kiedy byly ostatni raz wymieniane i dwie podczas wykrecania najnormalniej pokruszyly sie - najprawdopodobniej ze starosci - nawet nie wiem, czy wszystkie palily).

_________________
Kiedys:
Syrena 105Lux 1978r, Skoda 110 1973r, Polonez FSO1500 1987r, Daewoo Lanos 1,6 1999r, Skoda Octavia 1,8T 2001r

Aktualnie:
Mercedes W123 240D 1981r, Skoda Fabia 1,4TDi 2006r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 10:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Xytras pisze:
Akum=akumulator, już rozumiesz?




hehhehe akum=po twojemu akumulator.
A ja miałem akumulator firmy akuma, heheh


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 10:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Tak to jest ze skrótowcami [zlosnik] [cool]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 10:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:03 am
Posty: 66
Lokalizacja: Łódź
ps nie wiem co to za marka Kager, ile dales za ten aku? jesli nie stac Cie na Varte, a masz gdzies w okolicy serwis Norauto to podjedz do nich i kup ich firmowy akumulator - Varta robi dla nich akumulatory...

_________________
Kiedys:

Syrena 105Lux 1978r, Skoda 110 1973r, Polonez FSO1500 1987r, Daewoo Lanos 1,6 1999r, Skoda Octavia 1,8T 2001r



Aktualnie:

Mercedes W123 240D 1981r, Skoda Fabia 1,4TDi 2006r


Na górę
Post: śr gru 03, 2008 10:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
apartyda26 pisze:
zmienilem akumulator na nowy kobiete ktora niby zjadla zeby na mercedesach zaproponowala mi KAGER 74Ah/680A od poczatku chciałem zeby mial wiecej rozruchu ale ze kobieta niby taka obcykana (...) chce zmienic aku na wiekszy KAGER 95Ah/800A. jak myslicie bedzie ok. na ty maku potrafie chełtac nawet 35 min i lipa.

dodam ze na ciepłym silniku pali normalnie tylko na zimnym stawia czynny opór.
jak zaczolem jezdzic ta beka to siedziałchyba sznajder 74ah / 720 A i skubana paliła nawet jak było - 25


Co tylko dowodzi, ze problem lezy bardziej po stronie silnika, a nie prądu. Cisnienie w garach, pompa wtryskowa itp. No i zanim kupisz kolejny akumulator, tym razem z jakiejś ciężarówki :) sprawdź lepiej jakie parametry ma twój alternator. Bo choćby alt był nowy, jeśli podepniesz mu za duży akumulator to on nigdy tego akumulatora porządnie nie naładuje i bateria będzie na śmieci.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 11:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
sonik1976 pisze:
ps nie wiem co to za marka Kager,


Kager ma akumulatory Bosch

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł: ciag dalszy :)
Post: czw gru 04, 2008 1:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 7:07 pm
Posty: 115
jesli chodzi o silnik to chyba wszystko jest ok, tak mi sie wydaje, sprezanie na zimnym na 3 na goracym 2,5. po odpaleniu silnik sie nie telepie chodzi rowno (gary chodza wszystkie).


kager to niby cos z bosh. jasli chodiz o koszta te nie maja znaczenia mialem do wydania 600 pln ale baba mi powiedzial ze poco niewarto, ona siedzi w mesiach cale zycie ( w sumie ma sklep z czesciami do mesiow) i sporo jezdzila beczka i ze taki akumulator styknie. mi osobiscie sie wydaje ze ta bateria nie ma wystarczajacej mocy zeby zakrecic porzadnie silnikiem, kreci .. kreci ... ale brakuje dosłownie tyci tyci. nowego nie bede kupowal bo ten ma 2 tyg w sumie odrazu chcialem wiekszy i ona to pamieta, poprostu zaniose ten i powiem zeby wymienili na wiekszy zeby rozruchy bulo z 800A, sprawdzalem ze bede musial doplacic marne 100pln. za tamtem zaplacilem chyba 330 pln, nie pamietam ale sa takie na allego i cena taka sama.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 04, 2008 2:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
To jest ciśnienie oleju, nic nie ma do kompresji.


Na górę
Post: czw gru 04, 2008 2:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
apartyda26 pisze:
jesli chodzi o silnik to chyba wszystko jest ok, tak mi sie wydaje, sprezanie na zimnym na 3 na goracym 2,5. po odpaleniu silnik sie nie telepie chodzi rowno (gary chodza wszystkie).


Mylisz ciśnienie sprężania z ciśnieniem oleju.

Oby pomogły cie te dodatkowe ampery, ale poniżej jakiejś temperatury może znowu ci ich zabraknąć, dlatego regulacja luzu zaworowego i uczciwy pomiar kompresji są tak ważne w walce ze słabym startem na zimno.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 04, 2008 2:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Jak silnik by był ok to by zapalił nawet na aku 55 Ah.... - Zakładanie wiekszego aku to maskowanie problemu.... nic to nie da .Jak przy tej tem niepali to wiekszy aku nic nie da...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 04, 2008 3:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Zacznik od remontu rozrusznika, moga Ci tez wstawic mocniejszy roznisznik.

ps. Jak kreciles nim bez przerwy 30 min to jest juz pewnie po tulejach w nim i ledwo co kreci. Rozrusznik musi rozkrecic silnik do okolo 400obr/min. Zimny silnik ma sporo wieksze opory niz na cieply,.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl