MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
problem z rozruchem mojej beczuni nawet przy temp +8 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=37665 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | apartyda26 [ śr gru 03, 2008 8:54 pm ] |
Tytuł: | problem z rozruchem mojej beczuni nawet przy temp +8 |
zmienilem akumulator na nowy kobiete ktora niby zjadla zeby na mercedesach zaproponowala mi KAGER 74Ah/680A od poczatku chciałem zeby mial wiecej rozruchu ale ze kobieta niby taka obcykana to wziolem ta baterie. no i lipa temp przy zerze a beka dalej nie pali zrobilem alternator bo niby nie doladowywał, chce zmienic aku na wiekszy KAGER 95Ah/800A. jak myslicie bedzie ok. na ty maku potrafie chełtac nawet 35 min i lipa. dodam ze na ciepłym silniku pali normalnie tylko na zimnym stawia czynny opór. jak zaczolem jezdzic ta beka to siedziałchyba sznajder 74ah / 720 A i skubana paliła nawet jak było - 25 moja maszyna ma 30 lat pojemnosc 200D. |
Autor: | Xytras [ śr gru 03, 2008 9:04 pm ] |
Tytuł: | |
Nie jestem pewien ale chyba 72ah to zbyt mało na diesla, jeśli o dieslu mowa. Jeśli powyżej zera nie daje rady, a kręcić możesz długo to zacznij szukać problemu gdzie indziej, bo chyba jasne jest, że skoro pół godziny kręcisz to nie wina akumulatora!! Podgrzewanie wstępne, luzy zaworowe, filtry, kompresja tym warto się raczej zainteresować. CO do marki akuma to nie wiem co to jest, ale sądzę iż coś co pozwala oszczędzić kasę na markę, tutaj powiem tyle, że jeśli nie stać Cię na vartę, centrę to kup toplę, mam w 2 czy nawet 3 autach i lata mijają, a one wciąż dobre ![]() |
Autor: | THC [ śr gru 03, 2008 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
Skoro kreci, to może kręcić za powoli, żeby diesel nie odpalił?Ale kreci aż 35 minut?To może kompresja już kończąca, skoro kreci ,kręci i nie zaskoczy? Tak pytam bo nie miałem nigdy diesla. Miałem akume, nie wiem ile kosztował ,ale miałem go od 2004 ,do lipca tego roku, i chyba dalej by działał, ale miałem okazję to założyłem nowy.Aku jak aku , ale narzekać nie mogłem, i skąd Xytras wyskoczyłeś z ta akumą? |
Autor: | Xytras [ śr gru 03, 2008 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
Akum=akumulator, już rozumiesz? |
Autor: | sonik1976 [ śr gru 03, 2008 10:04 pm ] |
Tytuł: | |
Wlasnie mam przed soba oryginalna instrukcje od Mercedesa W123 Diesel i w parametrach technicznych podaja: batterie - 12V/88 Ah To tyle jesli chodzi o teorie. Technika poszla do przodu, mamy 2008 rok, troche juz czasu uplynelo kiedy z tasmy produkcyjnej zeszla ostatnia beczka, takze wydaje mi sie, ze akumulator o pojemnosci ok 80 Ah wystarczy, wazniejszy jest prad rozruchowy - tu powinno byc chyba powyzej 700 A - moze w tym tkwi Twoj problem? Poza tym wazna jest kwestia swiec zarowych (na przyklad ja wymienialem swiece w ostatnia niedziele, bo wlasciwie nie wiem kiedy byly ostatni raz wymieniane i dwie podczas wykrecania najnormalniej pokruszyly sie - najprawdopodobniej ze starosci - nawet nie wiem, czy wszystkie palily). |
Autor: | THC [ śr gru 03, 2008 10:06 pm ] |
Tytuł: | |
Xytras pisze: Akum=akumulator, już rozumiesz?
hehhehe akum=po twojemu akumulator. A ja miałem akumulator firmy akuma, heheh |
Autor: | Xytras [ śr gru 03, 2008 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
Tak to jest ze skrótowcami ![]() ![]() |
Autor: | sonik1976 [ śr gru 03, 2008 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
ps nie wiem co to za marka Kager, ile dales za ten aku? jesli nie stac Cie na Varte, a masz gdzies w okolicy serwis Norauto to podjedz do nich i kup ich firmowy akumulator - Varta robi dla nich akumulatory... |
Autor: | Gab [ śr gru 03, 2008 10:44 pm ] |
Tytuł: | Re: problem z rozruchem mojej beczuni nawet przy temp +8 |
apartyda26 pisze: zmienilem akumulator na nowy kobiete ktora niby zjadla zeby na mercedesach zaproponowala mi KAGER 74Ah/680A od poczatku chciałem zeby mial wiecej rozruchu ale ze kobieta niby taka obcykana (...) chce zmienic aku na wiekszy KAGER 95Ah/800A. jak myslicie bedzie ok. na ty maku potrafie chełtac nawet 35 min i lipa.
dodam ze na ciepłym silniku pali normalnie tylko na zimnym stawia czynny opór. jak zaczolem jezdzic ta beka to siedziałchyba sznajder 74ah / 720 A i skubana paliła nawet jak było - 25 Co tylko dowodzi, ze problem lezy bardziej po stronie silnika, a nie prądu. Cisnienie w garach, pompa wtryskowa itp. No i zanim kupisz kolejny akumulator, tym razem z jakiejś ciężarówki ![]() Gab |
Autor: | zegarek [ śr gru 03, 2008 11:00 pm ] |
Tytuł: | |
sonik1976 pisze: ps nie wiem co to za marka Kager,
Kager ma akumulatory Bosch |
Autor: | apartyda26 [ czw gru 04, 2008 1:18 pm ] |
Tytuł: | ciag dalszy :) |
jesli chodzi o silnik to chyba wszystko jest ok, tak mi sie wydaje, sprezanie na zimnym na 3 na goracym 2,5. po odpaleniu silnik sie nie telepie chodzi rowno (gary chodza wszystkie). kager to niby cos z bosh. jasli chodiz o koszta te nie maja znaczenia mialem do wydania 600 pln ale baba mi powiedzial ze poco niewarto, ona siedzi w mesiach cale zycie ( w sumie ma sklep z czesciami do mesiow) i sporo jezdzila beczka i ze taki akumulator styknie. mi osobiscie sie wydaje ze ta bateria nie ma wystarczajacej mocy zeby zakrecic porzadnie silnikiem, kreci .. kreci ... ale brakuje dosłownie tyci tyci. nowego nie bede kupowal bo ten ma 2 tyg w sumie odrazu chcialem wiekszy i ona to pamieta, poprostu zaniose ten i powiem zeby wymienili na wiekszy zeby rozruchy bulo z 800A, sprawdzalem ze bede musial doplacic marne 100pln. za tamtem zaplacilem chyba 330 pln, nie pamietam ale sa takie na allego i cena taka sama. |
Autor: | Xytras [ czw gru 04, 2008 2:00 pm ] |
Tytuł: | |
To jest ciśnienie oleju, nic nie ma do kompresji. |
Autor: | _me: how_ [ czw gru 04, 2008 2:04 pm ] |
Tytuł: | Re: ciag dalszy :) |
apartyda26 pisze: jesli chodzi o silnik to chyba wszystko jest ok, tak mi sie wydaje, sprezanie na zimnym na 3 na goracym 2,5. po odpaleniu silnik sie nie telepie chodzi rowno (gary chodza wszystkie).
Mylisz ciśnienie sprężania z ciśnieniem oleju. Oby pomogły cie te dodatkowe ampery, ale poniżej jakiejś temperatury może znowu ci ich zabraknąć, dlatego regulacja luzu zaworowego i uczciwy pomiar kompresji są tak ważne w walce ze słabym startem na zimno. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw gru 04, 2008 2:25 pm ] |
Tytuł: | |
Jak silnik by był ok to by zapalił nawet na aku 55 Ah.... - Zakładanie wiekszego aku to maskowanie problemu.... nic to nie da .Jak przy tej tem niepali to wiekszy aku nic nie da... |
Autor: | laudan [ czw gru 04, 2008 3:53 pm ] |
Tytuł: | |
Zacznik od remontu rozrusznika, moga Ci tez wstawic mocniejszy roznisznik. ps. Jak kreciles nim bez przerwy 30 min to jest juz pewnie po tulejach w nim i ledwo co kreci. Rozrusznik musi rozkrecic silnik do okolo 400obr/min. Zimny silnik ma sporo wieksze opory niz na cieply,. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |