MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 12:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 07, 2008 8:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:03 am
Posty: 66
Lokalizacja: Łódź
Dzisiaj po raz pierwszy moj Mercedes zawiodl mnie - jadac centrum Lodzi nagle zgasl... stoczylem sie na alejke przylegajaca do jezdni i wnioskujac po liczniku dziennym stwierdzilem, ze chyba zabraklo paliwa. O dziwo kontrolka rezerwy nie palila sie, ani jak wyruszalem z parkingu, ani w momencie zgasniecia silnika (po przejechaniu raptem kilku kilometrow). Juz wczesniej zauwazylem, ze podczas jazdy rzadko zapalala sie rezerwa, kontrolka informowala mnie o konczacym sie paliwie dopiero przy nastepnym odpaleniu. To jeden problem.

Drugi jest taki, ze po nalaniu paliwa do baku nie moglem odpalic samochodu. Oczywiscie pomagalem sobie ta reczna pompka paliwa, ale silnik nie chcial zakrecic. Pompowalem wielokrotnie, az mam pecherze na palcu wskazujacym i kciuku i nic... az zmeczylem na maksa akumulator. W koncu przyjechal kolega, wzial mnie na hol i wykorzystujac jeszcze cieply silnik odpalilem samochod na holu.

1. Co zrobic z ta przekleta rezerwa zeby juz wiecej nie zdziwic sie w ten sposob?
2. Czy to normalne, ze po zabraknieciu paliwa samochod nie chce odpalic?

_________________
Kiedys:
Syrena 105Lux 1978r, Skoda 110 1973r, Polonez FSO1500 1987r, Daewoo Lanos 1,6 1999r, Skoda Octavia 1,8T 2001r

Aktualnie:
Mercedes W123 240D 1981r, Skoda Fabia 1,4TDi 2006r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 07, 2008 8:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
2. Czy to normalne, ze po zabraknieciu paliwa samochod nie chce odpalic?

Czy normalne to nie wiem, ale chyba powszechne, bo miałem identyczną sytuację jakiś czas temu.

Kontrolka paliwa wskazywała, że w baku jest jeszcze całkiem sporo paliwa (wskazówka jeszcze trochę przed kreską rezerwy, lampka się jeszcze nie paliła) a tu silnik po prostu sobie zgasł. Po zatankowaniu był problem z odpaleniem. Już myślałem, że to może nie paliwo, tylko coś innego jest problemem, ale po 10 minutach jeżdżenia na holu łaskawie zapalił :-?

Gdzie jest ręczna pompka paliwa? ;P

P.S.
Dodam, że można wyczuć, że ma niedługo zamiar tak właśnie wypić całe paliwo. Przynajmniej u mnie na kilka, może kilkanaście kilometrów przed wysuszeniem baku silnik zaczyna inaczej pracować- gdy stoję na światłach obroty falują, wskazówka ciśnienia oleju zaczyna wariować i lata od 3 do ~ 1.5. (ciekawe rzeczy muszę mieć w baku ;) )

Pozdrawiam wszystkich czekających na ostatnią chwilę z tankowaniem ;)

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Ostatnio zmieniony ndz gru 07, 2008 8:33 pm przez Piątal, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 07, 2008 8:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Z tą rezerwą to może być tak, że miernik paliwa jest zaszlamowany. Tam są bardzo małe kanaliki, którymi przepływa paliwo. Jest to tak skonstruowane, by wskazówka nie podskakiwała tak, jak paliwo w baku, np. na nierównościach, czy zakręcie. Przez kanaliki paliwo przepływa wolniej. Możliwe, że się zapchały i pływak nie opada. Możliwe też, że przez nieczystości nie styka. Radzę wyjąć czujnik i ostrożnie rozebrać i wyczyścić. Jeśli będzie mocno zanieczyszczony, to warto również bak wyczyścić, bo to może się szybko powtórzyć.

Co do pompowania, to mogą być zużyte zaworki w pompie paliwa.

pozdrawiam

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 07, 2008 8:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:03 am
Posty: 66
Lokalizacja: Łódź
Pompka paliwa jest po prawej stronie od wtryskiwaczy (mowa o dieslu) - patrzac z gory na te okolice powinienes dostrzec takie plastikowe koleczko (mniej wiecej 3cm srednicy) z malymi zabkami - odkreca sie to i jak jest juz wykrecone, pompuje sie paliwo wykonujac ruchy gora-dol. Pytanie ile trzeba pompowac...

_________________
Kiedys:

Syrena 105Lux 1978r, Skoda 110 1973r, Polonez FSO1500 1987r, Daewoo Lanos 1,6 1999r, Skoda Octavia 1,8T 2001r



Aktualnie:

Mercedes W123 240D 1981r, Skoda Fabia 1,4TDi 2006r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 07, 2008 8:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Proponuję zapoznać się z działem Warsztat strony klubowej, a w szczególności z tym artykułem - masz tam wszystko co dotyczy czujnika w W123 wyłożone na tacy.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 07, 2008 9:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Moze byc tez uszkodzona wskazówka w zegarach.
U mnie na zimnym pokazuje pół baku , im cieplejszy tym wskazówka spada do właściwego poziomu.Rezerwa nie gaśnie mimo tego,że wskazówka wskazuje pół baku , w którym jest zazwyczaj około 10-15 L Pb.
Ale patrzac na 3,20zł za litr 95, to chyba to naprawie dośc szybko he he he


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 07, 2008 10:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
No mialem taka sytuacje,ale mi odpalil.Poprostu jak podpompujesz paliwo pompka reczna to musisz jeszcze odpowietrzyc uklad-popuszczasz jedna srube przy filtrze paliwa i jest dobrze.


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 9:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
sonik1976 pisze:
1. Co zrobic z ta przekleta rezerwa zeby juz wiecej nie zdziwic sie w ten sposob?


Najpropszy sposób to po prostu jeździć ze zbiornikiem zatankowanym, a nie czekać do ostatniej chwilii [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 5:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
U mnie z kolei, po przejechaniu 50 km od zapalenia lamki rezerwy do zbiornika weszło jeszcze 53 litry paliwa, czyli teoretycznie 12 miałem w zapasie. Jak widać u mnie działa to na odwrót, oczywiście nie licząc szlamu, który zgromadził sie na dnie zbiornika.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 6:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 15, 2007 8:12 pm
Posty: 140
Lokalizacja: Sandomierz
Witam,no traf chciał że brakło paliwa,nie jeżdżę na oparach ale tak wyszło.Po zatankowaniu 20l świeci się kontrolka a wskazówka pokazuje właściwy poziom,nigdy takiej sytuacji nie było, zawsze czujnik wskazywał prawdę. Myślę że w szlam się wbił, tego przyczyna...
Pozdrawiam

_________________
300D 81" Automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 7:34 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 12, 2008 12:18 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Kraków
mialem pare razy taka sytyuacje niestety ale zaleje pare litruw podpompuje az przebije wtryski i pali bez problemu
i tez mam tak jesli mam malo paliwa to obroty skacza
pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 8:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:59 pm
Posty: 235
Lokalizacja: GDAŃSK
Witam u mnie jest tak samo a stało sie to kiedy wyjechałem do konica zbiornik specjalnie koledzy żeby zatankowac go do pełna i sprawdzić ile kilometrów przejade nawet jak mam pełny zbiornik pali sioe kontrolka a wskazówka pokazuje normalnie zabiore sie do tego na wiosne myśle że wyczyszczenie zbirnika i pływaka załatwi sprawe.pozdro

_________________
Czas za szybko leci a ja wciąż przyspieszam.....
MB W123 300d ASB EX
MB W124 2.6 ASB kombiaczek EX
MB W124 2.0 D E-class EX
MB W115 200d '76


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 26, 2008 11:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
u mnie jest to samo, a zazwyczaj, suwak w tubie od wskaznika nie schodzi na sam dol, sa tam 3 druciki, a jeden z nich moze byc urwany - czasem wystaczy przytulowac go <br>Dodano po 11 minutach.:<br> dodam, ze takie druciki sa przy "kserokopiarkach" - drut elektrod, ktory mozna wykorzystac przy naprawie usterki wskaznika

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2009 11:41 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Wskazówka pokazuje dobrze, a kontrolka się świeci, lub miga - mam to samo. Wykluczam szlam, czy inny osad w zbiorniku, bo go montowałem niecałe dwa lata temu i był idealnie czysty. Płukałem benzyną i wylatywała tylko benzyna z resztkami oleju napędowego (zbiornik był od diesla). Przypuszczam, że usterka może być tylko w systemie pływaka. Kolega Nilovitz jest chyba najbliżej prawdy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 09, 2009 9:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
u mnie jest tak że pokazuje mi rezerwe (chociaż żaróweczka się nie świeci) jak w baku jest jeszcze około 15 litrów paliwa, na zakrętach wkazania się nieznacznie zmieniają. czujnik paliwa wymieniałem około roku temu bo stary zupełnie wariował. teraz mam pytanie: czy np to że pokazuje mi rezerwe 15 litrów paliwa za wcześnie może być spowodowane tym że kupiłem czujnik nie od tego modelu? wersja na inny bak?

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl