MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problemy z rezerwa paliwa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=37735
Strona 1 z 2

Autor:  sonik1976 [ ndz gru 07, 2008 8:24 pm ]
Tytuł:  Problemy z rezerwa paliwa

Dzisiaj po raz pierwszy moj Mercedes zawiodl mnie - jadac centrum Lodzi nagle zgasl... stoczylem sie na alejke przylegajaca do jezdni i wnioskujac po liczniku dziennym stwierdzilem, ze chyba zabraklo paliwa. O dziwo kontrolka rezerwy nie palila sie, ani jak wyruszalem z parkingu, ani w momencie zgasniecia silnika (po przejechaniu raptem kilku kilometrow). Juz wczesniej zauwazylem, ze podczas jazdy rzadko zapalala sie rezerwa, kontrolka informowala mnie o konczacym sie paliwie dopiero przy nastepnym odpaleniu. To jeden problem.

Drugi jest taki, ze po nalaniu paliwa do baku nie moglem odpalic samochodu. Oczywiscie pomagalem sobie ta reczna pompka paliwa, ale silnik nie chcial zakrecic. Pompowalem wielokrotnie, az mam pecherze na palcu wskazujacym i kciuku i nic... az zmeczylem na maksa akumulator. W koncu przyjechal kolega, wzial mnie na hol i wykorzystujac jeszcze cieply silnik odpalilem samochod na holu.

1. Co zrobic z ta przekleta rezerwa zeby juz wiecej nie zdziwic sie w ten sposob?
2. Czy to normalne, ze po zabraknieciu paliwa samochod nie chce odpalic?

Autor:  Piątal [ ndz gru 07, 2008 8:30 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
2. Czy to normalne, ze po zabraknieciu paliwa samochod nie chce odpalic?

Czy normalne to nie wiem, ale chyba powszechne, bo miałem identyczną sytuację jakiś czas temu.

Kontrolka paliwa wskazywała, że w baku jest jeszcze całkiem sporo paliwa (wskazówka jeszcze trochę przed kreską rezerwy, lampka się jeszcze nie paliła) a tu silnik po prostu sobie zgasł. Po zatankowaniu był problem z odpaleniem. Już myślałem, że to może nie paliwo, tylko coś innego jest problemem, ale po 10 minutach jeżdżenia na holu łaskawie zapalił :-?

Gdzie jest ręczna pompka paliwa? ;P

P.S.
Dodam, że można wyczuć, że ma niedługo zamiar tak właśnie wypić całe paliwo. Przynajmniej u mnie na kilka, może kilkanaście kilometrów przed wysuszeniem baku silnik zaczyna inaczej pracować- gdy stoję na światłach obroty falują, wskazówka ciśnienia oleju zaczyna wariować i lata od 3 do ~ 1.5. (ciekawe rzeczy muszę mieć w baku ;) )

Pozdrawiam wszystkich czekających na ostatnią chwilę z tankowaniem ;)

Autor:  Kamael [ ndz gru 07, 2008 8:32 pm ]
Tytuł: 

Z tą rezerwą to może być tak, że miernik paliwa jest zaszlamowany. Tam są bardzo małe kanaliki, którymi przepływa paliwo. Jest to tak skonstruowane, by wskazówka nie podskakiwała tak, jak paliwo w baku, np. na nierównościach, czy zakręcie. Przez kanaliki paliwo przepływa wolniej. Możliwe, że się zapchały i pływak nie opada. Możliwe też, że przez nieczystości nie styka. Radzę wyjąć czujnik i ostrożnie rozebrać i wyczyścić. Jeśli będzie mocno zanieczyszczony, to warto również bak wyczyścić, bo to może się szybko powtórzyć.

Co do pompowania, to mogą być zużyte zaworki w pompie paliwa.

pozdrawiam

Autor:  sonik1976 [ ndz gru 07, 2008 8:34 pm ]
Tytuł: 

Pompka paliwa jest po prawej stronie od wtryskiwaczy (mowa o dieslu) - patrzac z gory na te okolice powinienes dostrzec takie plastikowe koleczko (mniej wiecej 3cm srednicy) z malymi zabkami - odkreca sie to i jak jest juz wykrecone, pompuje sie paliwo wykonujac ruchy gora-dol. Pytanie ile trzeba pompowac...

Autor:  Mike_THE_GR8 [ ndz gru 07, 2008 8:54 pm ]
Tytuł: 

Proponuję zapoznać się z działem Warsztat strony klubowej, a w szczególności z tym artykułem - masz tam wszystko co dotyczy czujnika w W123 wyłożone na tacy.

Autor:  THC [ ndz gru 07, 2008 9:11 pm ]
Tytuł: 

Moze byc tez uszkodzona wskazówka w zegarach.
U mnie na zimnym pokazuje pół baku , im cieplejszy tym wskazówka spada do właściwego poziomu.Rezerwa nie gaśnie mimo tego,że wskazówka wskazuje pół baku , w którym jest zazwyczaj około 10-15 L Pb.
Ale patrzac na 3,20zł za litr 95, to chyba to naprawie dośc szybko he he he

Autor:  RychuTaryfiarz [ ndz gru 07, 2008 10:38 pm ]
Tytuł: 

No mialem taka sytuacje,ale mi odpalil.Poprostu jak podpompujesz paliwo pompka reczna to musisz jeszcze odpowietrzyc uklad-popuszczasz jedna srube przy filtrze paliwa i jest dobrze.

Autor:  georem [ pn gru 08, 2008 9:00 am ]
Tytuł:  Re: Problemy z rezerwa paliwa

sonik1976 pisze:
1. Co zrobic z ta przekleta rezerwa zeby juz wiecej nie zdziwic sie w ten sposob?


Najpropszy sposób to po prostu jeździć ze zbiornikiem zatankowanym, a nie czekać do ostatniej chwilii [zlosnik]

Autor:  darus [ pn gru 08, 2008 5:19 pm ]
Tytuł: 

U mnie z kolei, po przejechaniu 50 km od zapalenia lamki rezerwy do zbiornika weszło jeszcze 53 litry paliwa, czyli teoretycznie 12 miałem w zapasie. Jak widać u mnie działa to na odwrót, oczywiście nie licząc szlamu, który zgromadził sie na dnie zbiornika.

Autor:  kajtek1967 [ sob gru 13, 2008 6:51 pm ]
Tytuł: 

Witam,no traf chciał że brakło paliwa,nie jeżdżę na oparach ale tak wyszło.Po zatankowaniu 20l świeci się kontrolka a wskazówka pokazuje właściwy poziom,nigdy takiej sytuacji nie było, zawsze czujnik wskazywał prawdę. Myślę że w szlam się wbił, tego przyczyna...
Pozdrawiam

Autor:  amsis [ sob gru 13, 2008 7:34 pm ]
Tytuł: 

mialem pare razy taka sytyuacje niestety ale zaleje pare litruw podpompuje az przebije wtryski i pali bez problemu
i tez mam tak jesli mam malo paliwa to obroty skacza
pozdr

Autor:  przemo2880 [ sob gru 13, 2008 8:57 pm ]
Tytuł: 

Witam u mnie jest tak samo a stało sie to kiedy wyjechałem do konica zbiornik specjalnie koledzy żeby zatankowac go do pełna i sprawdzić ile kilometrów przejade nawet jak mam pełny zbiornik pali sioe kontrolka a wskazówka pokazuje normalnie zabiore sie do tego na wiosne myśle że wyczyszczenie zbirnika i pływaka załatwi sprawe.pozdro

Autor:  Nilovitz [ pt gru 26, 2008 11:12 pm ]
Tytuł: 

u mnie jest to samo, a zazwyczaj, suwak w tubie od wskaznika nie schodzi na sam dol, sa tam 3 druciki, a jeden z nich moze byc urwany - czasem wystaczy przytulowac go <br>Dodano po 11 minutach.:<br> dodam, ze takie druciki sa przy "kserokopiarkach" - drut elektrod, ktory mozna wykorzystac przy naprawie usterki wskaznika

Autor:  Jawu [ sob sty 03, 2009 11:41 am ]
Tytuł: 

Wskazówka pokazuje dobrze, a kontrolka się świeci, lub miga - mam to samo. Wykluczam szlam, czy inny osad w zbiorniku, bo go montowałem niecałe dwa lata temu i był idealnie czysty. Płukałem benzyną i wylatywała tylko benzyna z resztkami oleju napędowego (zbiornik był od diesla). Przypuszczam, że usterka może być tylko w systemie pływaka. Kolega Nilovitz jest chyba najbliżej prawdy.

Autor:  Friends call me misha [ pt sty 09, 2009 9:54 am ]
Tytuł: 

u mnie jest tak że pokazuje mi rezerwe (chociaż żaróweczka się nie świeci) jak w baku jest jeszcze około 15 litrów paliwa, na zakrętach wkazania się nieznacznie zmieniają. czujnik paliwa wymieniałem około roku temu bo stary zupełnie wariował. teraz mam pytanie: czy np to że pokazuje mi rezerwe 15 litrów paliwa za wcześnie może być spowodowane tym że kupiłem czujnik nie od tego modelu? wersja na inny bak?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/