MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 9:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 08, 2008 4:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:23 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Czeczotki
Niestety po tym jak wjechali mi w kufer rozpoczeły się moje problemy.
Mam 230E, pierwszym problemem jest to ze nie chce zapalić na benzynie, a dokładniej zapali tylko ze po max 10 sekundach gaśnie. Drugi problem to jest chyba zerwana linka od sprzęgła bo pedał opada do samej podłogi. Może miał już ktoś doświadczenie z takimi problemami i mógłby mi poradzić. Fajnie też by było gdyby ktoś miał schematy, książki o naprawie 230E lub coś podobnego.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 5:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
W beczkach sprzęgło sterowane jest hydraulicznie, wiec prawdopodobnie pompka sprzęgła jest na wykończeniu. Co do gasniecia silnika sam nie wiem, pompka paliwa jest umieszczona pod podłogą bagażnika, więc może tez zarobiła albo coś.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 5:14 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 12, 2008 12:18 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Kraków
sprzeglo niejest na linke tylko hydrauliczne mogl pujsc wezyk albo wysprzeglik


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 6:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:23 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Czeczotki
ok, a wysprzeglik jest zasilany płynem z pompy hamulcowej, czy jest osobny zbiornik? wysprzęglik znajduje sie na początku skrzyni przy łączeniu z silnikiem prawda? A może ktoś inny ma pomysł dlaczego na benzynie nie chce chodzić, bo wydaje mi sie ze jeżeli by pompa paliwa padła to by w ogóle nie zapalił.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 6:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
a wysprzeglik jest zasilany płynem z pompy hamulcowej,

Tak jest.

wysprzęglik znajduje sie na początku skrzyni przy łączeniu z silnikiem prawda?

Tak jest.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 7:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:23 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Czeczotki
dzięki za podpowiedzi. Jutro wejdę pod niego i wszystko obejrze


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 8:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:23 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Czeczotki
Jestem nowy na tym forum, to mógłbyś mi wytłumaczyć jak mam się skontaktować z THC??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2008 10:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Zenon u góry strony jest opcja szukaj. Znajdziesz wiele informacji jak odpowietrzyć sprzęgło w archiwum. Jak będziesz miał kłopoty to daj znać ;). Co do tego palenia na benzynie to sprawdź czy działa Ci po odpaleniu pompa paliwa, która znajduje się w okolicy tylnego prawego wahacza. Możesz też poruszać przekaźnikiem tej pompy, umiejscowionym na lewym przednich fartuchu błotnika, pod maską. powodzenia!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2008 3:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:23 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Czeczotki
Kurde to jest chyba jedyne porządne forum jakie spotkałem, na innych to każdy wytyka sobie na wzajem niewiedze i tylko sie wyśmiewają. Wielkie dzięki za podpowiedzi, jak będę miał czas to posprawdzam wszystko to o czym mówiliście.

_________________
Na razie nie żyjąca 230E


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2008 3:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
witaj Zenon,pedał w podłodze=rozszczelniony układ wyłączania sprzęgła.
Jak nie ogarniasz jeszcze szukajki, to przeleć się po moich postach, jakoś w sierpniu \lipcu o tym pisałem.
Stawiam na pompę.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 11, 2008 10:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:23 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Czeczotki
No więc:
Spędziłem chwile w garażu sprawdzając te rzeczy o których mówiliście i w zbiorniczku (od hamulca) prawie nie ma płynu więc tak jak napisaliście jest rozszczelniony układ sprzęgła, tylko problem w tym że nie mogę zlokalizować tego wycieku bo wysprzęglik jest suchy pompka przy sprzęgle też, no i przewody również w jednym miejscu jest tak lekko ciemniejsze jak by tam wilgoć była ale nie wygląda to na wyciek. Macie pomysł jak sprawdzić który z elementów jest wadliwy bo nie chce za bardzo całego układu wymieniać bo na razie mnie na to nie stać.

Co do problemu z odpaleniem go na benzynie to niestety wasze przypuszczenia są chyba błędne, ponieważ sprawdziłem pompę paliwa i działa normalnie.

_________________
Na razie nie żyjąca 230E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 12, 2008 9:17 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nalej najpierw płynu do zbiorniczka na max.
Do lewego przedniego zacisku podłącz gumowy wężyk do odpowietrznika(kluczyk 9).
Drugi koniec wężyka podłącz do odpowietrznika na wysprzęgliku przy skrzyni(kluczyk7).
Jeden zawodnik pompuje hamulec, a drugi puszcza płyn z odpowietrznika w zacisku, w wężyku widać przepływ płynu.Odpowietrznik na wysprzęgliku również należy popuścić, co umożliwi przepływ płynu.
Pompując płyn lewym zaciskiem, poprzez naciskanie pedału, przepychamy płyn poprzez cały układ sprzęgła , wypychając powietrze dopiero w zbiorniczku.Kiedy podczas operacji sprzęgło uniesie się z podłogi, to kila minut pompowania dla pewności i można wszystko dokręcać.
Będziesz miał płyn w układzie to łatwiej zlokalizujesz wyciek,lub jesli nie nastąpi wyciek ,a sprzęgło spadnie na podłoge, to znaczy,ze przedostaje sie do układu powietrze, najpewniej przez tłok pompy przy pedale.

Z tym odpalaniem to odkręc wąz od rozdzielacza, i kręc rozrusznikiem, jeśli paliwo poleci na około 2-3 metry od węzyka, to ciśnienie jest ok.
Ale z tymi 230E jest tak,że dobrze mieć w baku przy takich dolegliwościach 10 litrów Pb .


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 7:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:23 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Czeczotki
No dobra będę walczył dalej, mam nadzieje ze ogarnę to w miarę szybko bo już długo trawa ta przerwa w jeżdżeniu. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> a płyn do hamulcowy co mam dolać to DOT4 prawda? <br>Dodano po 6 godzinach. 7 minutach.:<br> dobra już wiem Dot 4

_________________
Na razie nie żyjąca 230E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl